{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

Dårlig behandling af dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Vil lige høre jer til råd om hvad jeg skal gøre i denne situation jeg sidder i.

skulle have kasteret min hest fighter igår og da han er blevet bedøvet to gange finder hun ud af den ene sten ikke er faldet langt nok ned til hun kan gøre det stående så han skal ned og ligge så trækker ham ind i boksen igen. hvor hun giver ham et skud bedøvelse til og holder ham så hun er sikker på han falder den rigtige vej og idet han falder knalder han hovedet så hårdt ned i jorden man næsten kunne høre det ved naboen fordi hun ikke havde sikret sig han stod det rigtige sted i boksen. da jeg fik hans bagben spændt op begyndte hun at prikke ham omkring øjet og hive ham i øret. kiggede på maven af ham og han trækkede slet ikke vejret. hun blev så færdig og sagde så at nu håbede hun at han ville blive liggende til bedøvelsen var godt væk, MEN det ville han ikke så han begyndte at bøvle rundt i boksen og han slog sig virkelig mange gange fordi han ikke kunne kom op og så siger hun kraftedeme. Ja vi plejer også gøre det ude på marken når det er lidt bedre vejr hvis de skal ligge ned. fuck hvor blev jeg sur. hvorfor helved siger hun ikke sådan noget inden. jeg kunne da sagtens vente en måned eller sådan. ente med hun måtte give mig noget smertestillende som jeg skal give ham i 3 dage så meget og mange gange har han slået hans hoved. Efter han var kommet op at stå stod han og rystede i jeg ved ikke hvor mange timer. og kunne ikke komme til ham resten af dagen overhovedet.

skal jeg ringe og sige jeg ikke vil betale regningen pga min hest er blevet behandlet så dårligt eller hvad skal jeg gøre ? en ting er ihvertfald sikker. jeg bruger aldrig nogensinde den dyrlæge igen. det skal mine heste bare ikke stå model til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig behandling af dyrlæge
  • #1   13. mar 2013 Det var en ubehagelig oplevelse for både dig og hesten! Håber ikke jeg får panisk angst for dyrlæge, som min. Find en dyrlæge med god tålmodighed til efterfølgende brug.
    Men først og fremmest, hvem er chefen, hos den klinik du har brugt? Hvis ikke det er vedkommende som ordnede din hest, så synes jeg du skal tage kontakt til chefen og tage en snak med vedkommende om din uheldige situation og at du står med en hest, der har unødvendige smerter smiley


  • #2   13. mar 2013 hva var det for en forpulet snotso ?

  • #3   13. mar 2013 Altså at nægte at betale kan du ikke. Hesten er behandlet, og hun gjorde det hun skulle, nemlig at kastrere ham - det lyder dog noget voldsomt, men du kan ikke nægte at betale pga. behandlingen af ham.

    Dog er han påført unødvendige smerter, men at nægte at betale vil jeg ikke mene du kan.

    Det er det samme som hvis du går til tandlægen, og ikke synes du bliver behandlet ordentligt. Så kan du da heller ikke sige at du ikke vil betale.


  • #4   13. mar 2013 ville helt klart tage en snak med chefen på den klinik og fortælle det bare ikke var en iorden behandling du og din hest fik der. vil de ikke høre ja klager du til dyrlægerådet,,,,

  • #5   13. mar 2013 Du kan klage over det ved dyrlægernes ankenævn.

    Håber ikke der er sket mere...når den ved sit fald har slået hovedet så hårdt... smiley


  • #6   13. mar 2013 nu har hun jo i forvejen givet mig noget smertestillende jeg skal give ham i 3 dage fordi hun godt viste han havde slået sig meget.

    da hun kørte hendes vej var jeg mega tude færdig fordi jeg kunne jo ikke gøre noget for den stakkels hest som stod derinde i boksen

    stine k. det var ikke chefen som var ude mener jeg ikke og tror jeg vil ringe og fortælle hvordan jeg har det med det foregik som det gjorde og har allerede kigget efter en anden dyrlæge.

    ~The bad, the terrible & the nightmare~ ved det godt. men hvis han nu f.eks har fået men af han har slået hovedet så hårdt ned i jorden så vil jeg bede dem om at æde den regning og komme ud og behandle ham for egen regning


  • #7   13. mar 2013 Jeg vil anbefale dig at skrive en mail til dyrklinikken, hvor du stiller spørgsmåltegn ved behandlingen af din hest under forløbet, og henviser til den pågældende dyrlæges udtalelser.

    Det er ok at være bekymret og stille spørgsmål, og så har du det på skrift, så du altid kan henvise til at du har kontaktet klinikken, hvis der skulle blive problemer senere i hestens liv som følge af behandlingen.
    ( slået hovedet, angst for dyrlæger der kræver behandling osv.)

    Du kan IKKE nægte at betale da du har modtaget en ydelse.

    Men er du ikke tryg ved denne dyrlæge, ville jeg for fremtiden skifte til anden dyrlæge eller klinik.


  • #8   13. mar 2013 Du har ihvertfald fået en service, som på ingen måde var acceptabel! I dit tilfælde ville jeg også tage en snak med chefen og overveje ikke at betale regningen.

  • #9   13. mar 2013 Undskyld jeg spørg, men jeg har da ved gud aldrig hørt om at man kasterere en hest liggende i deres egen boks og bestemt heller ikke på en mark... Normalt foregår det altså i en gummisikret boks med overvågning så dyrlægerne er sikre på at der ikke sker hesten noget og de kan overvåge det hele vejen igennem...

    Jeg havde aldrig tilladt dem at bedøve min hest sådan i boksen...!


  • #10   13. mar 2013 Nej hvor er det bare chokerende læsning! Hvilken dyrlæge finder på at kastrere i boksen? Det er da helt vildt farligt!! Jeg har set to blive kastreret på marken.. Den ene min egen og han brugte virkelig meget plads til at sveje rundt og lægge sig - det kunne på ingen måde være sket forsvarligt i en boks.
    Den anden gik kold i det samme den fik sprøjten! Fløj 1½ meter lodret i vejret og faldt ned med hovedet først.. Heldigt at det var på blød sommerjord med græs og ikke betongulv!!


    Jeg synes du skal klage til dyrlægen selv i første omgang og få en dygtig behandler (Kraniosakral eller Equine Touch) ud til din hest. Han må have jordens værste hovedpine smiley Stakkels, stakkles dyr!


  • #11   13. mar 2013 ved godt at når det er stående så er det normalt det foregår i stalden/boksen/marken.

    Men fandme da ikke liggende... Det er da en lorte dyrlæge du der har haft ude...


  • #12   13. mar 2013 Sørg for at lave at korrespondance på skrift så du kan dokumentere det ved evt efterfølgende problemer pga fx faldet.

  • #13   13. mar 2013 Katja O problemet er at jeg aldrig har set en hest blive kasteret liggende så havde jo ingen anelse om hvordan det foregik så viste jo ikke bedre. og man stoler jo på ens dyrlæge men det kan man jo åbenbart ikke når de bare gør sådan.

  • #15   13. mar 2013 sandie L . ved godt der er risiko ved at ligge en hest ned men nu har jeg en anden hingst også så kunne sagtens vente med at få ham kasteret. og alt det dyrlægen har gjort er bare ikke iorden. hun burde sikre sig så godt som muligt at min hest ikke kommer til skade når hun skal behandle den. så må hun bruge sit hoved lidt istedet for bare at tænke penge.

  • #16   13. mar 2013 betal regningen men skriv en mail omkring oplevelsen og at du ville ha ønsket dyrlægen ville ha informeret dig bedre, så du og hesten havde undgået den voldsomme oplevelse i boksen!
    håber din hest kommer sig helt!


  • #18   13. mar 2013 Katja O: Jeg har været med til flere kastrationer. Alle var liggende og på marken og det forløb nu uden problemer hver gang.

    Men ja, jeg er enig med de andre - du kan ikke nægte at betale regningen, for behandlingen er gennemført. Men det er en god idé at snakke med dyrlægen om hvordan sådan noget skal forløbe, når ikke man har prøvet det før, eller ikke med den dyrlæge. Hver dyrlæge har sin måde de foretrækker at gøre tingene på.


  • #19   13. mar 2013 har skrevet en klagemail til dem nu også må jeg se hvad de svare.

    Maja. det er ikke noget som skal gives med sprøjte men ellers har min kæreste det kursus så han må godt give. men jeg tænke godt tanken da hun gav mig det. ved ikke om det nogen forskel om det med sprøjte eller ej.


  • #20   13. mar 2013 Tænk også over, om det kan ske igen for andre. Og at hesten måskke ikke bare slipper med kraftig hovedpine. Det der er dyrlægesjusk, og du skal helt sikkert klage. Også for andres hestes skyld.

    Meld det, det er på ingen måde okay. Og jeg forstår godt du ikke vidste bedre, det er vel de færreste som har overværet en kastration. Held og lykke med det, jeg tror godt nok ikke , at du kan nægte at betale. Men kan ikke se de kan kræve betaling for smertestillende, da det uden tvivl er dyrlæges fejl. Og så ville jeg overveje kraftigt at skifte den dyrlæge ud.

    Jeg ville gerne høre den pågældenes dyrlæge side af sagen. For det der lyder voldsomt, men man skal også passe på med "heksejagt".

    God vind fremover til dig og din hest.


  • #21   13. mar 2013 Nu bliver jeg nok slagtet, men jeg kan i din fortælling kun se et enkelt sted hvor dyrlægen har foretaget en vurdering som kan kritiseres (ud over udleveringen af medicin, som de fleste dyrlæger forhåbentlig bliver ved med).
    En kastration er voldsom at se. Specielt hvis man ikke har prøvet det før. Jeg ville også foretrække at kastrere stående i egen RENE boks så hesten skånes for mere stress end nødvendig. Da dyrlægen konstaterede at hesten ikke kunne kastreres stående burde hun enten have afbrudt og lavet en ny aftale eller trukket den ud.
    At den reagerer dårligt på bedøvelsen og slår sig på vej ned og op er hverken til at forudse eller kontrollere som dyrlæge, kunne selvfølgelig være undgået hvis det havde foregået på marken, men jeg tror ikke dyrlægen kunne have gjort ret meget anderledes. Nu ved du til næste gang at den reagerer voldsomt på fuld narkose og kan sørge for at forløbet bliver bedre.


  • #22   13. mar 2013 Bare lige som et opklarende svar, så kigger dyrlægen hesten i øjet, for at sikre sig at den er tilstrækkeligt bedøvet, da palpebral refleksen definerer dybden af anæstesien.

  • #24   13. mar 2013 Mia H nej overhovedet ikke. alle har lov til at komme med sin mening.

    hans hovedet var bare så tæt på væggen og lige der var der ikke rigtig noget halm. hvis hun nu havde bakket ham inden hun gav ham det sidste bedøvelse så havde han nok ikke slået sig for der var massere af halm. og inden hun gør det burde hun jo fortælle mig at de plejer gøre det på marken istedet for bare at gøre hvad hun har lyst til. det jo min hest og ikke hendes egen hun står med og derfor skal hun også tænke sig om. ikke fordi hun ikke skal det med hendes egen men du ved sikkert hvad jeg mener.

    anne nej hun gjorde det fordi han ikke trækkede vejret.


  • #26   13. mar 2013 jeg synes egentlig du skal vente med at betale regningen, ring ind til dyrlægenævnet og hør hvordan du står i sagen. for det kan ikke passe at det er blevet gjordt på den rigtige måde.
    jeg kunne da hellere ikke drømme om at betale en regning ved tandlægen hvis de ikke havde opført sig odentligt. min far har faktisk nægtet at betale en regning.

    men det kan blive en dyr omgang hvis du kommer så langt ud at du skal ha advokat på.
    så tænkt dig godt om


  • #27   13. mar 2013 Altså det med at han står og ryster/sveder og puster er jo en af bibirkningerne ved bedøvelsen....

  • #28   13. mar 2013 Følger lige med..

    Utroligt med sådanne en oplevelse. Jeg havde smidt den dyrlæge ud med hovedet først...


  • #29   14. mar 2013 Nu blev jeg lige ringet op af dyrlægen som var herude den dag efter jeg har skrevet en mail til dem og hendes svar var at hun kan ikke se hun har gjort noget galt og at hun ville gøre det samme engang til. Og at jeg følte mig dårlig behandlet forstod hun heller ikke. Mit valg var jo boksen eller dyrehospitalet. For hun gad jo ikke lige spørge mig hvor meget det hastede med at få ham kastreret. Så det fik jeg ingenting ud af. Hun var også ligeglad med at miste mig som kunde og det ikke engang hende som er chef. Har så også hørt ude fra min kærestes chef kone også har haft problemer med hende dyrlægen efter hun påstod hårdnakket at hendes hest ikke havde kolik og bare skulle løbe frem og tilbage med den. Efter nogle dage ringede hun til en anden dyrlæge og hesten havde kolik.

    Skal jeg bare finde mig i det svar og sige nå ja og komme videre eller skal jeg gøre mere ved det ved at klage et andet sted over hende?


  • #30   14. mar 2013 få fat i hendes overordenede smiley

  • #31   14. mar 2013 Jeg ville forlange at snakke med chefen, for at høre hvordan deres politik er i forhold til sådanne sager. Hvis det ikke bærer frugt, så videre med klage til dyrlægens ankenævn smiley

  • #32   14. mar 2013 En del af behandlingen med kolik er jo altså at røre hesten (gå med den), så helt galt er den jo ikke behandlet, din kærestes chefs hest...

  • #33   14. mar 2013 En anden ting er.. Det er helt normalt at man får smertestillende til heste der er blevet kastreret...
    Især når den ene sten har siddet dybt kan det ikke undgås at de efterfølgende har smerter, det er trods alt et halvstort ar lige mellem ballerne der er tale om...


  • #34   15. mar 2013 Pernille m. Prøv læs hvad jeg skriver. Min hest har fået smertestillende fordi den har slået hovedet så meget og ikke fordi den er blevet kastreret. Kan folk ikke bare svare på det jeg spørg om istedet for at komme med alle mulige andre ting som ikke har en skid at gøre med det

  • #35   15. mar 2013 Og nej det er ikke normalt man får smertestillende. Nu har jeg set mange hingste blive kastrareret og de har aldrig fået noget heller ikke ved min gamle hest fik jeh

  • #36   15. mar 2013 Gider folk godt læse hvad der bliver skrevet istedet for at komme med alle jeres trælse beskeder der omhandler alt andet jeg spørger om. Tak

    >Maria<
    Ja men nu skrev jeg hun sagde hesten ikke fejlede noget hvor den så gjorde


  • #37   15. mar 2013 Nu er det ikke fordi jeg skal virke som en strigle, men jeg må indrømme jeg lidt står og tænker at det her er lidt overdramatiseret. Jeg har fået kastereret en del forhenværende hingste og også prøvet behandling hvor hesten skal kastes. Og gu kan det se voldsomt ud specielt hvis det er i en boks hvor vilkårene er trange. Hesten er fuld og alt er bare øv de første par timer bagefter. Jeg husker selv den frygt man står med; Netop at det her er sgu da ikke normalt. Men tror/ved du skal have tiltro til dyrlægen lige hvad det her angår.
    Smertestille/pencillin kan være nødvendigt dog mener jeg at enhver dyrlæge med respekt for sig selv bør give hesten smertestillende i min. 3 dage.


  • #38   15. mar 2013 Det sker de gør det liggende på hingste der hvor jeg står har de så os en boks hvor der gummi på alle vægge som blir brugt når det er

  • #39   15. mar 2013 Nogle skriver det er normalt... Jeg havde tudet og råbt som en hystade hvis min hest havde banket hovedet lige i gulvet ved faldet... Den må da vel, lige som mennesker, kunne få kraniebrud, blodansamlinger osv af et sådan slag...?

    Så hvis det er normalt, skal jeg da aldrig være til stede ved en kastration...
    (Skal jeg nok alligevel ikke...ville bare besvime. smiley )


  • #40   15. mar 2013 Min skulle have smertestillende i 3 dage efter sin liggende kastration smiley Det er da synd at lade dem gå rundt uden bedøvelse med sådan et sår!

  • #41   15. mar 2013 synes du skal lytte til alle dem der siger at du skal ringe til dyrlægernes ankenævn og høre hvor du står

  • #44   15. mar 2013 Lisette K tak det vil jeg prøve at gøre så.

  • #45   15. mar 2013 Katrine P hun giver den jo smertestillende til såret med en sprøjte og såret er jo ikke værre som hvis de står op og der får de ikke noget

  • #46   15. mar 2013 Synes ikke det virker etisk at lade et ny opereret dyr gå uden smertestillende! Hvis et menneske var udsat for en kastration som vi kender den på dyr ville han da blive smertestillet i ugevis! Hunde bliver også smertestillet.

  • #48   21. mar 2013 Sikke noget skod. Du risikerer at han får korttidshukommelse, ligesom min søsters part. Skal han lære noget nyt, så tager det dobbelt så lang tid.. Så det er kort sagt ikke okay! smiley

  • #50   21. mar 2013 Nana n som sagt er det ikke det som dette emne handler om så hold gerne de irriternde beskeder for dig selv.

  • #51   21. mar 2013 Team stjerne. Ja frygter da også der kommer et eller andet på et tidspunkt. Men ifølge dyrlægen så kunne der ikke ske noget ved det. Og self kan der da det.

  • #53   12. jun 2013 Louise. Når folk spørger om noget herinde så ender emnerne altid alle andre steder og det er irriternde. Jeg gider ikke sidde og diskutere med folk herinde om noget det ikke handler om. Og jeg har fået halveret regningen. Også er der mange som er utilfreds med hende dyrlægen har jeg fundet ud af. Og nej hun sagde til mig at det smertestillende var pga hovedet. Kan godt være du blev irriteret over den besked til Nana men som Nana tror du også at du VED hvordan det er med smertestillende og i det her tilfælde så gør i ikke.

  • #54   12. jun 2013 Jeg vil sige min hingst blev kasteret liggene og det var i boksen (masser plads) uden problemer og han fik intet smertestillene..

    så lige hvad det angår kan jeg ikke se det forkerte. men hun har da helt klart ikke taget dette rigtig an..

    Men super lækker du fik halveret regningen manglede da næsten også bare..


  • #56   12. jun 2013 Ja det var dejligt. Nu har de også bare ignoreret os i lang tid for hver gang min kæreste har ringet har han fået fat på hende som var herude og hun var jo bare skide sur over vi ikke gad betale før vi fandt ud af noget så hun sagde jo ingenting videre til chefen. Men efter han fik fat på chefen sagde hun at hun kun skulle have hendes udgifter dækket så super fint.

    Haha Sarah så skulle jeg have gået langt med hende men fortjente hun skam


  • #58   12. jun 2013 Han er det heldigvis fint nu. Men han var da lige lidt rundt på gulvet nogle dage

  • #61   12. jun 2013 Jeg mener at du ikke ved om dyrlægen har givet smertestillende til hovedet eller kasteration. Og det var til hovedet og kun 3 dage. Bare fordi du har den viden ved du ikke hvordan alle dyrlæger arbejder

Kommentér på:
Dårlig behandling af dyrlæge

Annonce