{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.475 visninger | Oprettet:

Salgs heste ALDRIG været halte?!?! {{forumTopicSubject}}

Hej derude..

Bliver nødt til at oprette et emne om det nu ;P

Kigger tit i marked og tænker tit når jeg læser : Hesten har aldrig været halt. Og eller aldrig haft en sygedag.

WTF??

Alle heste jeg kender har da prøvet at være halte, af forskelige årsager..
Trådt forkert, ømtået efter beskæring/skoning, spark på folden mm.

Der er da nok nogle der virkelig aldrig har været halt MEN så mange??

Hvad tænker i når i ser sådan noget?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salgs heste ALDRIG været halte?!?!
  • #1   4. mar 2013 Mine har heller aldrig været halte?

• #2   4. mar 2013 Det er da ikke så underlig? Min første pony havde en ikke eneste sygedag i de 6 år jeg havde hende - heller været halt. Det var først det sidste halve år hun blev alvorligt syg, og måtte aflives. De to tidligere ejere havde haft hende i 8 år sammenlagt, og der havde hun heller aldrig været halt.
    Min shetlænder havde heller aldrig været halt i 5 år, før hun så blev forfangen. Men det er altså ikke usandsynligt.

• #3   4. mar 2013 tænker det er løgn jeg spørger altid når jeg er ude og prøve hesten

• #4   4. mar 2013 Min Bravour som er tilsalg, har aldrig været halt smiley

Min anden hest derimod, Kananka, som desværre er aflivet nu, havde 14 foldskader på 1½ år.

• #5   4. mar 2013 Mindes ikke mine islændere har være halte?

• #6   4. mar 2013 vi har selv avlet vores. har er nu 10 år og har stået div. steder og gået på tusinde forskellige folde og med tusinde andre heste/ponyer! og han har ALDRIG været skadet, halt eller syg endnu (7913)

• #7   4. mar 2013 Jeg har haft min islænder i 6 år, og han har aldrig været halt eller syg. Han har haft et sår som ikke har påvirket noget, men der har aldrig været noget med ham som har hæmmet ridning eller hverdagen som den plejer at være (boksro, sygefold eller lignende.)
    - kan godt forstå dit synspunkt, læser det også tit i annoncer, og det virker lidt for godt til at være sandt at over halvdelen af Danmarks heste aldrig har været syge. Men who knows ;D

• #8   4. mar 2013 Hmm ok?

Snakker self ikke kroniske halte men bare en dag hvor en hest er halt? Stikker eller lign.

• #9   4. mar 2013 Jeg står også med min første halte hest i de her dage. Efter 11 år som hesteejer..

• #10   4. mar 2013 Min har altså heller aldrig været halt? Begge mine har heller ikke været syge i den tid jeg har haft dem smiley Og kender mange der heller ikke har været noget af det smiley Så det behøver altså ikke være løgn smiley

• #11   4. mar 2013 det kommer også lidt an på hvordan man definer halthed og at være urent gående. nogle mener jo det er to forskellige ting

• #12   4. mar 2013 Kan godt følge din tankegang, men vi har haft flere heste der aldrig har haft en halt dag. Der spiller jo flere ting ind. Hvor mange heste har man og ikke desto mindre, hvor lang tid har man haft hesten? Hvad har man brugt hesten til? Osv.

Min gamle hest, havde aldrig haft en halt dag før hun blev 9 år og brækkede et ben på folden (jeg har haft hende siden hun var 2 1/2 år) og er i dag 19 år og har ikke været halt siden (hun kom til at gå konkurrence igen, men er nu pensioneret).

Så jo, de heste der aldrig har været halte findes skam. Og det er da skønt. smiley

• #13   4. mar 2013 Mato : Tak smiley

Måske der er mange heste der ikke kommer på fold? Min valak får tit små skrammer mm fra folden, men gør valakker tit og særligt når der er noget udskiftning i flokken smiley

• #14   4. mar 2013 Jeg kan godt forstå du tænker sådan, men der er virkelig nogle der ikke engang har haft vredet rundt på folden smiley
    Desuden tæller det nok ikke med i annoncen, at hesten havde en sten i hoven, og var halt i 10 minutter smiley
    Det skal man nok også lige tænke på.

• #15   4. mar 2013 Diesel : Ja det rigtigt nok smiley

Tja måske jeg bare har været uheldig med mine 3 - det sker da de har en halt dag, min pony Lilo, som jeg har haft i 5 år, har haft 4 -5 dage i alt på de 5 år vi har haft hende hvor hun har været halt.

• #16   4. mar 2013 Hmmm jeg har haft heste i 27 år og har kun prøvet og stå med 3 heste der har været halt i en kort overgang. Så nej synes ikke det er underligt, at folk skriver at hesten aldrig har været halt.

• #18   4. mar 2013 Vicky - kunne være en mulighed. Ja, det har du helt ret i. Det er ikke mere end et par uger siden han fik revet næsen op. Ad, ad - men igen sad det sådan et sted hvor det intet påvirker og dyrlægen behøvede ikke komme ud.
    Tvivler på at en hest der lever et 'hesteliv' med andre heste og foldtid absolut ikke kan undgå et par skrammer hist og her.

profilbillede
  • #19   4. mar 2013 Jeg har islændere og tror faktisk aldrig jeg selv har haft en halt hest. Nogle heste har stærkere ben end andre og sådan er det, men det hænger også sammen med hvordan man passer hesten.
    Det er ofte den der pakker deres heste for meget ind i vat der lider mest a halthed. Kommer hesten aldrig i tærren, står den på boks 10 timer eller mere i døgnet og bliver den kun redet i blød ridehusbund, så giver det svage ben, og så er det klart at den bliver halt bare den træder forkert.
    Går hesten på fold døgnet rundt og kommer ud på ture i besværligt terræn, så får den stærke ben og holder bedre.
    Der er så vidt jeg ved ikke lavet nogen statestik over dette, det er kun min egen observering, men tænk over det engang. Jeg synes der er en ret tydelig sammenhæng at se.

• #20   4. mar 2013 Der er nok nogen som pynter på det, men min har heller aldrig været syg eller halt. Han er 6 år, det eneste han har "fejlet" er 2 foldskader, hvor den ene har sat sig som et overben og det andet kan man ikke se smiley

• #21   4. mar 2013 Tænker der nok også er forskel på hvor hestene står, vi står i storkøbenhavn med begrænset vinterfolde plads.

Mato : Pu ha - ser ikke så godt ud smiley Og nej lige præcis smiley

• #22   4. mar 2013 Lady : Kan der jo være noget om smiley

• #25   4. mar 2013 Ja begge mine nuværende heste har været halte. Begge foldskader, de er nogle legebørn mine to, så jeg kan ikke rigtig gøre noget ved at de leger for voldsomt smiley
    Jeg har flere gange også oplevet at folk simpelthen ikke kan se hesten halter! Derimod er der også nogle der overdriver, siger deres hest trækker lidt på fx det ene bagben, og den går normalt og træder fint igennem smiley

Team Steinkrog
    Hvordan kan din hest have to foldskader uden at være halt? Medmindre det self. ikke er ben-foldskader.

• #26   4. mar 2013 Tror der er rigtig mange der ikke lægger mærke til hvis hesten trækker en lille smule på et ben en dag. Man skal have et godt øje for at kunne se en minimal halthed, så måske mange ikke lægger mærke til det? smiley

Også er der jo dem der er heldige og aldrig kommer til skade. Men jeg tror ikke på en hest kommer igennem et helt liv uden en enkelt halt dag smiley

• #27   4. mar 2013 Er glad for jeg ikke er den eneste! ;P

Ja har også tænkt at folk ikke kan se deres heste takter urent, halter, eller stikker..

Har jeg faktisk oplevet flere gange, også til stævner! smiley

• #28   4. mar 2013 Ja man kan overraskende tit se urene/halte heste på stævnepladserne... Der tænker jeg at de rider dem fordi de ikke selv kan mærke/se det.

• #29   4. mar 2013 Ja desværre.. Har oplevet en hvor jeg gjorde opmærksom på det, hvortil hun sagde den altid var uren i opvarmningen(!) smiley

• #30   4. mar 2013 Det er da ikke så underligt. Jeg har altid haft Glorija og de først 12 år af hendes liv har hun aldrig haft en sygedag eller været halt. Det fik hun først januar 2012 hvor hun fik en hovbyld af at træde på en frossen jordklump og blev selvfølgelig halt af den også fik hun nyreslag i august 2012. Ellers har der aldrig været noget og hun har kun haft alm dyrlæge til vaccination, tænder ormetjek osv.

• #31   4. mar 2013 Min vallak jeg har haft i 5 år snart, har aldrig været halt eller haft en sygedag mens jeg har haft ham..
    Og ud af de 5heste jeg har haft de sidste 5år har kun en af dem været skadet, med en flænge på benet, ellers aldrig haft en eneste sygedag eller været halt..

Så det er mere en muligt..

• #34   4. mar 2013 jeg står også med 2 der skal sælges, og begge har i den tid jeg har ejet dem ikke haft en eneste syge dag eller været skadet/ halt så sys heller ikke det er så underligt, jeg tænker mere over det med om de er rene i røntgen, for hvis hesten er ren i røntgen er den så 100% clean eller er der nogle småting som intet har at sige men stadig er der så hesten er i kat 2? nok ikke det rigtige sted at spørge men alligevel. smiley

• #35   4. mar 2013 Og det mest utrolige er mine heste ikke er pakket ind i vat smiley vi har hegnet et stort stykke skov ind sammen med vores fold og der er meget ujævnt nede, træstubbe og andre knolde og de kommer tit løbens med sådan et raseri op igennem alt det og den eneste jeg har døjet med har blevet halt er Anton. Men nu har han i over er halvt år været haltfri og kunne rides normalt og røngentbilleder af hans ben var der intet at se på

• #36   4. mar 2013 Jeg har haft heste 3 der har været halt, jeg har haft få heste, måske 5 der har været syge og jeg har haft min anpart af heste, nok over 50.

Der er masser af heste der aldrig bliver halte og heste der aldrig bliver syge, ellers vil jeg påstå der er noget grundlæggende galt med hesten eller stedet.

Jeg vil også påstå at 90% af alle sygdomme/skader ved heste skyldes forkert fodring og for ringe opholdssteder for hestene og deri også forkert avl.

• #37   4. mar 2013 Mange heste er da aldrig halte.. Min gamle hest havde aldrig været halvt i de 3½ år jeg havde haft den.. selv ikk engang efter hun blev sparket og havde et stort åbent sår på benet..

Nogle heste er mere pivet end andre.. mine heste er ikk..

Virkelig sjældens nogen af mine heste har været rigtig syge..

• #38   4. mar 2013 Den eneste af mine 7 heste der har "haltet" var Flash. Og det var ikke engang halt han taktede bare minimalt urent og det var pga brud på v forben.

Ellers har jeg aldrig haft en halt hest hele mit liv endnu smiley (7-9-13)

• #39   4. mar 2013 alle mine har været halt.
    Shandie har en kronisk skade i det ene forben og tåler ikke belastning, så som ridning hver dag osv
    Money blev rigtig halt på det ene forben, lige efter jeg fik hende, hun smed en sko og fik ondt i fussen smiley
    Bounty har haft jokket et stort søm op i hoven, en dag han stak af og skulle spille smart hen over en brædde bunke vi havde i gårdspladsens hjørne.

• #40   4. mar 2013 non: Nu var det et klubstævne jeg oplevede dette til...

• #41   4. mar 2013 Min Noir har i de 4 år jeg har haft ham nu, aldrig været halt ikke så meget som en eneste dag (7-9-13). smiley

• #42   4. mar 2013 Synes da det er bare lidt fordømmende at tro at folk enten lyver eller at deres heste ikke kommer ud eller ejeren ikke kan se det.. Havde som ung min araber/lipizzaner blanding i 7 år, hun var ikke halt en eneste dag og havde kun meget få sygedage og hun gik ude mange timer hver eneste dag..
    Min første hest som voksen havde jeg 4 år, han var heller aldrig halt havde dog sygedage pga astma, han gik også enten løsdrift eller meget ude.. Min næste var en DV jeg havde 3,5 år, hun kom derimod ofte til skade..
    Min sidste hest havde jeg også 3,5 år hun var heller aldrig halt og havde max 2-3 sygedage og hun gik i løsdrift næsten hele tiden..
    Jeg undre mig derimod over at manges heste ofte er halte.. Jeg har haft heste i 28 år og kun en halt og aldrig pga overanstrengelse kun pga skader eller sygdom..

• #44   4. mar 2013 non: Nej hvem siger også det?? Siger bare at til et klubstævne er der IKKE nogen til at tjekke om hesten/ponyen er halt eller lign - andet end når du kommer ind på banen og skal ride dit program, så er der dommeren!

Men henvendte mig jo netop til rytteren, hvis nu hun ikke havde set/mærket det... Også fik jeg bare at vide at det han var altid uren på opvarmningen.

• #45   4. mar 2013 Min gamle pony havde ikke en syge dag i de fem år jeg havde hende .. Synes ikke det er mærkeligt. Min pony Airforce har heller aldrig været halt, eller nogen tegn på at have ondt .. Om min søster pony har haft en dag med ømhed i det ene bagben pga. Smed.

• #47   4. mar 2013 Ja, der vil jeg altså give non ret. Nogle heste ser halte ud, hvis de er stivbenede, og skal i gang. Min venindes er også halt hvis ikke hun bøjer den ordenligt af, og bare lader den slaske rundt - hun har skam fået den tjekket af højgård, og det eneste hun skal, er at være lidt obs på at få redet den korrekt - så er der ikke noget smiley

• #49   4. mar 2013 Min den ene har heller aldrig været halt. Heller ikke da hendes ben var DOBBELT så tykt, havde nok revet sig på folden, dyrlægen undrede sig, fordi hun ikke var halt.

Jeg så en dag på, at hun fik en forvridning. Hun vrikkede helt rundt på folden.. Men var ikke det mindste halt efter det!

Det er lidt vildt. De fleste heste på den alder har været halte mange gange.

Så du må ikke spørge mig hvorfor. smiley

• #50   4. mar 2013 Non: hvem skulle holde opsyn? Dommeren? Ved ikke hvad der var galt med den hest, og er sådan set også ligeglad, hun red rundt på den i over en time og den var lige halt fra start til slut, hvor vi kørte.. Spat eller ej er det ikke ok at ride rundt på en hest der er så synlig halt! halt = den har ondt! Hvad der skete inde ved dommeren ved jeg så ikke..

• #52   5. mar 2013 Non : Vil lige svare også lukker den her, for mit vedkommende i hvertfald! Det er et side spor vi er kommet ud på her!

Min søster og jeg har været på rigtig mange stævner pladser! Og har ikke oplevet at nogle kommer hen til en halt eqipage og siger de skal gå hjem igen.
    Nu har jeg selv været hjælper til et utal af stævner, og sidder i sports udvalget så er med til at planlægge stævnerne.

Rigtige mange af de frivillige er børn, helt ned til 6-9 år - og de kan ikke forventes at gå ind i sådan en sag med en halt hest - de voksne sidder mange gange i cafe'en, sekretariatet mm..
    Der er ikke folk på opvarmningen! De går måske forbi ol - men direkte står og overvåger, nej.
    Det er klubstævner vi snakker om, ved ikke hvordan det foregår til C stævner mm.

Omtalte episode : Jeg føler ikke jeg kunne gøre mere, jeg gjorde opmærksom på at hesten var halt, hvorfor er jo også sagen uvedkommende! Hun vidste det godt, og den også var det inde på banen foran dommeren, ved jeg ikke. Men går da ud fra at havde den været det, var hun blevet disket/udelukket.
    Det jeg havde et problem med at hun rider rundt over en time på en halt hest. Jeg gjorde opmærksom på det, hvis nu hun ikke var klar over det, men hun vidste det godt og red videre.
    Så er det jo op til dommeren.

Kommer an på hvor halt, og hvordan og er meget forskeligt fra dommer til dommer. Vi har til et af vores stævner både oplevet at en blev bedt om at stoppe og komme op til dommeren, sagde at hesten var halt og hun derfor udgik, en anden fik lov at ride færdig men blev kaldt op til dommeren efter ridtet og fik at vise den gik lidt uren og derfor var ude for konkurence.

• #54   5. mar 2013 Nå og det er du da i din gode ret til.

De helt små holder IKKE øje, de er kritik hentere.

Har ikke været med til nogle stævner hvor der står nogle på opvarmningen og holder øje med halte heste! Det er der simpelhen ikke "folk" til..

Jeps hun opvarmede lidt over en time, hesten var lige halt.

Og som jeg os skrev, ja regnede jeg da også stærkt med at dommeren sagde noget. Og eller udelukkede hende.

• #56   6. mar 2013 Har en hest som virkelig ALDRIG har været halt i de 4 år jeg har haft hende. Ondt i ryggen har hun dog.

Hun har haft én sygedag, men det var også alvorligt og det kunne ikke være undgået.

• #57   6. mar 2013 Jeg har haft 10 heste og haft 3 der var halte.. Og jeg har endda taget svage heste ind.. Vores PRE havde en knust skulder hos tidl ejer og er periodisk halt.. Vores hoppe på 22 blev sparket på folden for 3 år siden og havde i den forbindelse 5 dage hvor hun haltede for første gang i sit liv og så har jeg en 33 årig shetlænder der er forfangen.. Resten (7 årig dartmoor som jeg har haft i 5 år, 8 årig fjordhest som jeg har haft i 6 år, 3 årig pinto som jeg havde i lidt over 1 år, 4 årig shette som jeg havde i et år og 16 årig fjordhest som jeg har haft i 7 år, 3 årig fjordhest, 3 årig blanding som begge er født hos mig) har aldrig været halte mens jeg har haft dem..

• #58   6. mar 2013 Tjah ud af min kæmpeflok har jeg da bla. heste, der har haft et par hovbylder og en hoppe, som tidligere i sit liv har været forfangen og dermed stikker uden forsko, samt en hingst, der har haft alvorlige skader i hofteregionen med lang halthedsperiode derefter.
    Derudover har jeg 3 hopper, som aldrig har vist den mindste tegn på halthed, samt en hingst som heller ikke har.
    Til gengæld har jeg ingen heste i flokken, der nogensinde har haft dyrlæge på grund af sygdom, det har altid kun været skader. Og i den flok kan der da regnes en hoppe på 21 år, en hoppe på 14 år, samt en hingst på 11 år og ham har jeg kendt siden han blev født, og der skal nok tilføjes til det, at han har i flere år bedækket både egne samt andre hopper i stod og dermed burde være i højrisikogruppen for både skader og sygdom. Den ene gang, han så blev skadet (hofter), faldt han simpelthen på isen.
    Mine heste går blandet i løsdrift, udendørsbokse, indendørsbokse og et par stykker opstaldet ude under helt andre forhold. Deres daglige foldtid er jo dermed meget forskellig. Nogle går med dækkener, nogle uden..

Så jo, det kan sagtens lade sig gøre.. Jeg vil dog sige, jeg tænker overhovedet ikke i at skrive i min annonce, at hesten aldrig har været syg/halt, derimod ville jeg skrive det modsatte, hvis det havde betydning fremtidigt..

• #60   8. mar 2013 Hej Vicky
    Nu kender du jo Calypso og i de 2 år jeg red ham havde han ikke en halt dag, og så vidt jeg ved oplevede Anne og Caroline ham heller aldrig halt mens de havde ham smiley

• #62   8. mar 2013 Svala har heller aldrig været halt smiley

• #63   8. mar 2013 Der er altså mange heste som ikke bliver halte. Kan forstå at mange heste som bliver redet forkert og hårdt hver dag, bliver halte flere gange i deres liv eller de uheldige som døjer med hovbylder, dårlig benstilling osv.
    -ingen mine heste har nogen sinde været halte. Alle mine heste er heller ikke blevet redet for hårdt eller uhensigtsmæssige, de har som regel fået lange skridtture eller fri dagene efter en hård skovtur eller seriøs træning.

• #64   8. mar 2013 Jeg ser ikke en hest der har tråd forkert som "halt". Jo den halter da lige den dag og måske også næste, så den lige skal stå der, men det jeg tager som "halt" ved en salgsannonce er hvis hesten har været halt i længere tid. Som f.eks Jasmin der har været halt i lidt over en måned, pga. en skade.

Hun har "mange" gange være halt efter en tur i skoven fordi de kræ sætter sine ben forkerrt(og hun har nogle meget spasserben efter smed og dyrlæge mening, og vores selfølgelig. Hun g derfor også med gamasher 24/7) men det har været resten af den dag, og måske den anden dag også.

En sjælden gang også 3 dagen, hvor hun bare ikke har trådt heeeeeelt igennem - men hvor 4 dagen har hun været fyldt med energi og på INGEN måde halt.

• #66   9. mar 2013 Min salgshest Livli har aldrig været halt smiley og har aldrig i hans liv haft behov for sko.

Om nogle lyver/snyder omkring dette skulle da absolut ikke undre mig. Har efterhånden fundet ud af hvor "rådden" hele hesteverdenen er
    - men det lærer man desværre først typisk efter bitter erfaring.

Mvh Jannie

• #67   10. mar 2013 Jeg har haft Campari i 16 år - han var halt første gang for 2 år siden pga en hovbyld smiley
    De store heste fejler til gengæld altid et eller andet, så de har fået et par boots til når de taber skoene, så ved ponyer tror jeg på det.. Hehe

• #68   13. mar 2013 Har ikke lige læst hele emnet.
    Men mon ikke folk bare skriver at den aldrig har været halt, hvis den aldrig har haft noget af betydning?
    Hvis den fx har haft en enkelt dag hvor den har været en lille smule urentgående, og det gik over med det samme - så er der nok mange der bare ville sige at den aldrig har været halt. smiley

• #69   19. mar 2013 Jeg tror nu mere det handler om at den aldrig har haltet under ridning. det kan jo godt være den har haltet lidt da den var yngre og man bare ikke har opdaget det men hvis den ikke har været halt i flere dage og det bare har været slaget kan jeg bedre forstå de skriver sådan. men det kan altså godt lade sig gøre. Min søsters gamle hest var kun halt ´en gang på 14 år smiley

• #71   25. apr 2013 Min part Sprite har ikke været skadet på noget tidspunkt, jeg har kendt ham smiley
    ved ikke om han har været det før, men jeg tror det nu ikke

• #72   18. jun 2013 Min hest har været halt én gang, som var min venindes skyld, fordi hun fik den til at rive sit ben en smule op, så det blev hævet, men det varede 2 dage, også var det væk.

• #74   19. jun 2013 Min Pony har aldrig været halt alt den tid jeg har ejet hende.. Hun har dog været urengående en halv dag. fordi hun fik sin hov ind under boksen (en samle boks) og sad sat så havde fået brændsår i hele koden.. men hun var kun lige uren gående i skridt. et par timer efter..

Og nej for mit vedkommende ikke er det samme som alt.. Ikke engang da hun var angreber af mega meget muk var hun halt.
    Kan ikke se det underlige i det.

Min gamle hest jeg havde i 3½ år havde aldrig været halt ikke engang da hun blev losset på bagbenet og fik en 5 cm lang flænge ved knæet..

Nogen hest er bare meget pjevset end andre..

• #75   19. jun 2013 Og vil sige at være ømtået efter smed og ikke være rengående på grus foreksempel er jo ikke at hesten er halt men ømtået.. og har intet med og være halt og gøre i min verden

• #76   19. jun 2013 De fleste af mine har aldrig været halte - eller i det hele taget fejlet noget...

• #78   19. jun 2013 jeg tror aldrig jeg har haft en halt hest og de er ellers ikke blevet pakket ind i vat smiley

• #79   19. jun 2013 Når jeg skriver i min salgs annonce at de aldrig har været halte eller syge så har de heller ikke været det. At en hest kommer til skade og får en ubetydelig skramme som ikke efterlader spor kan jeg ikke se hvorfor man skal skrive det I en salgs annonce det jo lige meget.

Alt med betydning skal skrives eller fortælles

Jeg har 7 heste og kun en ud af de syv har haft noget med benet og alle går på fold så hvis folk skriver det og de går gennem handelsundersøgelsen så må man jo stole på det smiley

• #80   19. jun 2013 Altså min gamle pony jeg havde i 5 år var aldrig halt eller syg og min anden pony jeg havde i 1½ år var heller aldrig halt eller syg. Så ved ikke hvad der er så underligt ved at salgshestene ikke har haft sygedage. Jeg kunne i hvert falde stolt skrive i begge annoncer at de ingen sygedage havde haft smiley

Og hvorfor skulle man lyve? Hvis der var noget galt, finder man jo ud af det i bøjeprøven. Og hvis hesten har været halt et par dage pga en skramme eller noget som ikke har haft betydning senere ser jeg heller ingen grund til at skrive det smiley

Kommentér på:
Salgs heste ALDRIG været halte?!?!

Annonce