Halt på ene volte blød bund {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er ikke en af de heste ejere der stormer til mobilen og ringer efter dyrlæge, medmindre det står slemt til..
Når det er sagt, står min ene hest nu halt, hvilke den har gjort siden tirsdag.
Dette er på det ene bagben, hvor det kun er på blød bund.
På hård bund er der INTET.. Og heller ej på den anden volte på blød bund.
Benet er ikke varmt eller hævet. Og ingen synlig skade er sket.
Dog var den en smule varm igår på koden, efter den havde løbet rundt, da vi skulle se om den stadig var halt... Hvilke den var..
Hvad tror i der kan være galt?
Hesten lider ikke og er ikke øm eller lign. Så venter til næste uge med at ringe til dyrlægen hvis ikke den er rengående inden.
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
dec 2007
Følger: 82 Følgere: 114 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 42
- ja den går med fire sko.
Tænker det ikke er noget med knoglerne at gøre.
Det ville være en forbyggelse så. Det her skete en dag ud i den blå luft af hesten haltede på den ene volte med indvendige bagben.
Den er ikke varm eller hævet på benet.
dec 2007
nov 2006
Følger: 123 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 450
dec 2007
dec 2004
Følger: 162 Følgere: 136 Heste: 9 Emner: 52 Svar: 228
For at " udelukke knæet " så longere den og det bagben som du mener den har ondt i skal være det yderste bagben i longen, nå du så longere vil den sætte sit bagben i forbenets spor, eller på ydersiden af forbenets spor, hvis den gør det så har den ihvertfald ikke ondt i knæet, hvis den derimod sætter bagbenet på forbenets indvendige spor ( ja så er det fat i dyrlæge og i boks med hesten )
Hvis du bøjeprøve den, tager du benet op i maks to min, er den halt ja då kunne det være fra hasen og senerne, er den ikke halt så bøjeprøve du igen maks 2 min hvor du også tager fat i selve hoven og trykker benet og hoven sammen , er den halt der ja så er det også måske ret alvorligt da du så har smerte i hovledet. Også skal den stå stille ..
Det er skidt nå en hest er halt på volte .
Du må ringe eller skrive privat hvis det er knus
dec 2007
Halt på ene volte blød bund