{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

behandling af hesten... {{forumTopicSubject}}

Haaaalløj HG! smiley

jeg sad lige og så lidt film her på hg, og lagde mærke til flere ting..
- for det første det utrolig grimme sprog..
- for det andet, så sys jeg folk er lidt for hellige til tider...

tror altså ikke på der ikke er nogle af jer som ærligt kan sige at I før i tiden, eller til tider stadig handler før i tænker!

- jeg vil da gerne lægge hånden på hjertet og sige at jeg før har taget lidt hårdere fat i tøjlen end hvad man skal, og så bagefter fået VILDT dårlig samvittighed!

ligeledes da jeg var yngre og havde hest, der sprang jeg da også højt og galoperede mere end jeg gør nu, fordi jeg synes det var skide sjovt!

let's face it people! noglegange gør vi altså bare ting som vi først bagefter stopper op og tænker over..

sys folk er for hurtige til at dømme.. så en film hvor en pige red stævne og hesten lige slog fra med hovedet.. der lå kommentare som at hun hev den i hovedet, at hun red den alt for voldsomt og at hun var en dårligt rytter.. nejnejnej... come on!

jeg tager da også lige lidt igennem hvis min slår fra på biddet, eller tjatter til den med ben eller pisk hvis den slår fra i galop...

og vil væde med der er flere af jer som gør det samme!

- bare liiige lidt jeg kom til at tænke over.. smiley
HOLD DET I EN ORDENTLIG TONE!! smiley

// Anne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  behandling af hesten...
  • #1   25. okt 2011 Enig med Pernille.

    Folk tænker ikke nok på hesten når de sidder på dem.


  • #2   25. okt 2011 Self har ALLE handlet forkert i livet, både overfor heste og mennesker.Men ligger man noget ud i et forum må man have gjort op med sig selv at man mener ens ridning er god eller at man er klar til kritikken Bare fordi alle har gjort det gør det det jo ikke ok.Man kan tage valg der gør man begår mindre fejl.

  • #3   25. okt 2011 Argh jeg kombinerede lige 2 personer sammen herinde, og har lige slettet mit første svar.
    Men jeg synes ikke man skal råbe løgner efter folk, det er ikke pænt.
    Nogle har faktisk aldrig gjort noget dumt, nogle vil ikke erkende det.
    Jeg vil, for jeg har og længere er den ikke...


  • #4   25. okt 2011 Alle har jo gjort noget skidt mod en hest en gang. Men forhåbentlig har de lært af det og har ændret den måde de behandler hesten på. Man lærer heldigvis af sine fejl. Men desværre er det hesten det går ud over når vi skal lære.

  • #5   25. okt 2011 Helt enig med både Anne og Kimmi... smiley Gør det samme ind imellem.. Og det gør ikke at jeg elsker min hest mindre... smiley
    Men mener at heste skal have en form for respekt for mennesker, (så er der selvf. forskellige måder de får det på) men har de ikke det, kan de jo være direkte farlige...
    Ikke fordi jeg slår min hest til hverdag eller noget, men gør den noget som jeg finder helt uacceptabelt så får den sku en på snotten... Og så gør den det ikke igen.. smiley
    Har arbejdet med heste i flere år, og de skal sku sættes lidt på plads nogle gange... Nogle træner med deres hms osv., det har man bare ikke tid til ved alle heste, når man håndterer 40-50 heste hver dag som ikke er ens egne..
    Nu bliver jeg nok overfaldet, men hey! That's life... Ærlighed frem for alt.. smiley


  • #6   25. okt 2011 Enig med Laura&Safir.

    At kalde andre en løgner, det siger vist mere om personen der udtaler sig end den det var tiltænkt.

    Og (mangler tommeltot opad) for Pernille A´s udtalelse for respekt i forhold til hesten.

    Hvor mange siger tak for turen til hesten?


  • #7   25. okt 2011 Majbrit: Jeg er da glad for du ikke skal i nærheden af mine heste. Har aldrig løftet hånden overfor nogle af dem og alligevel startede jeg med at lave en livsfarlig pony der stod til aflivning der nu er amazing... smiley

    Self begår alle fejl, man skal bare lærer af dem og minimere chancen for at lave dem.


  • #8   25. okt 2011 Camilla: Jamen det er da super dejligt for din pony.. smiley Men vil nu mene at mine heste er glade og tilfredse.. smiley

  • #9   25. okt 2011 Majbrit J:
    Det er jo så der hvor økonomien/tiden sætter bremsen i for velfærden for det enkelte dyr.


  • #10   25. okt 2011 Kimmie: Hvorfor i himlen navn skriver du så - der var den første løgner??

  • #11   25. okt 2011 Camilla: Jamen det er da super dejligt for din pony.. smiley Men vil nu mene at mine heste er glade og tilfredse.. smiley
    May: Ja, det har du helt ret i...


  • #12   25. okt 2011 Mimmi: En ting er at klaske hesten ind på bringen, en anden ting er at "give den en på snotten".

  • #13   25. okt 2011 Sådan tænker jeg også lidt nogle gange.. nogle gange sidder man og ser de der kommentarer, og så sidder man og tænker "uha.. tænk hvis det var mig der havde lagt den video ind!"

  • #15   25. okt 2011 YES nu er jeg ikke den eneste der inde på hg som har lavet dumme fejl smiley Dejlig at der er nogle som tør at sige det, for det har jeg altid været meget for! For hver gang jeg bare har sagt i et forum at jeg har givet min pony et klask fordi den .f.eks sparker er jeg blevet kaldt en heste tæver? what det er jo ikke tæv når man giver sin pony et klask på bringen en sjælden gang!

    Ja jeg laver tit også fejl, men er blevet mere forstålig gennem jo ældre jeg er blevet. Men jeg tænker over tingene, og hvis jeg har gjort noget som jeg har fortrudt så cykler jeg ud igen med et æble og siger undskyld. Så når jeg går i seng ligger jeg måske og hyler lidt over det men sådan er det jo smiley


  • #16   25. okt 2011 En ting er sikker. Bag-lod snak blegner fuldtsændig, når man ser heste, der står inde hele dagen, fordi ejeren ikke kommer, og står i ren l*rt, og ikke får ekstra hø. Står med dækken på, som aldrig kommer af, og derfor klør det på den.

    Nogle burde ikke have heste, og der har næsten været sådan en i alle stalde, jeg har været. Så derfor gider jeg næsten ikke det der "hov, du tog i tøjlen 2 sekunder-snak..."

    Lad os stoppe de der ejere, som ikke har nogen forstand ¨på eller lyst til heste først...


  • #17   25. okt 2011 dejligt med nogle forskellige meninger! og hvor er det lækkert at se at der er nogle som rent faktisk intet har at fortryde!

    hvis min hest bider eller sparker, så får en et klap.. bare lige for at sige " hallo du!" til tider er et "skrapt" NEJ! nok.. smiley

    Camilla:
    hentyder nu til din besked med at hvis man har lagt dette ud i forum må man synes ens ridning er god..
    - er udemærket klar over at fordi alle har gjort det, ikke gør det okay.. synes da absolut heller ikke jeg på nogle tidspunkter har sagt det er okay at gøre sådan..

    men hvis min hest gør noget, så irettesætter jeg den.. fuldstændig ligesom børn får skæld ud af sine forældre.. jeg er min hest's "mor" og ser det som mit job at fortælle den hvad der er godt og skidt.. smiley

    og JO jeg klapper min hest og siger tak for tur! smiley den skal jo absolut vide når den er god! smiley


Kommentér på:
behandling af hesten...

Annonce