{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Hest skæv og halt på ene volte. {{forumTopicSubject}}

Min kære ung hest på 5 år er super blød fin og nem på højre volte, han kan rides for små fine signaler, men på venstre kæmper han i mod og japper af sted, og stikker på det ene bag ben. Det samme skete i december hvor han fik kiro der fandt en låsning i krydset og han skulle have en uge fri og så ville kiro komme igen 7 dage efter, han var helt blød på begge volter og var så fin igen.

Nu er det så kommet igen, han stikker japer og vil intet på venstre volte, og jeg er i tvivl om jeg skal få dyrelæge ud denne gang, for det undre mig det kommer igen så hurtigt eller skal jeg få kiro ud og rette ham op igen? Jeg tænkte selv det var sadlen, men kiro sagde at han ikke virkede øm eller spædt der omkring.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest skæv og halt på ene volte.
  • #2   26. maj 2014 Okay, tak for dit svar. smiley Jeg er også meget bekymret for min lille hest..

• #4   26. maj 2014 hvorfor ikke en dyrlæge der er kiropraktor så du slår to fluer med et smæk smiley ?

• #5   26. maj 2014 Hørsholm hestepraksis har en fantastisk dyrlæge, som også er kiropraktor! Bettina Købke, tror jeg nok hun hedder - og hun kan klart anbefales! (:

• #6   26. maj 2014 Kan kun anbefale Bettina Købke! Havde hende ud til min gamle pony, der havde taget en koldbøtte på folden, smiley

• #7   26. maj 2014 Det kan være han har trukket sig selv skæv igen hvis i ikke har været opmærksomme på at hjælpe ham på ret kurs. Hvis han har udviklet de forkerte mukler er min erfaring at det kan ske de 'rykker tilbage' igen fordi det jo er en vane at gå på den måde, så hvis man ikke er opmærksom på lige at sige - vi skal gøre dette her, ikke det andet, så syntes jeg godt de nogen gange kan komme til at blive skæve igen smiley

• #8   26. maj 2014 Kiropraktor ud igen.
    Min hest har også tendens til at låse hele tiden, så hun skal have kiro/fys/osteopat ud flere gange årligt.
    Hesten er simpelthen låst igen, og det kan en dyrlæge ikke gøre noget ved.
    Medmindre du vil betale for røntgen og/eller scanning, så kan du nok ikke gøre så meget for at finde ud af, hvad det kan skyldes.
    Jeg finder nok aldrig ud af, hvad min egen hests låsninger skyldes, for jeg har godt nok prøvet alt.
    Låsninger kan også sagtens skyldes mangel på muskler. Så få den låst op og begynd styrketræning af lænd (bomme, trav og galop) smiley

• #9   26. maj 2014 Vil du slå to fluer med et smæk, kan jeg anbefale dig Rikke Andersen - ryet.dk.
    MEGET grundig kiropraktor og dyrlæge.
    Mildere "kiropraktor" kan jeg anbefale Cecilie Stadler - osteopat og fys sammen med alt muligt andet som fx noget med laser og akupunktør. - Min hest kan meget bedre lide hende, end Rikke, da Rikke gør ondt, synes Pride. Cecilie udnytter hestens egne reflekser for at få den låst op. Det går hurtigt og hesten forbinder det ikke med smerte smiley

• #10   26. maj 2014 Få en dyrlæge som også er kiropraktor ud, kan jo bare være den har tildens til låsninger uden at fejle andet

• #11   26. maj 2014 Emilie Harm & Maribos Pride, Rikke Andersen er hammer dygtig og har en del uddannelse bag sig, men er IKKE dyrlæge.

TS, husk du har stadig en unghest, der kan lave vilde badutspring på folden. Så selvom hesten trænes pænt, så kan mærkelige skævheder godt komme fordi han har lavet et dårligt badutspring, som nu niver i ham.

Jeg ville prioritere en kiropraktor, evt med dyrlægeuddannelse (men sikker dig, at personen bruger meget tid på kiropraktordelen, ellers får de det ikke nok "gennem fingrene" til at blive ordentligt dygtige), da du før har oplevet en god bedring af det.

• #12   26. maj 2014 Nåå, haha, jeg troede Rikke også var dyrlæge smiley Der kan man bare se.
    Hvis du vil køre med hesten, kan du også køre den ud til Rikke Schultz. Hun skulle vist også være rigtig dygtig og kunne en masse! smiley

• #13   26. maj 2014 Jeg har ikke mulighed for at køre med ham.. smiley

Kommentér på:
Hest skæv og halt på ene volte.

Annonce