{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.593 visninger | Oprettet:

Hun sultede min Frieserpige Thundra ihjel! {{forumTopicSubject}}

Tårerne er mange....vreden er enorm, sorgen er ubeskrivelig over, hvad min Thundrapige har været igennem.

Hun har lidt den værst tænkelige skæbne - hun blev sultet ihjel!

Nogle vil tie for, at tidligere ejer ikke skal "opdages", men jeg vil ikke tie - Thundra´s skæbne skal høres - hendes død må ikke være forgæves!

Min smukke pige er der mange der har fulgt på nettet gennem årene - hun var en speciel pige med et yderst smukt sind - kærlig og hengiven overfor de udvalgte, dem der så ind bag det smukke ydre...dem tog hun ind.

Thundra var en ener - en hest med en dyb indsigt og en enorm indfølingsevne.
Hun havde en helt speciel plads hos mig - og hun havde en udstråling og en karma jeg kun sjældent har oplevet - og nok også derfor folk fulgte hende og jeg så tæt gennem årene.

Jeg stod i en situation hvor økonomien var lille og jeg skulle flytte til et sted, hvor pladsen ikke var til og have den store smukke pige - og da hun elskede rollen som mor, fandt jeg hende et hjem hvor hun skulle leve et godt liv som følhoppe.
Jeg sikrede hende kontraktsmæssigt på både den ene og den anden måde - har aldrig sikret mig så meget, som jeg gjorde med hende.

Hun fik et smukt lille hingsteføl hos sin nye ejer og jeg tog ned og besøgte hende og hendes føl sidste år, kort efter han blev født.
Thundra var på det tidspunkt en anelse tynd og havde skab, men den nye ejer virkede absolut kompetent og der var dyrlæge inde over, så jeg stolede på der var styr på det.
De andre heste i stalden så fine ud.

Det var meningen at jeg ville købe føllet, men jeg valgte alligevel og lade være, da jeg havde nok i de heste jeg allerede havde. Men min veninde havde taget billeder af ham og jeg, da vi var nede og besøge dem, som jeg havde lagt ind i mit fotoalbum herinde - dem linkede sælger til i sin annonce, hvilket var helt okay med mig.

Det viser sig så senere, at der var en grund til, at hun ikke selv fik taget nye billeder....

Da jeg kom hjem forleden aften lå der en besked til mig herinde, fra en jeg ikke kendte.
Hun startede med og skrive, at hun havde fulgt mig og Thundra på hestenettet gennem årene og hun følte hun blev nødt til og fortælle mig, at hun var en del af en større dyreværnssag...

Herefter fik jeg kontakt med Sysser fra Nordjysk dyreredning og tårene trillede og kroppen begyndte og dirrer, da det kom frem hvor slemt det stod til med Thundra.
Jeg måtte stoppe Sysser i og fortælle mere i detaljer... - det var slemt - meget meget slemt.
Store flager kunne de pille af huden, hvor det blødte indenunder....huden var ødelagt.
Lyden af en sodavand der blev åbnet, fik alle heste til i choktilstand og gå helt bersærk i boksene pga lyden af væske.

Tankerne om hvordan Thundra har lidt - Hvordan den kvinde og hendes mand kunne gå mætte i seng og sove, velvidende at der stod 9 heste i deres stald som hverken fik mad eller vand - heste der sultede ihjel....

Hestene blev fjernet akut og Nordjysk dyreredning kæmper fortsat for hestene

Thundra var den værst tilredte - det var endnu ikke sikkert hun klarede det, men dagene gik og Sysser tog sig af hende 24/7...og på 4 dagen tog Sysser et nyt billede og der var fremgang og spore, men da jeg så billedet fra den dag hun blev fjernet, tænkte jeg at det ville være et under hvis hun overlevede...

På 6 dagen fik jeg opkaldet (igår) - og jeg vidste straks hvorfor Sysser ringede.....Thundra overlevede ikke.

Følelserne er ubeskrivelige - Tårerne triller on/off, men smerten er ulidelig - det er et mareridt man ønsker man kunne vågne op fra og komme væk fra.
Kroppen ryster, det hele bævre når man forsøger og snakke om hende - selv om natten under den lette søvn, ryster man....det er så pinefuldt, at hun er blevet mishandlet på denne måde og har lidt så frygtelig en skæbne.

Sorgen er enorm - det gør så ondt, der er et væld af følelser som svinger fra den ene yderlighed til den anden - og vreden, vreden imod hende....hende der slog hende ihjel - for det var det hun gjorde - Hun slog Thundra ihjel og lod hende dø - Hun sultede hende.....

En kvinde har skrevet til mig - hun har flere gange tilbudt og tage ned og tage nye billeder af føllet for sælger, så hun kunne få lavet en ordentlig annonce, istedet for og linke til mine billeder - men hver gang har sælger sagt, at der vist kom en og så på ham nu her....

En anden kvinde som jeg lige har snakket med, ville faktisk gerne købe ham, men sælger tog ikke sin tlf eller svarede på smsér.

En tredje kvinde har været på stedet og ville gerne over og se hestene i stalden, men der blev fortalt, at der var smittefare pga sygdom.
Samme kvinde er fortsat bekymret og ringer til sælger mor - som desværre forsikrer hende om, at hestene har det godt, men der ér smittefare.

Jeg vil ikke tie nej - Jeg nævner ingen navne, men min piges skæbne skal frem....hun har lidt noget så frygteligt, den værst tænkelige død.
Jeg ved godt, at mange kendte til Thundra - og der er sikkert en del der nu ved, hvem det var der misrøgtede hende til døden, men Thundra´s død må og skal ikke være forgæves - det skal frem! Og jeg vil kæmpe for, at denne sag kommer frem i lyset - både på vegne af Thundra, men så sandelig også for de 8 andre heste som fortsat kæmper.

ADVARSEL for ubehagelige billeder!
Der bliver linket til Nordjysk Dyreredning.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=591505837526528&set=a.591505807526531.1073741843.294708703872911&type=1&theater

Min pige som hun så ud lige inden hun blev solgt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun sultede min Frieserpige Thundra ihjel!
  • #1   3. apr 2013 Nøj hvor sørgeligt...
    Jeg føler med dig, virkelig.

• #2   3. apr 2013 Åh nej! Det er jo fuldstændig forfærdeligt.. Ej ej ej. ! smiley

• #3   3. apr 2013 årh nej, puuh.. ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Det gør så ondt dumt inde i hjertet lige nu..

mange mange mange tanker til Thundra og alle de andre heste<3<3<3<3

• #4   3. apr 2013 Ved ikke hvad jeg skal sige mangler ord. ;o(

• #5   3. apr 2013 nej, nej, nej.. hvor er det trist! smiley

r.i.p smiley

• #6   3. apr 2013 Oh nej....jeg har aldrig set noget lignede...sidder bare og græder...

• #8   3. apr 2013 Sikke dog en trist historie! smiley
    Det gør så ondt at læse! Og jeg kan blive helt dårlig ved tanken om at uanset hvor meget vi sikrer os på papir så aner vi ikke hvad vores heste ender i når/hvis de bliver solgt..

Må man spørge hvad der gik galt siden den smukke smukke hoppe endte med ikke at klare den? Man ser jo ellers en pæn fremgang på billederne fra nordjysk dyreredning..

• #9   3. apr 2013 Hvor er det frygteligt smiley Sidder helt med tåre i øjnene. Sikke da nogle svin!!!!

• #10   3. apr 2013 Stakkels heste! smiley Hvordan kan folk finde på at gøre sådanne ting? Hvis man køber et dyr, forpligter man sig til at passe godt på dem. Der er simpelthen bare ikke en god undskyldning for at behandle nogen sådan.. Hvis de manglede penge eller lign. kunne de have solgt dem, eller have valgt at aflive dem for at de ikke skulle ende sådan smiley R.I.P.

• #13   3. apr 2013 hvor er det forfærdeligt smiley det gør helt ondt i hjertet at læse.
    R.I.P

• #14   3. apr 2013 Hvor er det dog forfærdeligt!!

• #15   3. apr 2013 Ida: Du har højest sandsynligt ret.. Tænkte bare at der måske var en grund. tænker at den var i gode og kompetente hænder og at når man ser så fine fremskridt forventer man ikke at det pludselig bare vender..

• #16   3. apr 2013 Ej hvor frygteligt smiley Forstår slet ikke hvordan mennesker kan behandle de stakkels heste sådan.. smiley Ej jeg begynder at tude nu altså... Du skal vide at jeg føler med dig, & Sikke en skøn hest du havde dig. Uhh altså nu har man bare lyst til at rive hovderne af dem der har gjort det..

R.I.P til Smukke Thundra smiley

• #17   3. apr 2013 Jeg seender dig tusinde knus og alle mine varmeste tanker...

Din dejlige hoppe fortjente på ingen måde denne behandling, ej heller gør nogen andre heste.

Verden er et koldt og hårdt sted hvor der desværre alt for ofte ses grusomheder.

Jeg håber karma kommer efter de mennesker der uden sorg i deres sind kan mishandle dyr på den måde!

• #20   3. apr 2013 Jeg tuder...

• #21   3. apr 2013 Nej hvor er det skrækkeligt! Der trillede en tåre for både dig og stakkels Thundra.

• #22   3. apr 2013 Ej hvor trist smiley Håber hun har det bedre på de evige græsmarker<3

R.I.P..

• #23   3. apr 2013 Hvor er det dog forfærdeligt at nogle mennesker kan være så onde! smiley Stakels stakkels heste, hvilke lidelser og hvilken smerte har de dog ikke måtte gennemgå? Åh gud hvor er det dog synd!

Jeg hader den regel der er på HG om at man ikke må nævne navne, i sådan et tilfælde (og tilfælde med andre svindlere) synes jeg det er på sin plads at advare folk! De har fortjent at blive "hængt ud offentligt"! smiley

• #24   3. apr 2013 Jeg har delt denne skrækkelige historie overalt på facebook! smiley R.I.P Thundra smiley

• #25   3. apr 2013 nej hvor er det dog forfærdeligt, jeg får helt tårer i øjnene.. De er jo radmagre, jeg håber virkelig at de bliver dømt for vandrøgt

• #26   3. apr 2013 Puha.. Jeg kan SLET ikke forestille mig hvor ondt det der må gøre. Du har min allerdybeste medfølelse. Jeg håber virkeligt at de får en ordenlig straf og fratages retten til at have med dyr at gøre.

• #27   3. apr 2013 Hvor er det skrækkeligt!! Har set og fulgt sagen gennem nordjysk dyreredning på facebook!! Det er så uhyggeligt at nogen mennesker kan behandle dyr på den måde.. Føler med dig!! Godt der findes mennesker som Sysser der virkelig gør en forskel...

• #28   3. apr 2013 PÅ NJDs side kan man se, at hoppen døde pga. stivkrampe.

Dette skyldes ifølge NJD/dyrlæge tidligere ubehandlede skader og mangel på vacciner.

• #29   3. apr 2013 Hvor er det bare dybt dybt tragisk!
    Mine tanker går til dig, din smukke Thundra og selvfølgelig også de 8 andre heste som led en ufattelig forfærdelig skæbne!
    Hvor er det bare ufatteligt at den slags stadig kan foregå i dagens Danmark..
    Aldrig har jeg hørt mage til så uansvarlige hesteejere!
    Sidder tilbage med skuffelse, vrede og sorg! Det er for meningsløst til at jeg kan forstå det.. R.I.P.

• #30   3. apr 2013 Karina: tak, ja det er noget skidt noget med stivkrampe.
    Øv osse når du det ellers gik den rigtige vej.. smiley
    Det gør bare hkstorien ekstra trist smiley

• #31   3. apr 2013 Jamen dog .. Det er da helt ubeskriveligt frygteligt.. Tårene triller.. Frygtelig historie.. Håber at de ansvarlige får sin straf, og at man snart kan komme det til livs, at folk sådan lader hestene leve under sådanne vilkår.. Det er horribelt.. Hvordan kan man leve med sig selv, når man byder sine dyr sådan en tilværelse..? Få dem da aflivet, solgt, eller lånt ud, hvis man ikke magter det....

• #32   3. apr 2013 Kender man tl situation dem som har gjort det sidder i..?? Om der er en grund??

• #33   3. apr 2013 Puha anede ikke det var din Thundra der var tale om da Sysser skrev om det...
    Det er virkelig sørgeligt..

• #35   3. apr 2013 Har fulgt hende på facebook.
    Tænk at man kan være bekendt at sulte sin hest. Smukke smukke pige. Så mange smerter. At gå fra pragt til udsultet.
    Mit hjerte græder for hendes skæbne og historien skal deles. Om jeg begriber at der findes sådanne mennesker der kan ignorere at en hest står og går til - og så på den måde.
    R.I.P smukke pige. Nu får du fred og du vil blive taget godt imod i hestehimlen. Her vil du få det godt på de evige græsmarker med en masse andre skønne heste. Min elskede Django tager imod dig og præsenterer dig for en masse nye venner smiley

• #36   3. apr 2013 kan ikke finde ord, men sender dig de bedste tanker herfra !

• #37   3. apr 2013 Den kan man bare ikke gøre! smiley

• #38   3. apr 2013 Hvor frygteligt.. Stakkels stakkels heste. Håber ejerne får en ordentlig en over ballerne ): føler med dig ):

• #39   3. apr 2013 Stakkels hoppe pige. Håber hun har det godt på de evige græsmarker!!:`(
    R.I.P Thundra!

• #40   3. apr 2013 Ej hvor er det dog sørgeligt!!!!

Føler virkelig med dig!!!

• #41   3. apr 2013 Fatter ikke mennesker som dem, jeg føler virkelig med dig.
    Sidder med store tåre i øjnene.:'(

• #42   3. apr 2013 ej hvor forfærdeligt!,

Fatter ikke at nogle mennesker kunne finde på sådan noget!!!
    fik tårer i øjne af din historie!!

R.I.P. Thundra

• #43   3. apr 2013 Ej hvor tragisk smiley Håber der sker retfærdighed for hestene

• #44   3. apr 2013 Puha hvor er det forfærdeligt! Kan ikke forstå at nogle kan få sig selv til at behandle dyr sådan! smiley

• #45   3. apr 2013 Først vil jeg bare sige føj! Stakkels, stakkels hest(e) Jeg er virkelig bare uden ord.

Men så kommer jeg i tanke om, hvorfor købe sådan en flot hest, for sikkert mange penge, og så bare udsulte den? Ved godt denne verden er sindsyg, med jeg kan ærligt ikke se meningen i det.

Der røg en tårer for Thundra og dig! smiley

• #46   3. apr 2013 Ej hvor er det bare forfærdeligt! Hvordan kan mennesker være så koldte?? Hun har det forhåbentlig bedre på de evige græsmarker nu! Men hvorfor skulle hun lide?
    Sender tanker til dig og smukke Thundra! Og vil krydse fingre for de andre heste smiley

• #47   3. apr 2013 Du godeste Gud hvor er det altså forfærdeligt.

• #49   3. apr 2013 Føj for satan en møgkælling! At man kan finde på sådan noget! Hvordan kan man gå ud i sin stald, kigge på de stakkels uskyldige dyr og overhovedet ikke have en dårlig smag i munden over at de ser sådan ud..

Jeg håber hun kommer til at bøde for det dér, for det er sgu for klamt.

• #50   3. apr 2013 Det bare en syg syg verden vi lever i...

• #51   3. apr 2013 jeg må sige det er takke være min veninde og jeg at de heste blevet redet, det var min veninde der havde taget billeder og sendt rundt efter over en uge hvor hun havde anmeldt det til ja alle dyre rednings foreninger der er i dk og først da hun sendte billeder rundt at det var altså akut og nu der skulle gøres noget kom sysser ind. det var et mareridt at se alle de heste lide,vi vi har været med hele sagen igennem den dag hvor det hele forgik stod med ejer,politi og dyrlæge.
    så jeg må sige at anita skal have en kæmpe kram for at havde dette mareridt for de stakkels heste til at ende.

• #52   3. apr 2013 hov at hun har stoppet dette mareridt for alle de stakkels heste..

• #54   3. apr 2013 du er en guld pige med hjertet på det rette sted skat, en kæmpe hånd til dig anita..

• #55   3. apr 2013 Sender min dybeste medfølelse. Det må være intet mindre end forfærdeligt at opdage, at den hest, man har solgt, er endt på den måde....

• #57   3. apr 2013 Tak for jeres søde besvarelser på min offentliggørelse af behandlingen af Thundra og tak til alle jer der har skrevet til mig og jer der har delt det ud på fb.
    Det er ikke jer alle jeg har fået svaret endnu....men jeg går meget fra og til, da jeg også har brug for og komme lidt væk fra det hele.

Jeg ved godt Thundra er død og der er ikke mere jeg eller andre kan gøre for hende nu, men jeg håber at det, at jeg lader dette komme frem i lyset, måske på en eller anden måde kan hjælpe andre heste i fremtiden... - og få os til og tænke over hvordan vi bedst muligt kan sikre vores heste ved evt. salg.

Og ligeledes stille spørgsmålstegn og handle på det, hvis en vi kender eller en vi møder, har en fornemmelse af, at der er noget galt et sted...

Pas godt på jeres heste derude!

• #58   3. apr 2013 så forfærdeligt at høre.. jeg så godt billederne på nordjysk dyrerednings side og tænkte hvorfor nogen overhovedet kan få sig til at holde heste, når de bare vil lade dem dø på den måde..
    der er nok ingen ord der kan lindre du følelser du har nu, men du får alligevel min dybeste medfølelse og jeg håber inderligt at den ansvarlige får retfærdighed at føle smiley

• #60   3. apr 2013 Hvor er det dog forfærdeligt! Bare tanken om, at min skulle ende sådan.. frygteligt!

Jeg føler virkelig med dig, og sender dig min dybeste medfølelse og en masse trøstekrammer. Det er virkelig ikke noget nogen skal igennem, nogensinde! Puha...

Sikke et frygteligt menneske, der har gjort det her, jeg håber de bliver straffet, og at de aldrig kommer i nærheden af dyr mere! Fy for s****!!!!!

Hvil i fred Thundre, hun var virkelig en smuk hoppe!

• #62   4. apr 2013 Massere tanker herfra, kan ikke forstå man kan få sig selv til at se på det hver dag. At man lader de stakkels heste stå & lide så meget. Nok det værste i det er at der aldrig bliver gjort noget ved dem der har gjort det mod de stakkels dyr, de fleste må bare ikke have dyr mere & det er så det der sker. Det danske system er fandme blevet for dårligt når det handler om dyrene.

Heldigvis har hun det godt nu & har ikke flere smerter, det er det vigtigste lige nu.

Sender dig & Thundra en masse kærlige tanker, kan forstille mig den smerte du må have. Efter at have læst din historie har jeg fået lyst til at tage ud i stalden & kramme min hest & ikke give slip igen.

Sov godt smukke Thundra smiley

• #63   4. apr 2013 Den dybeste medfølelse herfra!
    Det er da noget af det mest forfærdelige man kan gå igennem. Kæmpe trøstekrammer herfra! Tak fordi du delte det med os!

• #64   4. apr 2013 Er der nogen der ved (evt dig May) hvad der skal ske med personerne bag?? De bliver vel forhåbentligt stillet for en dommer?

Synes den her sag er en af de slemme!!

• #66   4. apr 2013 Vores mål er, at hun bliver frataget retten til og have med dyr og gøre for bestandigt. Der foruden får hun selvfølgelig en stor bøde og en plettet straffeattest.

Ville, som jeg altid har ønsket, ønske at vi havde amerikanske tilstande i Danmark når det gælder dyreværnssager - derovre forstår de og give en passende straf.

• #68   4. apr 2013 Der er mange - rigtig mange der er kede af, at de ikke handlede anderledes.

Vi gjorde alle hvad vi kunne og i den bedste mening - Tro mig...jeg kæmper med bebrejdelser over, at jeg i det hele taget solgte hende...og at jeg ikke fulgte op på hende efter mit besøg efter hun havde fået sit lille hingsteføl!

Og nu er der folk der mener, jeg ikke er korrekt i mine udtalelser pga af jeg solgte hende - ergo var hun jo ikke min, så jeg kan ikke tillade, at skrive min Frieserpige i teksten.....ligeledes døde hun heller ikke pga sult, men pga en infektion.....(om hun så havde fået den infektion, hvis hun havde været i en normal tilstand, det tvivler jeg på....) men der er folk der åbenbart ynder og gå i små sko - det det her handler om, er at folk skal kende til sagen og mit mål er, at folk vågner op og at det forhåbentlig kan hjælpe andre heste frem i tiden.

• #70   4. apr 2013 Ja du har helt ret i at hun var min i hjertet - købte hende da hun var 2 år og der kom hun helt rå fra Holland.

Men ja jeg håber bare folk vil forstå, at målet med min fortælling om Thundra, er og få offentliggjort sagen og få fokus på de ting der foregår rundt omkring og derigennem forhåbentlig kan hjælpe dyrene fremadrettet.

Mit mål er IKKE, at der skal sendes hademails eller lign til vedkommende der står bag denne vanrøgt.
    Enkelte har bedt om navn og adresse, hvilket jeg IKKE oplyser - men det er klart at de der kender vedkommende og som måske intet ved om dette, af denne vej nu kan få disse oplysninger, hvis de kommer her på fora - men igen det er folk der kender vedkommende og der er jo nok grænser for hvad de vil sige eller gøre.

Men jeg vil simpelthen ikke tie - som en anden har skrevet på et andet forum, så blev hun vanrøgtet til døden, men hendes sag skal ikke også ties ihjel for og beskytte hende der stod bag.

• #72   4. apr 2013 Har ingen ord.. men hold kæft hvor er jeg sur! .. FUCK NOGEN FUCKING FUCKHOVEDER! undskyld jeg bander, men gud hvor er det noget fuck fuck fuck..

• #73   5. apr 2013 meget trist historie har fulgt lidt med i den og syntes ærlig talt at det er for ringe at man først får hjælp når hestene er så medtaget og ved at sende billeder rundt, ved dog godt at mange foreninger er booket op men derfor kan man godt komme i dialog med de mennesker som ikke kan holde deres dyr og hjælpe dem på rette vej, på den måde hjælper man også dyerene (det gør de også i USA) det skal tages i opløbet det nytter jo ikke noget at hænge disse folk ud i diverse medier, lige så snart deres dyr er fjernet kan de jo bare tage nye ind, tag det i opløbet, skab en dialog, hjælp dem, hvis det ikke hjælper kan man snakke om at fjerne dyrerne inden det kommer så vidt, men i bund og grund skal man ikke anskaffe sig dyr hvis man ved man ikke kan varetage dem.....tager ikke nogen parti men bliver bare så vred når man hører at dyr først bliver fjernet når de er døden nær.

er virkelig ked af at smukke Thundra ikke overlevede men nu går hun på de evige smukke græsmarker hvor intet ondt kan ramme hende smiley

• #75   5. apr 2013 Mennesker som dem burde ikke have hest - føj!

Knus og kram herfra!

• #78   6. apr 2013 Nej nej nej nej nej..!!! Det er bare FRYGTELIGT!!!
    Det er fuldstændig unfair at nogen heste skal have det sådan!!!
    Og mega uhyggeligt at dette sker i danmark...
    Føler virkelig med dig!!! Og alle de mishandlede heste...
    RIP smiley

• #79   7. apr 2013 Ej!!!!!!!!!!!!!!!! det er jeg så ked af at høre!!!!!!!!!!!!!:(

• #80   7. apr 2013 R.I.P Cassandra og dit ufødte føl - Nu er du sammen med Thundra igen.

Endnu en af hestene fra vanrøgtssagen er gået bort - dog skyldes det et fald, men hun var meget svag grundet den vanrøgt hun havde været udsat for og efter hun var sovet ind, væltede det ud af hende med betændelseslignende væske, hvilket vist vidner om hvor stor skade kroppen havde taget af misrøgten...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=593734343970344&set=a.294944920515956.82767.294708703872911&type=1

Håber virkelig resten af hestene fra sagen kommer raske ud på den anden side af det her.

• #81   7. apr 2013 Nejjjjjjjj hvor frygteligt !!!!!!!!!!!!! RIP:-(((((((((((((

• #82   8. apr 2013 Rigtig trist læsning. Der findes desværre bare flere af slagsen. :o(

• #83   8. apr 2013 Hvor er det bare så frygteligt smiley

• #86   8. apr 2013 Føler virkelig med dig, det kunne lige så godt have været min pony!!!!!

Får helt tårer i øjnene...

R.I.P SMUKKE TØS!!!!!!:'(

• #87   8. apr 2013 De stakkels heste! Stakkels dig og stakkels Thundra.. Og de andre! Sikke en skæbne, så meget liv og så ender hun sådan..

Håber hun får det godt i Himlen, langt væk fra de onde mennesker!

Og må de mennesker lide fordi de har været så onde mod de stakler!

R.I.P. Din stakkels pige!

• #88   8. apr 2013 Mangler ord, men ikke tåre. Hvor skærer det dybt i hjertet. Av smiley

Det gør mig meget ondt, tragisk.
    Massere af håbefulde tanker til de resterende heste. Og sorgfulde tanker til Thundra. Himlen har fået en ny stjerne. Du er et bedre sted nu!

• #89   8. apr 2013 Føj for satan, jeg håber dælme de får en hård straf!

Stakkels stakkels heste smiley

• #90   8. apr 2013 Har aldrig set noget lignende!

Føler virkelig med dig og har dyb respekt for njd s arbejde.

Hun var så smuk smiley

• #91   9. apr 2013 R.i.p smukke hest, sikke da en historie!:-( Jeg synes slet ikke det er fair, og håber virkelig hun/han har fået sin straf, eller får!! Jeg kan simpelthen ikke forstå sådan noget:(

• #92   9. apr 2013 det er så trist men jeg kan i vertigfald sige hendes død var ikke forgæves

R,i,p

• #93   9. apr 2013 Hvor er det forfærdeligt! Hvad er det dog for nogle mennesker der kan finde på sådanne ting?! At de har kunnet ligge roligt om natten? Som du siger, velvidende om at der stod ni heste og sultede/tørstede..

R.I.P den smukke prinsesse...... Puuuha... Kan slet ikke få sen historie ud af hovedet nu!

• #94   10. apr 2013 Har fulgt sagen, græd første gang jeg læste/så indslaget NJD. Men det er intet imod det vandfald der er opstået nu. Det er så frygteligt at det kan forekomme, godt vi har fået NJD, ved godt hun ikke kan klarer det hele, men der er kommet så meget fokus på Alle de mange "monster" der har heste og ikke passer dem forsvarligt: Føler med dig og din dejlige hoppe. Frygtelig skæbne:-(((

• #95   10. apr 2013 Det var dog forfærdelig. Føler med dig. Gid hun kunne reddes.

• #96   10. apr 2013 Det er bare det værst tænkelige, der overhovedet kan overgå nogen levende væsner! De dybeste varmeste tanker herfra smiley
    Det er så frygteligt og helt uvirkeligt, at nogen mennesker kan være så syge i hovedet...

• #97   15. apr 2013 Ej nej nej smiley Hvor er det bare skrækkeligt smiley Stakkels heste :,( RIP Thundra .... smiley

• Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
    #98   15. apr 2013 Hvor er det bare sørgeligt
    Ved næsten ikke hvad jeg skal sige

• #99   17. apr 2013 Hold kæft hvor skulle hun bare have placeret en knytter så langt ind i tuden at hun landte på månen, mildt sagt....

- Jeg føler med dig, og kan se at din pige var noget helt specielt, hun var VIRKELIG smuk. Jeg håber inderligt at der bliver kørt en sag, og hun og manden bliver straffet for det, og du har ganske ret i at denne historie ikke må gå til spilde.. Godt at du tog mod til dig og fik skrevet det!!

Hvil i fred til din allersmukkeste pige, og held og lykke fremover..

• #100   18. apr 2013 HADER DYREMISHANDLING OG JEG SYNES DER BLIVER GJORT FOR LIDT VED DET !!!! PUHA DET GØR MIG SÅ SUR !!!!!! R.I.P smiley Thundra smiley og føler med dig smiley

• #101   18. apr 2013 Kan ikke forstå nogen vil gøre sådan mod et dyr.... Ondskabsfult!!

Én god tanke i det hele, Thundra fik nogen gode sidste dage, med mad, vand og en dyrlæge der fulgte med! Hun døede heldigvis ikke hvor hun var, hvor hun pintes... Det er en tanke du burde holde ved!

• #102   18. apr 2013 Nej hvor er det forfærdeligt, og hvor må det være frygteligt for dig at vide, at din kære ven måtte lide en så forfærdelig skæbne. Jeg ville lyve, hvis jeg sagde at jeg ikke fældede en tårer da jeg så den store forskel fra før og og kort tid før hendes bortgang smiley Hvor er det forfærdeligt at nogen vil byde sådan en smuk og dejlig hest, sådan en behandling.

Jeg håber de ondskabsfulde mennesker bliver straffet!

• #104   20. apr 2013 Jeg får næsten selv tårer i øjenene hvor er det syndt! Tænk at folk kunne finde på den slags!

• #105   20. apr 2013 Hvordan kan man overhovdet gøre sådan noget, hvad er der blevet af de menneskers hjerte. ej ha!!!!

• #106   4. maj 2013 fuldstændig tom for ord!
    sender hende og dig en tanke!:(

• #107   11. maj 2013 Sådan nogle svin!!!! R.I.P til din smukke tøz smiley

• #108   11. maj 2013 Hold daop noget så forfærdelig:-( Stakkels heste.....Forstår ikke hvordan sådanne mennesker kan leve med sig selv...Hvordan går det med de resterende heste? Håber de der forårsaget denne smerte hos dyrene brænder op i hælvete!!!!!!!!!!!!!!!!

• #109   14. maj 2013 Årh gud!! :(, fandme svært at holde tårerne tilbage, når man læser dette, og det billed! O:
    Tror aldrig at jeg har set en så tynd hest altså!! O:
    Føler virkelig med dig, og sender dig mine varmste tanker, og ønsker om at du kommer igennem dette! smiley
    Håber virkelig ikke at dem som er ansvarlige for dette, går på fri fod!!! O:

• #112   21. maj 2013 Føler virkelig med dig!
    R.I.P

• #113   25. maj 2013 De mennesker burde lide samme skæbne,at sidde i sit hus velvidende at hestene sulter og tørster ihjel i stalden - FØJ. Føler med dig smiley

• #114   25. maj 2013 Tak for al jeres respons - det fylder stadig utrolig meget som en knude og en trykken der hele tiden er der. Hver gang tankerne kommer, slår jeg det væk da jeg simpelthen ikke kan holde til alle de følelser der følger med, men der er tider hvor det kommer alt for tæt på og hvor filmen knækker.

Igår blev der lagt et billede ind på fb siden fra stedet der har hendes føl willow i pleje og jeg kunne knap se på det eller forholde mig til det - ville gerne hente ham og passe på ham...som det mindste jeg kunne gøre for hende. Men jeg kan ikke og magter pt ikke og forholde mig til noget omkring alt det der er sket.

Det handler vel om overlevelse - at forsøge og fortrænge....gemme væk i kasser så vidt det er muligt.
    Det presser på bare ved og skrive nu - heldigvis ved jeg, at hun er okay nu, men hadet er stort, fortvivlelsen, skyldfølelsen er enorm.

• #115   26. maj 2013 uha er tom for ord smiley

Vil gerne opfordre til at hvis man af en eller anden årsag ikke magter at fodre samt pleje hesten optimalt, så kast for pokker håndklædet i ringen, bed om hjælp...det er ikke skammelig at bede om hjælp eller erkende man ikke magter opgaven. Hellere gå til bekendelse og få hjælp til at få rettet op, ved at andre overtager eller støtter op, end at lade stå til og det ender forfærdeligt.
    I tidernes morgen tog jeg til en lille by, hvor der boede en pige som opdrættede marsvin. Hun ringede og fortalte hun kæmpede men havde for mange, hun var oveni syg og kunne ikke overskue situationen mere. Min mand og jeg kiggede på hinanden og startede bilen med det samme. Vi fik hendet 38 marsvin som ikke var i bedste foderstand men vi fik rettet op og dyrene fik med tiden nye hjem smiley ejeren takker os stadigvæk den dag i dag og hun kan se sig selv i øjnene med god samvittighed smiley

• #116   26. maj 2013 Det tager lang tid at komme sig over. Men hvis du føler det er det rigtige ikke at passe føllet nu, så lad vær. Og hvis du så på et tidspunkt føler du kan magte opgaven og føllet, så tag den der fra. Jeg er sikker på følle har det godt der hvor det er nu!

Jeg kan godt forstå dig. Hvis det hvad gået ud over mig ved jeg mit sagn havde været lige så stort. Men jeg håber inderligt for dig at det grusomme sted er blevet lullet og de mennesker for en form for straf!
    Et stort knus her fra!

• #117   26. maj 2013 Du må prøve at finde en lille glæde i at hendes føl klarede den og bærer hendes gener og smukke sind videre og at hun har vinger nu et sted hvor ingen kan gøre hende ondt mere.
    Hadet,fortvivlelsen og skyldfølelsen vil nok altid lurer,er skade bliver man jo desværre klogere. Har også set billeder af følle drengen og han ser jo ud til at komme sig fantastisk og ud fra dit billed af din smukke pige lyser hun ud af ham

• #118   26. maj 2013 Det er svært - Jeg har det netop dårligt med at han ikke er her - jeg ville gerne tage mig af ham og passe på ham resten af hans liv. Sikre mig for hendes skyld, at han får det godt.
    Men jeg har ikke råd til og købe ham som tingene ser ud nu og den kontrakt jeg havde på at han skulle hertil er jo passé nu i denne situation - Jeg magter ikke og se ham og ikke kunne tage ham hjem....for jeg ved jeg vil se Thundra i ham og det vil gøre usigeligt ondt og skulle tage derfra igen.
    Også derfor jeg knap kunne se på billedet....for jeg ser Thundra i ham med det samme.

Men jeg har også Sebrano nu som kræver mig og ham kan jeg heller ikke på nogen måde svigte.

Lige meget hvad så gør det ondt - tror dog jeg personligt og psykisk ville få det bedre hvis jeg kunne køre ned og smide x antal penge på bordet og tage ham med hjem.....så ville jeg kunne gøre noget aktivt i hendes ånd.

Men livet er ikke altid godt og vi kan desværre ikke altid gøre det vi finder bedst smiley

• #119   26. maj 2013 Hvor er det forfærdeligt, sidder med tårer i øjne, det er bare sådan noget der ikk må ske. godt de blev reddet. og virkelig øv at de ikke overlevede. Føler så meget med dig. 'Hun var virkelig smuk, gude smuk.
    R.I.P til de heste der ikke overlevede

• #120   26. maj 2013 Det gør det heller ikke nemmere. Men alene det du tænker så meget på hende og vil det bedste for hendes føl, alene det betyder noget!

• #121   26. maj 2013 FORSTÅR VIRKELIG IKKE HVORFOR MENNESKER ER SÅDAN!
    Hvorfor, siger jeg bare! Hvorfor gøre vi sådan noget imod de stakkels dyr !
    Nøj hvor er det frygteligt at se på!
    Hvor var hun smuk da hun var hun dig!

• #122   28. maj 2013 Jeg tror du skulle besøge ham,jeg er simpelhen sikker på det ville gøre dig godt selvom du ikke kan tage ham med dig hjem. Du vil med egne øjne se at han har det rigtig godt og få et glimt af din pige i hans øjne og i hendes ånd ville hun sætte pris på du kiggede til ham. Må jeg spørge hvad disse forfærdelige menneskers påskud var for ikke at have fodret deres heste ?

• #123   2. jun 2013 blir nødt til at spørge hvordan kunne du undgå at se til hesten hvis den stadig var din og tænker lade det gå så galt bare et spørgsmål ikke nogen bebrejdelse ,men ved ikke om andre har tænkt det også ,syntes bare det så forfærdeligt hvorfor er de heste ikke fjernet før ved godt det svært at få det gjordt ,men så slemt uden de blir fjernet før og ja de mennesker som er skyld i din hests død har jeg slet ikke ord nok for hvad der burde ske med stakkels smukke frieserpige hvil i fred

• #124   2. jun 2013 forstår bare ikke hvordan det kunne komme så langt ,besøgte du ikke hende ? og jeg ved godt det svært at få fjernet dyr som vanrøgtes ,meen syntes nok at det burde være gjordt tidligere i dette tilfælde ,syntes ikke arbejdet er så fantastisk når dyrene er så langt ude at de dør når de så endelig blir fjernet..de mennesker som har sultet de stakkels heste har jeg slet ikke ord for hvad der burde gøres ved hvil i fred smukke heste

• #125   2. jun 2013 græder smiley
    R.I.P
    sikke en død hun har lidt ;(
    super smuk pige
    jeg græd da jeg læste teksten og billede gjorde det sgu ikke bedre smiley
    har SÅ ondt af både dig og hende smiley
    håber hun kommer i helvede men djævlen siger "du er simpelthen for ond, du skal bare henrettes hver dag hele tiden"
    ej, sorry, ved det lyder dumt, men hader folk er sådan
    er selv ude i en sag via nyt hesteliv omkring min søsters tidl heste, og den ene er PISSE tynd, så vi meldte det og nyt hesteliv køre der ud og kan kun se 2 shetlændere på adressen (mine to tidl) som var fine i stand, men hun har belgier (ligner virkelig ikke en belgier, de er så tynde), traver og alle muligt andre dyr smiley
    men de kan jo dsv ikke gøre noget når de ikke kan finde de tynde heste smiley

• #126   4. jun 2013 Jeg mangler ord. Men jeg mangler ikke tårer! de flyde ud af mig som et vandfald!

Åh nej fy ha! Stakkels hest! Hvad skal man skrive? jeg kan ikke finde på noget udover at det er SÅ synd for den der SUPER LÆKRE hoppe!
    R.I.P. Thundra!<3

• #127   4. jun 2013 Hvor er det forfærdeligt og sørgeligt at høre smiley Ingen heste fortjener at blive behandlet sådan!

R.I.P Thundra ..

• #128   4. jun 2013 Det er blandt andet derfor, min ALDRIG skal sælges. Jeg vil være SÅ bange for sådan noget skulle ske for ham, eller nogle mennesker skulle behandle ham dårligt.
    Og så også fordi jeg aldrig vil kunne undvære ham smiley

Hvil i fred smukke Thundra smiley

• #131   18. jun 2013 Men sikke en fin hest

• #134   21. jun 2013 Neej nej nej nej.. Sidder helt med tåre i øjene. Jeg fatter bare ikke hvordan folk kan mishandle sådan en dejligt dyr. Personen der står bag dette skulle selv have lov til at sulte og blive mishandlet. Jeg håber virkelig at personen får den værst tænkelige straf man overhovedet kunne forstille sig.
    R.I.P Smukke Thundra

• #135   22. jun 2013 Jeg får det helt dårligt. Nej hvor er det synd.
    f'ck en idiot hende der mishandlede hende er.
    R
    Rest in peace Thundra! smiley

• #136   1. aug 2013 Dumme mennesker! Hvordan kan man gøre det? Rip til smukke Thundra. ;'(

Kommentér på:
Hun sultede min Frieserpige Thundra ihjel!

Annonce