{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  strøelse og heste der hjemme
  • #1   18. mar 2013 Træpiller smiley

• #2   18. mar 2013 Afhænger af hvordan dine muligheder for opbevaring af mødding og afskaffelse af mødding.

• #3   18. mar 2013 Klart træpiller. Vi har prøvet mange forskellige ting, og træpiller er både billigst at købe hjem men fylder også mindre hva mødding angår så den ikke skal tømmes ligeså ofte som f. Eks. Halm skal.
    Så vil klart anbefale halm

• #4   18. mar 2013 Jeg personligt synes jeg at en blanding af træpiller og spåner, eller kun piller er rigtig godt og hvis man fjerner klatter og tis hver dag så synes jeg det er nemmere, men det kommer meget an på hvor meget den enkelte hest sviner i boksen om det er billigere. og så er det MEGEt billigere at købe paller end enkelt vis. næste gang jeg skal have hest vil jeg rigtig gerne have de dersens gummi måtter for så skal der ikke så meget strøelse til. Så det kune jo også være en mulighed.

Mvh Helene

• #5   18. mar 2013 Vi har god aftale på halm - der er selvfølgelig lidt mere arbejde med halm - men synes det er rart at der altid er stråfoder hos hestene samt de har en god madras.
    Skal dog også siges at vi gode aftaler mht. til at komme af med møddingen og kan selv håndtere at køre halm hjem, få baller ind i stalden og køre mødding ud. Samt vi har været utroligt heldige hvert år at få halm ind af god kvalitet.

obs: vi muger ud hver dag og tager klatter morgen og aften - har kun to heste så det tager ikke lang tid og boksenen er derfor altid dejligt rene:)

• #6   18. mar 2013 Andre tip til eget hestehold:
    opbevar foderet i tønder/spande med låg og i andet rum/aflukke
    vær opmærksom på om vandet fryser om vinteren

hvis du vælger halm som strøelse så vær ude i god tid med at få aftale med f.eks. landmand - det er f.eks. tit for sent at komme ved høsttid og spørge!
    samt forhør dig om en pålidelig leverandør af godt hø - spørg evt. dem du kender der har heste

• #8   18. mar 2013 mine står i halm.... det koster mig 130 kr for en bigballe leveret og den holder 2 uger til 4 heste.... møddingen tømmes en gang om året... vi ligger den til side i 1-2 år, så halmen er opløst også spreder vi den ud på marken.... gratis gødning smiley

• #9   18. mar 2013 Der er lavet undersøgelser på netop dette i magasinet hest. (tror jeg nok det var) Det er træpiller der er billigst. Og den undersøgelse var så lavet efter du skulle ud og købe alt og ikke kunne lave halm selv. Ud over det så er træpiller også det letteste at arbejde med.

• #10   18. mar 2013 tak smiley

Kommentér på:
strøelse og heste der hjemme

Annonce