Utrolig dårlig behandling af forsikringen {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står med en dejlig 8års hoppe,dom vi alle bare troede var stædig og lidt dum til tider,men efter vi i de 2 1/2 år har prøvet på at få balancen på plads samt rygmusklerne, og fået hende rettet op i krydset 5 gange, valgte vi i sidste uge at få ryggen røngtenundersøgt.
2 stedet med kissing spine blev der fundet, først uha gå du bare igang igen med longetræningen, eller avl du bare en masse føl.
Jeg bedte så en anden dyrlæge til at gå billederne igennem,da han også kender min hest fra den var føl,og det var ogå ham der gav mig longetræningenprogrammet sidst.
I år ringede han så og sage der intet var at gøre mere, vi havde gjord og prøvet så meget den held, så han mente det ville være bedre at aflive hende, problemet er så nu, at jeg kun har livsforsikringen på hende, og de vil ikke tage hende uden attest, mendyrlægen kan ikke skrive en attest jo mindre den går under dyrværnsloven feks står ude på marken og er forfanget, eller slet ikke kan gå mere for smerter.
Men det værste var virkelig, at damen fra forsikringen sage til mig at,jeg jo bare kunne lade hende stå til hun en dag fik det mere skidt og hun då ville gå under denne lov.
Hvadvskal jeg dog gøre, hun er taget ud af konsum,og skal derpå så hentesbaf daka alt skal jeg selv betale og kan ikke engang købe ny hest til mig eller n pony til min datter.
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Men livet er bare surt nogle gange.
apr 2007
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
det er desværre bare en dyr lektie at lære. Jeg har også lært det på den måde og derfor uanvendelighedsforsikre jeg mine heste nu, hvis sådanne ting skulle opstå..
Forsikringsselskabet gør intet forkert, de holder sig bare til en forsikring du selv har tegnet.
træls måde at lære det på, men der er ikke noget at gøre medmindre den brækker benet eller et eller andet voldsomt sker, så den netop går under dyreværnsloven
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
aug 2006
Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.976
Afliv den eller lad den gå som foldbums.
Man får som man betaler for...
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
apr 2007
det er jo ikke kun noget man helt selv vælger
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.697
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.187
Der er ikke mere at gøre, og han har højst sandsyneligt ondt hvergang han bøjer nakken Alligevel skal han stå en måned før vi kan få udbetalt, selvom vi både har livsforsikring og uanvendeligheds forsikring!
Så han må stå og nyde græsset...
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.187
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 128
Min gamle hoppe døjede os med diverse seneskader og dårlige bagben, jeg betalte selv gildet da den måtte aflives.
Jeg havde os "kun" en livsforsikring - dengang vidste jeg ikke bedre.
Men det er, som mange skriver, ikke dårlig behandling fra forsikringselskabet, men du er måske blevet guidet dårligt i dit forsikringsvalg..
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Gider simpelthen ikke betale i dyre domme og så skal sagen trækkes i langdrag, og ofte bliver der sket ikke udbetalt penge!
Har en veninde, hvis hest fik konstateret KS. Hesten er uanvendlighedsforsikret...
Hesten skal så gennemgå div operationer og genoptræning osv osv. Behandlinger som langt vil overskride forsikringssummen og som MÅSKE kan give hesten et liv som skovturshest...
Sagen ender med, at ejer opsiger sin forsikring og hesten bliver aflivet for egen regning.
Næh, ender man alligevel med at stå med "lorten" selv, så gider jeg dælme ikke bruge mine finanser på at betale løn til andre!
Utrolig dårlig behandling af forsikringen