Hovbyld :( {{forumTopicSubject}}
Jeg flyttede min hest i fredags, og der bemærkede min veninde og jeg at han haltede i trav og galop, men ikke som sådan i skridt. Jeg fik nogle personer på rideskolen til at tjekke efter da han er min første hest og jeg aldrig har stået med en halt hest.
Fik af vide at han var varm og de mente han enten var sømstukken eller havde fået en hovbyld. (Det var en uge siden han havde fået nye sko på). Han ville næsten ikke gå om aftenen, hvor jeg selvfølgelig fik min smed ud.
Vi fik skoene af, men viste ingen tegn på det gjorde ondt når han trykkede og bankede. Det endte dog med han fandt en hovbyld ude i siden på størrelse med en knappenål.
Jeg har badet ham i 4 dage nu og sprayet noget i som jeg fik af smeden. Han har lige været i dag igen og tjekke og han kunne ikke få mere ud. Sofus går da også bedre i skridt nu, men han halter stadigvæk i trav og galop.
Mit spørgsmål er: jer der har prøvet at have en hest med hovbyld, haltede de stadigvæk nogle dage efter bylden var væk? Min har gået med sko siden april og går selvfølgelig ikke med sko lige nu og ømmer sig selvfølgelig i grus. Jeg er bare frustreret over han stadigvæk halter i trav og galop (mangler lige ro i hovedet). Det håber jeg at jeg kan få, hvis nogen siger deres stadigvæk var ømme bagefter!
Det skal lige siges at han skal vaccineres på fredag, så der får jeg dyrlægen til at tjekke op på det for en sikkerhedsskyld.
sep 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 70 Svar: 312
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 23 Heste: 11 Emner: 18 Svar: 212
sep 2010
okt 2013
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 62 Svar: 215
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
bedøvelse og gik inde i boksen en mdr. men bliv første heltfri efter to mdr han fik gummei sko på alle fire hove for en sikkerheds skyld
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 23 Heste: 11 Emner: 18 Svar: 212
og de holder i mange år! jeg har et par slidte som jeg bruger når der er frost på folden, så jeg synes det er en rigtig god investering, der er mange anvendelsesmuligheder
cavallo simple boot er god til det meste
sep 2010
jun 2007
Følger: 355 Følgere: 337 Heste: 11 Emner: 41 Svar: 467
Det er os lige vejret til hovbylder nu.
De fleste kommer når jorden har været tør også kommer der regn . Stenene bevæger sig op af.
Så har han fået trådt på en sten og vola;).
Min gamle basse stod 14 dage i sæbespåner efter hver hovbyld og ca.1 måned for at 'komme sig'
Såler kan sagtens afhjælpe det med hovbylder. Men så kan hyppen få surstråle ved at man lukker den inde:(. Samt mider hvis det går rigtig galt.
sep 2010
Dyrlægen har sagt hun vil se på det imorgen, så krydser fingre for at den er væk og den ganske enkelt kun er øm nu pga. manglende sko. Hovbylden var meget lille og kun på størrelse med en knappenål.
Hovbyld :(