{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  [DEBAT]...Folden!
  • #1   29. nov 2006 NEJ ! kan slet ikke forstå hvor næsten alle de fine dressur og spring heste ikke kan gå på fold elle rsammen med andre, en hest er da en hest! om det er en elevhest eller Martin'e !

håber ik jeg støder for mange, men er virkelig meget imod det!

• #3   29. nov 2006 Absolut ikke! Den skal ud hver dag efter min mening, og det bedste for den, er at den går ude døgnet rundt. Og det er ikke noget, jeg siger, bare fordi mine egne gør det!!

• #4   29. nov 2006 Synes ALLE heste SKAL på fold! Det er jo et flokdyr, og har det bedst ude..

• #5   29. nov 2006 <b>maria .</b> hvorfor så ikke sætte hende på fold alene der er da bedre end ingen folde!

• #7   29. nov 2006 Jeg er meget imod at heste står inde i boksen dagen lang. Ligegyldig om det er en lille hyggepony, eller en avlshingst til flere millioner. Det er et levende væsen ligegyldigt hvad, og den er ikke skabt til at stå inde og kukkelure.

• #8   29. nov 2006 Maria:

Som De Capo..<'3 Du skal blive min {L} siger: Det er da bedre for den at gå på folden alene, end at stå inde..

• #10   29. nov 2006 <b>maria .</b> Okay... Trist.. smiley

• #11   29. nov 2006 Tjah... Min hest får da også massere af bank på folden. men derfor ryger han da ud alligevel...

Det er meget vigtigt at hesten kommer ud, da de oprindeligt er steppedyr, og derfor er bygget til at gå næsten hele tiden...

• #13   29. nov 2006 Nej.. For hvis de kommer på fold kan de få skader, men de for også skader af ikke at bevæge sig nok..
    Og heste er et socialt dyr... Lige som mennesker, hvordan ville i ha' at kun se et menneske en gang i mellem, eller bare være dig selv...

• #14   29. nov 2006 Maria: Hvis jeg var dig, ville jeg forlange at få en mark (bare en lille del af den anden mark) indhegnet til hende, og den anden hun kan sammen med... for heste har brug for at være ude, ellers kan de få depressioner ligesom mennesker... hvis ejeren af marken bliver ved med at sige nej, så flyt hende, find et andet sted... for det er hestens velbefindende det kommer an på, og at holde den inde, er ikke godt...

Alle vores heste er 24timers udedyr... og vil altid være det... der er kun min, som måske skal stå inde om natten vinteren over, fordi jeg overvejer at klippe hende, så hun kan yde mere, når jeg rider hende, og så vil jyderne sikkert også komme ind om natten, for at hun har selskab, (og dels fordi det er fars "avls hopper)

men efter min mening skal alle heste ud, min. i alle dagens lyse timer... de 5 timer (eller sådan noget) der er påkrævet ved lov, er ikke nok...

• #15   29. nov 2006 Jeg synes også at ALLE heste SKAL ud hver dag.... I mange timer....
    Men personligt sys jeg også bedste om løsdrift, når jeg tænker fra hestens side af...
    Men drømmer nu alligevel om at få et hyggelig ny stald, når vi flytter og engan får bygget ;D

Maria: Uha..! det trist... : \ Men godt du bruger meget tid på så at få hende ud og gå ture osv... Men jeg ville nok flytte min hyp allerede nu.. ( :

• #16   29. nov 2006 Nogle af heste ian står sammen med har fået den dejlige idé at stå og bide i hans man, så nu har han sårn 1/5 strit man /;

• #17   29. nov 2006 Hmm jeg synes at den lov om at de skal være ude minimum 2 timer er for lidt... Andre meninger ? ? smiley

• #18   29. nov 2006 Alle heste skal ud hver dag!
    Det er dårligt for dem både fysisk og psykisk at stå så meget inde.
    Desuden er de et flokdyr som har brug for at gå ude sammen med andre heste.
    Mine går ude fra morgen til aften.
    Løsdrift er helt klart genialt men min. 8 timer ude synes jeg.
    Hvis min hest ikke kunne komme ud der hvor den stod så havde jeg helt klart flyttet den.

• #19   29. nov 2006 Katja:
    troede loven sagde 5 timer... og det syntes jeg er for lidt... såe hvis det er 2 timer er jeg forbløffet... det er godt nok ikke lang tid.... stakkels heste

• #21   29. nov 2006
    Vita *Team Alko Hold*
    Måske er det mig der har taget fejl :S Håber jeg da... 5 timer er bedre, men heller ikke nok i følge min mening....

• #22   29. nov 2006 Maria... jo kan sagtens sætte mig i dit sted.. og sy det er godt det du gør.. men derfor ville jeg alligevel flytte min, hvis jeg ikke kun få en fold til hende alene (eller sammen med den hyp hun ku sammen med)... smiley

• #24   29. nov 2006 I de nye lovforslag, er der ikke noget krav om at hesten skal på fold. Men den skal have adgang til mindst to timers daglig motion. Hvilket bestemt ikke tilgodeser fx rideskolehestene.

• #25   29. nov 2006 Maria: kan til dels godt følge dig.... du gør hvad du kan, men hvis du ikke kan få en alene mark til din hest, så find et andet sted at have den opstaldet, for det er din hest's helbred der kommer først...

• #28   29. nov 2006 maria . : kan godt forstå dig det er en svær situation du er i. men til sommer syntes jeg det re en kræv 100% at alle heste er på fold

• #30   29. nov 2006 Ja hvorfor får hun ikke marken nu, frosten er ikke gået i jorden, så det er ikke svært at få pælene i jorden endnu...

• #32   29. nov 2006 Hader ponymødre... bvadr...

• #34   29. nov 2006 hejda, vi havde en hest på et tidspunkt som der var en pige på 14 som passede og red som var det hendes egen men vi betalte ALT. Hesten var på fold dagligt mange timer endda, det var en meget dyr og en hest i god kvalitet. Den vandt ALT hvad den startede i, en rigtig lille faurit. men så ville hende her pigen have at den skulle gå inde for den måtte ikke få så meget græs og luft, det blev den bare tyk og ivrig af, så sagde min mor at det ikke blev mens det var hende som ejede den, men hun skulle være velkommen til at købe den, dagen after kom hun med 55.000 kr. og sagde at hun ville komme med de sidste penge i næste måned, det var jo bare tip-top, så begyndte faurit at stå inde hele dage og natte, han var kun ude når hun red, der var han til gengæld også meget glad for at stikke af, men hun har ikke vundet Et eneste stævne siden, så det er lige meget om det er en stævnehest eller ej, ALLE heste skal på fold HVER dag.

• #36   29. nov 2006 maria- har jeg sagt det?

• #38   29. nov 2006 Jeg er så ikke bange for at blive høvlet ned smiley

Hvis der er en grund til at den ikke kommer på fold, ja, så synes jeg det er helt ok. Men nu tænker jeg på, hvis den f.eks. er syg.

Det er fuldstændigt uacceptabelt at en hest ikke kommer på fold bare fordi den er dyr. Det kan jeg kun ryste på hovedet af. Det er sgu lige som burhøns.

• #39   29. nov 2006 glemte lige, min gamle kælling bliver intet mindre end VANVITTIG, hvis hun ikke kommer ud.

• #40   29. nov 2006 Jeg syntes ALLE heste skal på fold dagligt!
    Ingen undskyldinger. Man kan ikke lade en hest stå inde i en boks hele dagen - det kan man bare ikke byde den!

Kun hvis hesten er enorm syg, eller skadet syntes jeg man kan lade den stå inde.

Hvis man er bange for ens hest kommer til skade pga. andre heste, må man lukke den på løbefold eller en anden fold hvor den er selv.

Uanset om det er en dressur - spring eller hyggehest syntes jeg den skal ud. Det ændre jo ikke noget bare fordi den rider konkurencer? Det er stadig en hest.

• #41   29. nov 2006 Alle heste skal ud hver dag uanset pris.. med mindre den er syg..
    Maria: Jeg ville flytte min hest øjeblikkeligt hvis jeg var i dit sted og har faktisk gjort det engang.. ville ikke acceptere at min hest ikke kom ud..

• #43   29. nov 2006 øhh.. efter min mening skal en hest på fold HVER DAG, mindst en time, selvfølgelig ikke hvis det er snaestorm eller lignende..

• #44   29. nov 2006 Hmm om sommeren er Frej på fold hver dag men da han står på rideskole kan han ikke komme ud til hverdag da jeg arbejder i dag timerne og han står med dækken så de vil ikke lukke ham ud. Så han er ude i weekendenerne eller de dag jeg har tidligt fri.
    Så bar erak ned på mig, men sådan ligger landet her hos mig. Men kan sige Frej lider ikke nogen skade.

• #45   30. nov 2006 Ked af at sige det Trine men jo din hest lider skade.. det er ikke naturligt for den at stå inde.. det er et flok dyr og et steppe dyr.. den er skabt til at bevæge sig sammen med andre heste mange timer om dagen...
    Hvis de ikke vil lukke din hest ud må du jo flytte den til et andet sted..
    Hvis man ikke "gider" opstalde sin hest et sted hvor den har mulighed for at være hest så må man lade være med at købe en og nøjes med part smiley

Kommentér på:
[DEBAT]...Folden!

Annonce