{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Western udstyr {{forumTopicSubject}}

Hey guys!

Øhh da jeg er ny i det med western udstyr, tænkte jeg om der var nogen af jer der kunne give mig et par råd med hensyn til sadel og fortøj.

Jeg vil gerne ride med western udstyr på min araber, men hun har et meget markeret mankeben, dvs at hun ser lidt svejrygget ud grundet dette. Er det muligt at finde en western sadel til hende?

Jeg har målt i flugt med hendes ryg og ud fra billeder af hvordan en western sadel skal ligge, hun skal have en sadel der er max 60cm. Er det til at finde?

Sædet, jeg bruger normalt 17" eller 16,5" i springsadel, men jeg mener at have hørt at størrelserne er lidt anderledes i western?
Hvordan finder jeg et passende sæde?

Bom størrelse, hesten bruger trods hun er spinkel faktisk mellem bom og nogle gange bred bom. Har jeg ret i at hun skal have semi- quarter i bom størrelse?

Billeder kan ses af hesten under min profil.

Hvis hesten bruger pony/ cob i fortøj, så skal hun vil kun have str pony i western fortøj, right?

Nogen som kan anbefale et godt underlag til en western sadel, gerne et der beskytter ryggen godt imod stød fra sadlen?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Western udstyr
  • #1   23. feb 2013 Du skal nok kigge efter en der er rundskørtet så de ikke så lange.

Men kontakt evt. Pernille fra westernoutfitter.dk og få noget prof. Hjælp, det er en del nemmere da du ellers kan købe dig fattig.

Af underlag vil jeg kigge på reinsman eller PC underlag men build up

• #2   23. feb 2013 Natalie B: Super, mange tak for hjælpen.

Kan jeg sende dig en pb med et billede af en sadel, så kan du måske vurdere om den vil være passende?

Vil kontakte Pernille på mandag og hører hende ad smiley

Skriver det bag øret, Reinman, PC med build up.

Ved du hvor jeg finder en sort trense og fortøj? Vil helst have sort.

• #3   23. feb 2013 Ha kontakt mig bare på PB så svare jeg på resten der smiley

Kommentér på:
Western udstyr

Annonce