{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Sygeforsikring? {{forumTopicSubject}}

Hej I kære Hg'er :o)

Jeg står og overvejer lidt om det måske ikke ville være en god idé at få lavet sådan en på min pony. Men! Jeg skal lige høre, hvad dækker den egentlig? Kan den kun bruges til akut tilfælde som f.eks. hvis hun blev ramt af kolik en søndag nat, eller kan den også bruges hvis hun f.eks. får en skade hvor der skal røngten til, eller hvad hun får dårlig mave og dyrlægen gerne vil have en kikkert op. Dette er blot eksempler :o) Men ja, hvad dækker den og hvordan fungere det og er der forskel fra forsikringsselskab til forsikringsselskab?

Og hvad når den skal laves, hvad indebærer det?
Her tænker jeg f.eks. at jeg for to år siden fik lavet en handelsundersøgelse i forbindelse med en livs og uanvenlighedsforsikring. Gælder det endnu, eller skal der laves en ny og evt. mere grundig undersøges til før at man kan få ens hest sygeforsikret.

Noget helt andet er: Hvad betaler I og har I med nogle selskaber oplevet problemer med refundering af penge, eller med at der gik evigheder før I fik pengene udbetalt? :o)

Hvor mange % er det max de dækker og hvad giver I om året? :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeforsikring?
  • #3   4. aug 2011 hvis du snakker med dit forsikrings selskab, vil jeg tro i kan finde ud af at du bare tegner sygeforsikringen som tillæg til den uanvendeligheds forsikring du fik lavet for nogle år siden???

En sygeforsikring dækker alle de uforudsete dyrlæge udgifter.. om det så er røngten af ben, kolik anfald, generelt utilpashed som kræver blodprøver osv..

den dækker ikke vaccine, tandraspning osv osv..

Der er desuden heller ikke mange forsikrings selvskaber som dækker de meget dyre undersøgelser (IRAP behandling, knogle scintigrafi, MR scanning osv osv)...

Jeg har TRYG, og de dækker de dyre undersøgelser (man skal kontakte dem inden)...

og jeg har aldrig haft problemer med udbetaling/refundering af beløb..

• #4   4. aug 2011 Okay, det lyder jo lækkert nok :o) Hvad giver du om året for sådan en forsikring? Bare sådan cirka. Okay, jeg troede faktisk at det måske kun var akut tilfælde de dækkede, så det var meget rart at få det på plads :o)

• #5   4. aug 2011 Læs på de respektive forsikringers hjemmesider - der får du de præcise svar.

• #6   4. aug 2011 Jeg har skam været inde og lure lidt, dog stod der umiddelbart intet om priserne på de forskellige sygeforsikringer. Og derudover så står der jo intet om folks erfaringer med de forskellige selskaber :o)

Kommentér på:
Sygeforsikring?

Annonce