{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Sygeforsikring til hest:) {{forumTopicSubject}}

Hej HG, jeg vil gerne høre om i har en sygeforsikring og hos hvem, hvad er prisen og hvad dækker den?:) 4 simple spørgsmål, men i er velkommen til at komme med gode råd til at tegne sygeforsikring:)

-Mange hilsner herfra, god tirsdag!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeforsikring til hest:)
  • #1   2. apr 2013 Jeg skal have lavet sygeforsikring hos Dansk hesteforsikring, for lavet handelsundersøgelse imorgen så jeg kan få det tegnet..

Den jeg skal tegne koster 1771, dækker 80% med en selvrisiko på 1090 kr.
    Hvad den dækker kan du læse her
    (link fjernet)

• #2   2. apr 2013 Dem har jeg også overvejet, det lyder nemlig rigtig godt:) Tak for svaret.

• #3   2. apr 2013 Ja de lyder fornuftige, har kigget mange forskellige og selvom tryg f.eks. ikke har en selvrisiko, så koster det mere, og de dækker kun 75%..
    Så har holdt det hele op mod hinanden og har valgt dem..

• #4   2. apr 2013 Var også overrasket, men tænkte om tilbuddet måske var godt til at være sandt, Men tusind tak, det har hjulpet meget! smiley

• #5   2. apr 2013 ja lige præcis, man skal lige vende og dreje det.. vil heller have en selvrisiko og dækket de 5% mere plus betale mindre om året..
    End ingen selvrisiko, 5% mindre og betale mere om året

• #6   2. apr 2013 Ja selvfølgelig, havde også tænkt mig at sammenligne det hele. Hvem har du mere kigget på?:)

• #7   2. apr 2013 First horse (har jeg dog ikke hørt meget godt om)
    Kongeriets hesteforsikring mener jeg den hedder
    ALM brand

Og så de to allerede nævnt
    Og der er det helt klart dansk hesteforsikring jeg er faldet for, også fordi jeg har hørt en del godt om det..

• #8   2. apr 2013 top danmarks er ret god smiley
    1800 om året. selv risiko på 2000, dækker 90%
    og det er den med MR, CT osv. den dækker stort set alt.. inkl ophold på heste hospital..

• #9   2. apr 2013 Maria: Okay tak, kan godt forstå dit valg!:)

Missen: Det lyder sgu ogs' meget godt, tjekker den lige ud:)

• #10   2. apr 2013 Ikke vælg first horse!

• #11   2. apr 2013 Tak, det tager jeg til mig:) Må jeg spørge hvorfor?

• #12   2. apr 2013 Kender flere som dårlig nok kunne få deres penge ud.
    Selvom dyrlægen havde skrevet udførlige regninger, så var de ikke udført nok sagde forsikringen, så dyrlægen måtte selv ringe og snakke med dem, og sender papire ind igen.
    Efter 2-3 måneder fik de deres penge.
    Dette er 4 gange det er sket, med forskellige heste og ejer.

• #13   2. apr 2013 Okay tusind tak!:)

• #14   2. apr 2013 Jeg har tryg forsikring, min er dækket for 8000 kr for 2800 kr om året. Dette dækker ved sygdom og aflivning. Den dækker 75%, dette er uden selvrisiko.

• #15   2. apr 2013 Okay tak:)

• #16   2. apr 2013 Vi har prøvet flere forskellige forsikringer på mig og min søsters heste/ponyer.

First horse: har vi meget dårlig erfaring med, og vil ikke røre dem med en ildtang igen.

Alm.brand: havde god service, og ingen problemer med at få udbetalt pengene. Der er ingen selvrisiko, men dækker kun 60%
    .
    Dansk Hesteforsikring: God service, ingen problemer med udbetaling. dækker 80%, men med en selvrisiko på over 1000 kr.

Tryk: God service, ingen problemer med udbetaling. dækker 75% og ingen selvrisiko.

Vi har valgt Tryk, da der ikke er selvrisiko. Ved den forsikring bliver alle dyrlæge regninger dækket. hvorimod en selvrisiko gør, at du ikke får ret meget dækket ved de små regninger (kolik eller ligende). Og hos os er der langt flere små regninger og dem vil vi også gerne have dækket.

Håber du kan bruge det smiley

• #17   3. apr 2013 Jeg havde Tryg og ska ha Tryg igen.
    Har aldrig haft problemer med at få udbetalt noget - hvilket er vigtigst for mig.
    Hvor fx First Horse er virkelig svære, at få penge ud af.
    Jeg har haft en del regninger på lige omkring 1000 kr, så mener ik at noget med selvrisiko ka betale sig.
    Og ska man selv betale "småbeløbne" så er 1771,- meget (1 regning ved Tryg, har stortset betalt det x-tra til 2500,-)
    Jeg klare nok 5%, hvis jeg får 750,- for de første 1000,-
    Så har jeg flere forsikringer ved Tryg, så det blir osse lidt billigere.

• #18   3. apr 2013 Jeg har aldrig haft andet end vaccine, chip og pas på min de sidste 4,5år, så har det sådan lidt vil ikke betale en masse for det når det ikke dækker de ting:S

• #19   3. apr 2013 Vaccine, chips og pas bliver heller ikke dækket af forsikringen.

Jeg er også yderst tilfreds med tryg.

• #20   3. apr 2013 nej det er det jeg mener.. det bliver ikke dækket og er det jeg indtil nu kun har haft brug for, så har ikke små beløb som kan blive dækket af forsikringen, så vil jeg heller have en billig forsikring og en selvrisiko, end en dyr forsikring og ingen selvrisiko

• #21   3. apr 2013 Ville være meget glad, hvis vi have en sygeforsikring at betale til, men som aldrig har dækket noget...Det betyder jo en sund og rask hest/pony. Men sådan har det desværre ikke altid været her hos os. Vi har haft 2 heste, der har haft meget brug for forsikring. Den ene har forsikringen ca. betalt 100.000 kr. til og den anden ca. 40.000 kr. Vi havde nok ikke heste i dag, hvis vi ikke havde været forsikret. I dag har vi 2 hest/pony og der har næsten ikke været noget på dem....men min mor siger at hun med glæde betaler forsikringen, for så kan vi ringe til doktor dyr, uden at tænke så meget over regningen.
    Med en regning på 2000. at betale ved Tryg 500 Kr.
    at betale ved DH ca. 1200 - 1300 kr.
    Synes det er mange penge til forskel. og hesten spørger ikke om der er penge på kontoen, så den kan blive syg. Hvorimod præmien til forsikringen ved man hvornår man skal betale, så der kan man spare op

• #22   3. apr 2013 Tak:D

Kommentér på:
Sygeforsikring til hest:)

Annonce