{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Ni heste døde!!! {{forumTopicSubject}}

Ni heste døde af sult og tørst !!
Hestesag fra Helsingevej 48 i Udsholt ved Blistrup, Ejeren er Bent Drevsen, og stutteriejer og dommer for fjordheste, jeg anmeldte 1/6 - 2003 og 1/8 - 2003, og en pige har også anmeldt sagen til Hestens Værn.
En tilkaldt dyrlæge og kredsrepræsentant for Dyrenes Beskyttelse havde desværre glemt, hvem de skulle beskytte. Disse to er nu anmeldt for pligtforsømmelse til Hillerød Politi, som ikke er meget for at svare over for os.
Men det må da være en god ide at svare, om hestene er obduceret, og om der er rejst sigtelse, - for det er der naturligvis ikke. Jeg har været på gerningsstedet, og kan godt vurdere at hestene har været døde i lang, lang tid. Man fandt dem først i marts, og dyrlægen fra Hestens Værn har været der sidst i december. Da mente de ikke, der var noget galt. Men da har hestene været døde allerede. Se blot på billederne, de taler for sig selv.
I dag har han kalkuner, som han siger datteren ejer, for han er dog så klog, at hvis han siger, det er hans, bliver de muligvis fjernet. Selv hans egne børn kan se, hvordan det står til, de bryder sig ikke mere om deres far.
To anmeldelser førte ikke til en seriøs undersøgelse fra politiets side. Dyrlæge Bakkegård udtalte i TV Lorry at han have sin jævnlige gang på gården, - han har et dyrehospital for heste, og han er kredsrepræsentant for Dyrenes Beskyttelse.
Nogle af dyrene viser sig at have ligget 4 måneder til et halv år. Vi har jo ikke haft varme og der er ikke spyfluer, så deres legeme kan holde sig i lang tid. Sådan kan det gå når ingen ser til dyrene eller har interesse for dem. Jeg mener sådanne foreninger bør anmeldes for pligtforsømmelse når de har med dyr at gøre uden at gribe ind. Ingen har set hestene ude siden 1/6 eller omkring 1/7 - 2003.
Vi fik desværre ikke adgang til stalden, for så havde de levet i dag. Vi rykkede senere med en ny anmeldelse, desværre fik jeg ikke adgang til stalden eller til hundene, som gik under kummerlige forhold. Anmeldelsen til os, gik på at hestene ikke havde vand, og de stod tøjret og blev ikke flyttet ret ofte.
Jeg var inde for at købe gulerødder, og ville samtidig se på et føl, og hører hvad de kostede, men nej ingen adgang. Naboerne kan udmærket huske mit besøg, og fortalte at hestene kom ind kort tid efter, og de blev ikke set ude siden den dag. Det fortæller mig at de sikkert er fodret et par måneder, for efter midt skøn har de første heste mødt døden omkring 1/10 - 2003, og resten er døde omkring november. Jeg forstår ikke at formanden for Hestens Værn siger til mig at de var der midt december, og da var der ikke noget galt, andet en et par af hestene kunne trænge til beskæring, for mig er det ikke rigtig! for havde de nu været levende så havde de jo været radmagre, idet de er døde af sult og tørst !!!
Jeg mener også at dyrlæge Bakkegård er inkompetent, idet han havde sin jævnlige gang på gården, jeg har også fået udtagelser om sager der ikke blev anmeldt, (fordi de var kunder), og holder det vand, så er det jo en meget grum handling.
Den ene hest som overlevede har jo nok revet sig løs og klaret sig på den måde, men de har alle været ude for en grim handling, idet de ikke fik foder og vand, og til sidst så desperate at de stampede i gulvet og vrinskede vildt, det er for mig ufattelig at ingen hørte noget, eller følte der måtte gøres noget.
Jeg forstår ikke at i dyreværnssager påstår de skyldige næsten altid at de var ude af balance eller psykisk syge, det påstås ofte først inde i selve sagsforløbet, eller når sagerne bringes frem til offentligheden. Men hvad om vi slap for P bøde eller for at kører for stærkt eller over for rødt, - her hjælper det ikke man påstår at man er psykisk syg, eller andre undskyldninger.
Husk kære medborgere anmeld hellere en gang for meget end for lidt, vi springer ikke over hvor gæret er lavest og vi tager anmeldelser alvorlige.

Det satme noget svineri!

Link til billeder:
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.alledyrsret.dk/2004/bbb-6.jpg&imgrefurl=http://www.alledyrsret.dk/2004/side21.htm&h=234&w=360&sz=9&hl=da&start=43&tbnid=fkYoxhhqDI5DZM:&tbnh=79&tbnw=121&prev=/images%3Fq%3Dfjordheste%26start%3D36%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26sa%3DN


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ni heste døde!!!
Kommentér på:
Ni heste døde!!!

Annonce