{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Inkompetent dyrlæge ??? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er simpelthen så gal og skal ud med det...
Vi købte vores pony 3.6.2012. Hun var meget skravlet og ikke passet med noget og trængte voldsomt til smed !
Fik hende hjem, ordnet tænder, vacc, chip/pas, ormekur og hele molevitten.
to mdr efter vi havde fået hende, begyndte hun at halte, både på fold og under ridning.... Jeg fik min dyrlæge til at kigge på hende, og hun kunne mærke en lille spat knude på venstre bagben, men mente at så længe vi bare sørgede for god opvarmning så var det ikke noget problem...
Men det var bare blevet værre og værre med hende, hun haltede også hele tiden på folden, hun blev ikke redet, men gik i løsdriften så hun selt kunne tuller rundt.. og her i start januar kom vi en dag og hun kunne hun stort set ikke støtte på det ene ben, det tog 45 min. for os at få hende ind på stald/boksen, jeg ringede til en anden dyrlæge som andre i stalden har haft brugt ved akutte tilfælde, da min egen dyrlæge bor 1,5 timers kørsel fra os af.. Han mente vi skulle lade hende stå weekenden over i boksen, da hun stod og hyggede sig med hø osv. Så vile han komme om mandagen...
Det gjorde han også, men jeg må sige at den oplevelse kunne vi godt havde været foruden !
Jeg havde i tlf. forklaret ham at hun var blevet tjekket i September og min dyrlæge mente det var spat, hun blev i løbet af no time så dårlig at vi ikke kunne holde ud at se på det mere, og derfor spurgte om hvis hun ikke kunne hjælpes om hvilke muligheder vi havde for aflivning mht. forsikringen, han sagde han bare skulle skrive en attest... Hmmm...
Nå men han kom så om mandagen den 7 Januar.
Han var lige fra han stod ud af bilen MEGET nedladende og arrogant, jeg trak ponyen ud, han undersøgte hende ikke, men lavede en "bøjeprøve" på hende, det foregik ved at han tog benet, løftede den fra jorden, ikke noget med ledpåvirkning eller noget som helst, det varede i præcis 10 sek og så skulle hun gå 2 skridt frem i skridt !!!!
Han sagde til mig at hun ikke var dårlig og at jeg skulle tage og gi den væk til nogle små børn eller lign, der var mange gode år tilbage i hende, jeg følte mig virkelig dum/krænket da vi i dagligdagen går op og ned af hende og kan se hvor ondt hun havde.
Vi ville jo altså ikke af med hende, vi ville gerne beholde vores pony, og hvis hun ikke kunne hjælpes skulle hun have fred for det smertehelvede hun havde, for smerter havde hun !
Dagen efter kom min egen dyrlæge og havde tilfældigvis også hendes kollega med, vi sad og snakkede om vores obervationer af ponyen, og de undersøgte hende GRUNDIGT, der blev bagefter lavet rigtige bøjeprøver af begge bagben, hun kom i longe osv. bagefter valgte vi at få lavet røngten...
Det viste sig til min dyrlæge havde ret, hun havde en meget aggressiv form for spat som så mystisk ud, samtidig med det havde hun en form for gammel fragtment som dyrlægen mente hun har haft i lang tid, og som nok har fået spatten frem.. Hun mente også at vi hurde sende hende til de evige græsmarker, men pga. forsikring skulle hun på smertestillende for at se om det hjalp, det gjorde det ikke og nu da vi fik kulden tilbage blev det værre, i går den 15 januar kom min dyrlæge forbi igen, og det var ingen ændringer med smertestillende, tvært imod.. hun kontaktede vores forsikring og fik lov til at give vores lille smukke pige fred...
Jeg var så rasende på ham den indkompotente dyrlæge at jeg ringede og fortalte ham at vi nu har fået aflivet vores pony, og om at dagen efter han havde været havde vi haft to dyrlæger ud, som godt kunne se at den var helt gal med ponyen, jeg sagde også at jeg var skuffet over at han ikke engang gad undersøge vores pony eller lave en ordentlig bøjeprøve men i stedet for skulle stå og gøre grin med mig/os på den måde ! Og sagde også at han absoulut ikke skulle begynde at sende en regning til mig, for så kome han en tur i retten... han var simpelthen så grov i det han hørte mit navn i tlfen. og begyndte at sige til mig at jammen så havde jeg jo fået det som jeg ønskede med forsikringen ?? Og det var da godt for mig.... ! Som om vi bare ville have aflivet min datters højt elskede pony for nogle skide forsikringspenge ! Altså jeg har ALDRIG i mine dage hørt eller oplevet noget lignende !

Er der nogen af jer der har haft samme grimme polevelser med en dyrlæge eller er det mig der er fuldstændig gal på den ?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inkompetent dyrlæge ???
  • #1   16. jan 2013 har heldigvis ikk oplevet noget i den stil men føj for en omgang håber ponsen har fået det godt på de evige græs enge

  • #2   16. jan 2013 Føj !
    Hvor var det godt i fik en anden dyrlæges mening.

    Jeghar for år tilbage tilkaldt en dyrlæge en weekend da en af mine hest var stok halt.
    jeg havde selv mistanke om en slem hovbyld, men jeg er jo hverken smed eller dyrlæge så der blev tilkaldt en dyrlæge.
    det var ikke min vanlig dyrlæge der kom men den dyræge der havde vagten den weekeden.

    Dyrlægen kiggede på hesten i to sek og kunne jo godt se den ikke kunne tage så meget som et skridt.
    Han troede bestemt ikke det var en hovbyld og ville lægge blokader for at se hvor det kom fra.
    da han havde lagt 11 blokader ( ja ELLEVE ) uden den mindste virkning, hesten var stadig lige halt, sagde han er benet nok var brækket og jeg måtte vente til mandag med at få en dyrlæge ude med røntgen.

    jeg var et kæmpe ? og han satte sig ind i bilen og kørte sin vej.

    jeg kunne jo ikke bare lade stå til og måtte kontakte min søde smed en lørdag aften og bønfale ham om at komme.
    Han kom lyn hurtig og efter 2 min gravede han en kæmpe hovbyld fri.

    Jeg fik en uge sener een regning på 8.000,- fra dyrlægen, og der var mine øjne nær trillet ud af hovedet.

    Jeg kontaktede dyrlægen og fortalte ham at jeg på ingen måder havde i sinde at betale den regning. jeg fortalteham at hesten havde en hovbyld, og at på trods af hovbylden burde han have haft rigelig mulighed for at finde frem til de med hans million blokader.
    Jeg fortalte at hvis han stadig mente jeg skulle betale regningen, ville jeg sætte det for dyrlægernes ankeklage nævn.... og det var hvad jeg gjorde og vandt !

    havd ehan sendt en regning på 2 eller 3.000 have jeg betalt og tænkt på det som lære penge--- hvor jeg havde lært at man aldrig skulle bruge den dyrlæge igen,
    men 8.000 for en inkompetent dtrlæge, glem det !


  • #3   16. jan 2013 Har jeg heldigvis ikke oplevet!

    Føj da en grim omgang!!! Godt ponsen fik fred. smiley

    Jeg ville sende en klage til forbruger klagenævnet (er det ikke sådan det hedder?), så der ikke sker noget ligende for andre. :S


  • #4   16. jan 2013 Virkelig træls oplevelse, jeg synes det er rigtig godt du ringede til ham efterfølgende og gav ham klar besked, uanset hans arrogance. Han har såmænd nok tænkt over det alligevel!

    Stald Mato, det var godt nok også en regning da! 8000kr! Han må da være sindssyg!
    Og 11 blokader, hvad med at starte med at visitere hoven??
    Og sidst men ikke mindst.. du må ringe til dyrlægen på mandag, tror din hest har brækket benet.. Hmm hvis han mente det, og hesten ikke kunne stå på benet overhovedet var det måske imod dyreværnsloven at lade den stå i flere dage..

    En af mine islændere havde kolik (troede vi) den lagde sig og rejste sig 10 gange på halv time. Gik ok, og så haltede hun og gik ok igen. Det lignede en hovbyld for mig at se men har aldrig før set dem reagere som om det var kolik.
    Dyrlægen kom og han havde aldrig før set så stor en hovbyld.... tænk så mange billleder en hovbyld kan give sig udslag i.

    Ens skræk at støde på sådan en dyrlæge som i har stødt på. Ham / dem vil jeg godt nok nødig ringe til!


  • #5   16. jan 2013 Nej hvor en træls oplevelse, er jeg ked af at høre! Men godt i fik anden dyrlæge ud og jeres pony fik fred for sine smerter.

    jeg har også været ude for en oplevelse med dyrlæge som jeg gerne ville have været foruden. Dog lidt det modsatte af din.
    Jeg købte min ridehest i sidst i november 2010, 2 januar 2011 måtte hun en tur på dyrehospitalet og fik konstateret kodeledsbetændelse i højre bagben. Efter et langt ophold på dyrehospital, en meget lang periode med boksro og endt genoptræning ville jeg have tjekket benet, inden vi stille og roligt begyndte på dressur på banen igen. Jeg fik derfor dyrlæge ud, ham som havde behandlet min hest igennem hele forløbet og også havde været ude for at tjekke om genoptræning måtte påbegyndes osv. kunne ikke komme, derfor kom hende, som jeg normalt bruger i forbindelse med vaccinationer, drægtighedsundersøgelser mm. (Hun havde før haft med min hoppe at gøre bl.a. til handelsundersøgelsen og det var også hende der var ude den 2 januar og mente vi burde køre hende på dyrehospitalet) Den dag hun skal tjekke hesten pisser det ned i lår fede stråler! Men nu er dyrlægen jo altså bestilt og hesten skal tjekkes uanset vejret. Dyrlægen virker allerede uoplagt da hun stiger ud af bilen og det er tydeligt at hun har haft en dårlig dag, og jeg er i forvejen klar over at min hest er hendes sidste patient for i dag, da det er sidst på eftermiddagen. Jeg trækker min hest ud og skridter hende først frem, herefter tager vi en tur i trav, hvorefter hun hurtigt kalder os tilbage uden at sige andet end at hun lige laver en bøjeprøve, da hun slipper benet løber jeg afsted med min hoppe som springer afsted for fulde fem, hun når at trave 5 trin før dyrlægen beder os om at stoppe. Da jeg endelig får stoppet min meget ivrige og friske hest. siger dyrlægen: "det er overhovedet ikke blevet bedre, hvilket forsikringsselvskab har i? så kan jeg skrive under med det samme". Først og fremmest bliver jeg meget ked af det, da min hoppe som jeg på dette tidspunkt har haft i godt et år, betyder alt for mig. Min mor er her heldigvis og får forklaret at vi ikke overtog livsforsikringen fra tidligere ejer og vi aldrig nåede at få sendt papirerne til forsikringsselvskabet, derfor er der ingen forsikringspapirer der skal underskrives. Dyrlægen kører så igen, og jeg står tilbage ked af det og meget undrende over at hvis ikke det overhovedet er blevet bedre hvorfor kan jeg så ikke se at den halter og hvorfor har min anden dyrlæge ladet mig starte og forsætte med genoptræning.
    Herefter lader jeg selvfølgelig min sunde fornuft undertrygge af dyrlægens ord. Jeg bilder mig selv ind at hun jo så nok har haft et tilbagefald siden sidste dyrlægetjek og at jeg ikke kan se hun halter fordi jeg ikke er dyrlæge eller dygtig nok. Jeg forbereder mig på at skulle sige farvel til hende og ærger mig over at den eneste tid jeg har haft med hende har været 10 måneder med skade og trælse oplevelser.
    5 dage efter at dyrlægen har været ude, skal en af mine andre heste have dyrlæge og jeg tænker at inden jeg bare lader mit kæreste eje aflive vil jeg gerne have mere end en vurdering af hende. Han undersøger hende meget grundigt og er meget undrende over hvad hans kollega har ment med det hun sagde. Jeg har aldrigt før brugt dyrlægen som undersøger hende denne gang, derfor ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal mene om hele situationen, da han overhovedet ikke mener min hest fejler noget. Han overtaler mig til igen at tage hende på dyrehospitalet og få taget røntgen for at se om der skulle være nogen form for ændringer i knoglestrukturen, såsom gigt. Efter nogle dage på dyrehospitalet ringer dyrlægen som ejer klinikken og siger jeg kan hente min hest som er frisk som en havørn og som er 100% frisk til at give den gas på dressurbanerne fremover.
    I dag er jeg glad for at jeg ikke bare tog den førstes og den bedstes ord og lod hende aflive samme dag, men fik det tjekket af en anden.

    Efterfølgende nåede min hest desværre aldrig at blive ordentlig ridehest igen, inden hun desværre pådrog sige flere skader i løbet af de sidste to år. Nu er hun er lige blevet erklæret uanvendelig, men jeg kan trods alt bruge hende som avlshoppe og ser frem til at kunne nyde hendes dejlige selvskab og få en masse glæder ved at få føl efter hende. Og jeg er ualmindelig lykkelig for stadig at have hende og ikke at have aflivet en hest som dengang intet fejlede smiley


  • #6   17. dec 2013 må man høre, hvilke dyrlæger det er I har brugt? .... dem har vi andre da ikke lyst til at rende ind i smiley

Kommentér på:
Inkompetent dyrlæge ???

Annonce