964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hesten er ligeglad med ejer? Hesten er ligeglad med ejer?

Hej smiley

Jeg et emne idag hvor der var en der skrev at:
"Hesten er ligeglad med hvem der ejer den. Den tænker på hvordan den har det. Om den har mad, en rar soveplads og bliver passet ordenligt"

Er heste bare ligeglad med dens ejer?
Altså jeg kan give flere eksempler på heste der kun kan med deres ejere - altså heste der ville blive skøre/fustreret over at blive solgt til en andre.
Man siger jo heste ikke har følelser, men sad bare og tænkte over det...

Hvad tror i ? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten er ligeglad med ejer?
  • #1   31. mar 2013 En hest har ikke følelser, det har menneske og vi tildeler hesten nogle følelser den ikke har. Ja en hest vender sig til bestemte rutiner og de mennesker som er omkring den. og Ja en hest reagere på nye mennesker og nye omgivelser. Men det tror jeg er fordi en hest er et byttedyr og vi er et rovdyr, og derfor skal hesten jo lære at de nye mennesker ikke gør den noget, og derfor kan nogle reagere på nye mennesker i starten.

• #2   31. mar 2013 De fleste er nok ligeglad, bare det har det godt og bliver passet.

• #3   31. mar 2013
    Jeg tror på de er ligeglad :o)

Men der hvor det kan få galt er at hesten er vant til at blive håndteret på en bestemt måde, vant til at ejeren giver nogle bestemte signaler som hesten så har indlært. Også er det der begynder at opstå misforståelser fordi den nye ejer bruger andre signaler, som hesten ikke forstår fordi den ikke har lært de signaler.

Ligesom der er nogle heste der meget godt kan li' vaner, så hvis man tager de vaner fra dem, så går der kuks i systemet.
    Opstaldningsstedet har også meget og sige, det kan også gøre en hest rundt på gulvet.

En ejer der ikke er god ved hesten - det gør ikke hesten til ligeglad. Man kan lamme tæve hesten også kommer den stadig næste dag når man kalder. Heste er ikke nogle der kan gå og være sure på os i flere dage.

• #4   31. mar 2013 En hest knytter sig til den der har mest med den at gøre og fodrer den. Man kan ikke sige den som sådan er ligeglad, men den ved heller ikke at en bestemt person ejer den.

Langt de fleste heste vil knytte sig til en ny person indenfor en måneds tid hvis de bliver passet godt.

• #6   31. mar 2013 En heste hvisker bruger jo bare kropssprog til at Snakke" med hesten, det har intet med følelser at gøre

• #9   31. mar 2013 Heste er bestemt ikke ligeglade :).
    Der er grunde til at heste kommer vrinskende ved en person, og går væk ved den næste.

Eksempel på hest er ser foreskel på mennesker og krops sprog fra samme:
    http://www.youtube.com/watch?v=-hYJJt9xckY

Heste i naturen kan se forskel på hinanden, de er bange for nogen og trygge ved andre... Same with humans. Folk der ikke mener at folk kan se forskel på folk må med glæde komme og prøve at se om de kan træne Dino xD.

Men heste har ikke psykiske følelser, de står ikke og tænker over tingene, de forbinder bare folk.

F.eks
    "Ole = Positive oplevelser.. Hesten er glad og kommer"
    "Lars = Han plejer at slå mig, jeg går væk".

Det er ikke fordi at hesten elsker Ole og hader Lars. Det er fordi heste ser i billeder og derved sætter oplevelser i reaktion med mennesker og ting.

• #10   31. mar 2013 Jeg tror ikke at heste har følelser, nogle heste reagere bare ligesom nogle mennesker ret voldsomt på vane ændringer.
    Ude ved os havde vi Team Cup sidste fredag, og elev ponyerne først aftensmad ca. 1 time senere end normalt, og det kunne også godt mærkes på de fleste af dem.

• #11   31. mar 2013 Personligt er jeg slet ikke i tvivl om at heste (og andre dyr for den sags skyld) har følelser smiley Men det er ikke følelser på samme måde som os, forstået sådan at en hest som keder sig i boksen tænker jo ikke: "F*CK jeg keder mig... Jeg vil stå og væve lidt, så sker der da noget.." men den kan jo godt kede sig alligevel.
    En hest som er ked af det tænker jo heller ikke: "F*CK jeg er ulykkelig!! Piv, stakkels mig." men den kan da sagtens føle sorg.
    osv osv smiley

• #12   31. mar 2013 Jeg synes du modsiger dig selv lidt Camilla. Først siger du at heste har følelser, derefter siger du at heste forbinder folk med oplevelser. Det er ikke det samme i mit hoved.
    Jeg tror ikke at heste har følelser, men jeg tror at de kan forbinde episoder og ting med eksempelvis noget positivt og noget negativt - det er ikke følelser men instinkter.
    I naturen er heste meget udsatte hvilket betyder at man som hest ikke skal begå den samme fejl to gange, det resultere selvfølgelig i at heste er meget opmærksomme og hurtigt lære hvad der er rart/sikkert og ubehageligt/farligt og søger imod det de finder rart og trækker væk fra det de forbinder med noget ubehageligt.
    Jeg tror at heste er meget bedre til at tolke vores kropssprog end vi tror, f.eks. er min hest mere usikker omkring folk der aldrig har haft med heste at gøre og reagere anderledes end jeg gør, end den er omkring folk der har haft meget med heste at gøre - det har ikke noget at gøre med at den bedre kan lide folk der har haft med heste at gøre, den kan bare ikke forstå eller forholde sig til folk der reagere anderledes omkring den end hvad den er vandt til, hvilket resultere i at den bare bakker af og holder sig væk fra det der muligvis ikke er sikkert for den.
    Jeg tror godt heste kan genkende folk, men igen er det ikke udfra følelser men sanser - en hest har jo både syns- og lugtesans, så det ville da være dumt at tro at disse sanser ikke bliver brugt når den er omkring mennesker. Men så længe den får sine basale behov (mad, vand, bevægelse, selskab osv.) opfyldt så tror jeg at hestene er fuldstændigt ligeglade med hvem de er ejede af.

• #13   31. mar 2013 Jeg siger at heste IKKE har psykiske følelser. Har da ikke skrevet at heste har følelser? At heste ikke er ligeglade og har følelser er da ikke det samme? smiley

Den første del i hvd du skriver er jo helt det samme som jeg skriver? smiley

• #14   31. mar 2013 My bad smiley

• #15   31. mar 2013 Heste har følelser og de er ikke ligeglade!! Jeg har redet en pony som var så glad for mig at hvis min bedste veninde gik med hende så begyndte hun at rykke i rebet og ville hen til mig smiley Lotte min part bliver også jaloux over min bedste veninde (Lottes ejer) rider Tinke (som min bedste veninde også ejer) så når Tinke kommer for tæt på når vi rider ligger Lotte ørene tilbage og stopper brat op og det har intet med kontakten at gøre altså hvis Tinke kommer for tæt på... Lotte er bare så glad for min bedste veninde at hun bliver jaloux over at min bedste veninde rider Tinke når Lotte synes at min bedste veninde skal ride hende :D<33

SÅ JEG ER 100% SIKKER PÅ HESTE HAR FØELSER OG HAR MILIARDER AF GRUNDE TIL JEG VED DET :D<33

Kommentér på:
Hesten er ligeglad med ejer?

Annonce