17. jun 2006 Følger: 106 Følgere: 101 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 331
SÅ træt af hestebranchen! {{forumTopicSubject}}
Ja, nu bliver jeg simpelthen nødt til at komme ud med min frustration. Jeg står og skal købe ny hest igen, og det er efterhånden gået op for mig, hvor lidt hverken sælgere eller visse dyrlæger er til at stole på! Nu har jeg prøvet at blive taget ved r*ven noget så grusomt både som sælger og som køber.
Hende jeg solgte min første hest til brød kontrakten mht. tilbagekøbsret, og den sødest 23-årige kvinde, finder jeg så ud af er forfulgt af politiet og sælger/bytter heste, som var hun hestehandler. Det ville jeg aldrig i min vildeste fantasi have forestillet mig, da vi havde en så god kontakt i månederne efter salget.
Efterfølgende har jeg haft købt en hest med en skjult røntgenfejl, hvor selve dyrlægen der tog billederne var fuldstændig inkompetent, og billederne levede slet ikke op til kravene for, hvordan røntgenbilleder skal tages. At dyrlægen der blev brugt så, modsat hvad der var aftalt, var sælgers egen dyrlæge, gjorde jo så at jeg havde en god sag med at sende hesten tilbage. Efterfølgende har jeg udelukkende kunne finde advarsler og dårlige erfaringer med pågældende dyrlægefirma.
Nu har jeg så heldigvis lært af mine fejl, så efter at have fundet den fineste hest i Sønderjylland, som jeg sådan set havde besluttet mig for at købe, googler jeg som en sikkerhed sælgers navn. Jeg kan nu læse mig til, at hun slet ikke er til at stole på, er i fogedretten for alle de penge hun skylder væk, og ikke behandler sine heste ordentligt. Havde jeg ikke været ekstra mistroisk, var det aldrig faldet mig ind at google sælger, jeg er en person der har stor tillid til folk, og hun har over for mig virket som en helt igennem reel person.
My point: Jeg er SÅ sindssygt træt af hesteverdenen, når det viser sig at man ikke kan stole på halvdelen af de mennesker i den, hverken købere, sælgere eller ligefrem nogle dyrlæger. Tænk at det for nogle mennesker handler udelukkende om penge, og at hestene blot er et handelsdyr, de tydeligvis er ligeglade med hvor ender. Det giver mig kvalme! Og at som køber at få knust sin drøm om den hest, man var blevet forelsket i, ja den må jeg jo så bare sluge... Det er så ubeskriveligt demotiverende, at skulle kigge på et marked og konstant stille spørgsmålstegn til folks troværdighed, "de sødeste er de værste" som jeg har fået fortalt, og det er virkelig forfærdeligt.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Hvis du kan lide hesten, og du får en kompetent dyrlæge til at lave den store handelspakke, er der så noget til hinder for at købe den?
Btw hvad leder du efter? Og hvad er dit budget?
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 30 Heste: 14 Emner: 37 Svar: 254
- Du får lige en krammer herfra
Det er heldigvis ikke alle der er på den måde, ellers ville det jo være umuligt at handle ordentligt sammen.
mar 2009
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 121
jun 2006
Følger: 106 Følgere: 101 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 331
feb 2006
mar 2009
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 121
jun 2006
jun 2006
jun 2012
Følger: 59 Følgere: 54 Heste: 1 Svar: 99
Har også lært det på den hårde måde, fik en hest jeg ikke kunne styre, men som gik som den sødeste hest den dag jeg var ude og prøve den, og sælger snød med halvdelen af kontrakten .... 100% fordi vi ikke var velvidende nok, da det var vores første køb!
Vi brugte 1,5 år, og prøvet 20 forskellige heste, før jeg fandt en, hvor der også var nogle problemer med handen... Det er et svært marked, både fordi man skal prøve hesten, som kan være på noget beroligende, og der er så mange mennesker ind over der kan snyde os!
Jeg frygter i hvert fald den dag jeg skal ud og have ny hest, det er i hvert fald ikke med den glæde som man tror det skal være!
Grunden til at jeg valgte min hest, var fordi det var min veninde der havde reddet hende den sidste måned, og derfor stolede jeg på hendes ord om hesten .. Men så heldig er man sjældent, og alligevel var der problemer med handlen! smadder svært marked!
jun 2006
feb 2006
Du får jo din egen dyrlæge til at undersøge den OG tage blodprøve der blir gemt.
Du har jo self også prøvet hesten mere end een gang, og afprøvet alt det som afprøves kan inden
jun 2006
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Jeg er - ligesom du - et tillidsfuldt menneske og har også svært ved at forstå, hvorfor nogle mennesker er så opsatte på at snyde og bedrage andre. ISÆR, når det er levende væsner (dyr), det handler om.
Men godt, du denne gang fik opdaget, at sælger var en snyder, før du fik købt hesten, i det mindste.
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 447
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
når det er sagt.. så burde nogle mennesker virkelig ha tæsk! det er SÅ træls sådan noget der!! kan godt forstå at du er frustreret og ikke TØR at købe drømme hesten.. -.-
Håber du finder din nye bedste ven.. hvor sælger ikke snyder dig..
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 11 Svar: 31
jun 2006
jun 2006
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
det er nu ikke kun i hestebranchen som det er galt med. Folk sælger alt som om det var guld, uden at det er andet værd end skrot. Kender rigtig mange eksempler på at folk har købt katte som ikke er noget værd. De er syge, har div helbredsmæssige problemer mm.
For mange drejer tingene sig bare om penge, og at få så mange af dem som muligt.
jun 2006
Og tak, dem vil jeg lige tjekke ud
feb 2006
SÅ træt af hestebranchen!