{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Utrolig dårlig behandling af forsikringen {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står med en dejlig 8års hoppe,dom vi alle bare troede var stædig og lidt dum til tider,men efter vi i de 2 1/2 år har prøvet på at få balancen på plads samt rygmusklerne, og fået hende rettet op i krydset 5 gange, valgte vi i sidste uge at få ryggen røngtenundersøgt.

2 stedet med kissing spine blev der fundet, først uha gå du bare igang igen med longetræningen, eller avl du bare en masse føl.

Jeg bedte så en anden dyrlæge til at gå billederne igennem,da han også kender min hest fra den var føl,og det var ogå ham der gav mig longetræningenprogrammet sidst.

I år ringede han så og sage der intet var at gøre mere, vi havde gjord og prøvet så meget den held, så han mente det ville være bedre at aflive hende, problemet er så nu, at jeg kun har livsforsikringen på hende, og de vil ikke tage hende uden attest, mendyrlægen kan ikke skrive en attest jo mindre den går under dyrværnsloven feks står ude på marken og er forfanget, eller slet ikke kan gå mere for smerter.

Men det værste var virkelig, at damen fra forsikringen sage til mig at,jeg jo bare kunne lade hende stå til hun en dag fik det mere skidt og hun då ville gå under denne lov.

Hvadvskal jeg dog gøre, hun er taget ud af konsum,og skal derpå så hentesbaf daka alt skal jeg selv betale og kan ikke engang købe ny hest til mig eller n pony til min datter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utrolig dårlig behandling af forsikringen
  • #1   12. jun 2012 sådan er det desværre med forsikringer - min pony gik 6 måneder og ventede på at forsikringen ville tage den

  • #2   12. jun 2012 Det er jo loven, der er noget galt med og ikke forsikrings selvskabets holdning.

    Men livet er bare surt nogle gange.


  • #3   12. jun 2012 ja det er i bund og grund ikke selskabernes skyld

  • #4   12. jun 2012 Det du mangler er en uanvendelighedsforsikring. Det tilbyder selskabet helt sikkert også, men det er nok for sent at tegne den nu.

  • #5   12. jun 2012 sådan er det når du kun livsforsikre din hest.. Havde du uanvendelighed forsikret den også, havde der ikke været det problem..

    det er desværre bare en dyr lektie at lære. Jeg har også lært det på den måde og derfor uanvendelighedsforsikre jeg mine heste nu, hvis sådanne ting skulle opstå..

    Forsikringsselskabet gør intet forkert, de holder sig bare til en forsikring du selv har tegnet.

    træls måde at lære det på, men der er ikke noget at gøre medmindre den brækker benet eller et eller andet voldsomt sker, så den netop går under dyreværnsloven


  • #6   12. jun 2012 jeg har en veninde der står i en meget lig situation, dog har hendes hest kraftig spat og er blevet erklæret uanvendelig som ride hest. Er 110% enig med det at det er forfærdeligt at du ikke må få dine forsikrings penge, men jeg tror desværre ikke der er noget du kan gøre :S

  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 446
    #8   12. jun 2012 Min Brune blev aflivet i 2009 - slidgigt. Han var livsforsikret, så jeg måtte også betale det hele selv, hvilket jeg gladeligt gjorde! Jeg havde jo valgt denne forsikring og vidste alt om, hvad den dækkede over - det er ens eget ansvar at vide, hvad man skriver under på (her sagt med medfølelse, for det kan være en dyr lektie). Tror jeg gav 2500 for aflivning og afhentning af Daka.



  • #9   12. jun 2012 Det er da ikke forfærdeligt at du ikke må få dine forsikingspenge - du har jo ikke betalt for en uanvendeligheds forsikring! Så er det jo klart de ikke udbetaler noget til dig. Det eneste du har betalt for er en livsforsikribg som siger hesten skal gå under dyreværnsloven og det gør din hest så "desværre" ikke.
    Afliv den eller lad den gå som foldbums.

    Man får som man betaler for...


  • #10   12. jun 2012 Det er da ikke forfærdeligt at selskaber ikke vil udbetale en forsikring som man ikke har tegnet?

  • #12   12. jun 2012 hov! tror jeg fik skrevet det ret forkert. Det jeg tænkte var at det er forfærdelig at det hele skal stå på penge, altså hvis man ikke har råd til at aflive den. Men nej selfølgelig skal man jo ikke få penge for noget man ikke har betalt for

  • #14   12. jun 2012 Lisette K

    det er jo ikke kun noget man helt selv vælger


  • #16   12. jun 2012 Hvilken forsikring selskab har du lige?

  • #17   13. jun 2012 Min pony har idag fået konstateret trigeminus neuralgi OG gigt i nakken :'/

    Der er ikke mere at gøre, og han har højst sandsyneligt ondt hvergang han bøjer nakken smiley Alligevel skal han stå en måned før vi kan få udbetalt, selvom vi både har livsforsikring og uanvendeligheds forsikring!

    Så han må stå og nyde græsset...


  • #18   13. jun 2012 -og håber ikke det gør alt for ondt på ham når han bare står....

  • #19   13. jun 2012 Sådan er det, desværre.

    Min gamle hoppe døjede os med diverse seneskader og dårlige bagben, jeg betalte selv gildet da den måtte aflives.
    Jeg havde os "kun" en livsforsikring - dengang vidste jeg ikke bedre.

    Men det er, som mange skriver, ikke dårlig behandling fra forsikringselskabet, men du er måske blevet guidet dårligt i dit forsikringsvalg..


  • #20   13. jun 2012 Derfor har jeg ikke mine heste forsikret.
    Gider simpelthen ikke betale i dyre domme og så skal sagen trækkes i langdrag, og ofte bliver der sket ikke udbetalt penge!
    Har en veninde, hvis hest fik konstateret KS. Hesten er uanvendlighedsforsikret...
    Hesten skal så gennemgå div operationer og genoptræning osv osv. Behandlinger som langt vil overskride forsikringssummen og som MÅSKE kan give hesten et liv som skovturshest...
    Sagen ender med, at ejer opsiger sin forsikring og hesten bliver aflivet for egen regning.
    Næh, ender man alligevel med at stå med "lorten" selv, så gider jeg dælme ikke bruge mine finanser på at betale løn til andre!


Kommentér på:
Utrolig dårlig behandling af forsikringen

Annonce