Sygeforsikring?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Synes I det er en god ide med sygeforsikring? Har I selv det? Hvis ja, så skrive gerne hvor i har det og hvilken "pakke" I har. Synes I det er bedst at have forsikring på 70% med ingen selvrisiko, eller 100% med selvrisiko?
På forhånd tak!
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Jeg har med 65% og ingen selvrisiko.
Det er en fordel, når man sjældent har brug for den (det ved jeg godt man ikke ved)
De sidste par år, har jeg haft regninger for under 2000.
jan 2015
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
For det første har jeg en økonomi, som gør at jeg har råd til at tage godt med penge ud af kontoen til et evt sygt dyr.
For det andet har jeg mine heste stående hjemme, så jeg minimerer risikoen for sygdom og skader, som der jo naturligt vil være på et opstaldningssted med et vist flow af nye heste ind og ud.
Og jeg er meget bevidst om, at mine heste ikke skal behandles for enhver pris, dvs at jeg ønsker at kunne sige fra/til uden at skulle forholde mig til et forsikringsselskab.
Da jeg var yngre, min økonomi var stram, jeg kun havde en hest, og hesten var opstaldet ude, der var han forsikret i 7 år uden at bruge forsikringen. Han blev dog skadet, og et ti dages indlæggelsesforløb kostede 25.000 kr. Han blev senere aflivet pga skadens senfølger.
I dag ville jeg formentlig aflive, og ikke gennemfører sådan en behandling igen.
Mvh Charlotte
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Jeg har haft forsikringen i 3år og koster 3000kr om året, og den er længe tjent ind igen da jeg har fået min. 18000kr tilbage og nok også nærmere på den anden side af 20.000kr
selvrisikoen er lav i forhold til alt det jeg for betalt så det er jeg super tilfreds med
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 373
Derudover er min hest både liv- og uanvendelighedsforsikret (dog noget under hans værdi), hvilket jeg er glad for. Han er min opsparing, så det er klart at jeg passer på ham, rent økonomisk.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Da jeg fik min nye dreng, steg forsikringen markant, så med den hest jeg har idag vurderede jeg, at det ville ikke kunne betale sig. Bare det med at skulle kaste de første 1000-1200 kr ud til en handels sundheds undersøgelse på en hest der intet fejlede det var jo allerede 1-2 dyrlæge besøg lige der, som kunne betales.
Havde også et kæmpe problem med forsikringen gav penge tilskud til kiropraktor, men denne skulle være dyrlæge... Og ja kunne ikke finde nogle som var dyrlæge, mulighed og i nærheden ikke mindst med et godt ry. Endte derfor igen ud i at betale fuld pris, uden glæde af min forsikring der.
Som der skrives i en anden tråd herinde, er du typen der vil bruge endeløse summer på din ven. Koste hvad det vil, er en forsikring virkelig fornuftig. De regninger kan jo ellers sende en fra hus og hjem. Er du ok med den virdering at der er smertegrænse, og vurdering af hvad skal den behandles for, og frit kan shoppe priser. Så det værd at vurdere. Dyrlægen koster det samme, om det er en shetlænder, eller brygger så for nogle er forsikring en god beslutning, for andre er det en rar ting mentalt. Og ja for en del en dårlig forretning.
Kan man vælge selvrisko, mod mindre pris vil jeg klart vælge det. Normalt stor pris forskel hvis de skal dække 100 procent.
Bortset fra det, fik jeg altid med det samme dækket de durlæge regninger jeg havde af tryg. Hurtigt og uden problemer.
Men ja pt glad for jeg ikke tegnede på ham jeg har nu.
Sygeforsikring??