{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

Hovbyld eller halt ??? {{forumTopicSubject}}

Hej hg jeg har en lille miniature hoppe goldie som er halt.

Først ringede jeg til dyrlægen for 2 uger siden og beskrev symptomerne, han sagde straks det var en hovbyld, så badede hende i sæbevand 1 uge men da intet skete ringede jeg til smeden. Smeden kom ud og beskar hende i samme omgang, pulsen i benet var normal og han syntes hun var lidt varm i kronranden men kunne ikke finde bylden ( dette er idag 1 uge siden) og jeg har badet hende i sæbespåner i 2 uger nu men ingen hovbyld er kommet ud.

For 2 uger siden var hun meget halt på højre forben selv i skridt nikkede hun med hovedet når hun gik, og gik meget kort. Nu nikker hun kun hvis hun traver. Men det burde da ikke blive bedre når bylden ikke er kommet ud gør det ??

Hun er heller ikke hævet nogle steder i benet, og hun er ikke mere halt når hun har været i sæbespåner.

Kan det være noget andet end en hovbyld, syntes det er ved at være pebret med alle de gange dyrlægen har været ude for ikke at gøre noget og smeden som ikke ku skære den ud, hvis det da er en hovbyld. Hvad tror i?? Og er der noget mere efektivt end sæbevand til at behandle med?? Har læst om noget epsom salt som sku ku trække den ud hvad har i af erfaringer, jeg har aldrig haft en hest med hovbyld så er lidt på bar bund.

Tak fordi i læste med så langt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovbyld eller halt ???
  • #1   7. mar 2013 Sur stråle lyder som den eneste anden oplagte mulighed. Det kan ikke altid ses/mærkes på strålen. Men nu skriver du, at smeden har set den, så hvis han er god, så burde han have set på den mulighed også.

• #3   7. mar 2013
    Hvis smeden ikke kan finde hovbylden, og dyrlægen ikke har andre forslag så havde jeg nok kontaktet en anden dyrlæge.. Det skader jo aldrig at forhører sig.

• #4   7. mar 2013 det kan vare længe for en hovbyld at bryde ud, de kan ligge så dybt og højt at der går lang tid inden de kommer frem eller så langt ud at smeden kan skære dem. vi har haft en hoppe som igennem flere måneder var halt og vi undersøgte hende højre og venstre oppe fra og nedefra og pludselig en dag brød en hovbyld ud gennem ydersiden af hoven og et par dage efter da smeden kom igen fandt han yderligere en helt ude ved den hvidelinie, det er noget bøvl med de hovbylder smiley

• #5   7. mar 2013 Det kunne lyde som en sene skade, eller forskubbelse af ev.t. bringe/brystben.

Min dreng har lige været halt, han havde forskubbet brystbenet og en del andre ting. Fordi han var klumset på folden og fik et forben i lågen.. smiley

• #6   7. mar 2013 Tak for jeres svar smiley hvis nu vi siger det er en hovbyld, kan det så være rigtigt hun er blevet mere rengående end hun ar for 2 uger siden ???

Kommentér på:
Hovbyld eller halt ???

Annonce