839 visninger
|
Oprettet:
undervisning,gode råd {{forumTopicSubject}}
jeg er så heldig at være tæt på at score et job som underviser på en rideskole, jeg har før undervist lidt men mest eneundervisning og så en gang imellem hold.
derfor ønsker jeg lidt jeres ideer og forslag/gode råd osv.
hvad husker i som det bedste ved jeres holdundervisning?
hvis i selv har holdundervisning hvordan deler i så op så alle får lige meget undervisningstid ca
på forhånd tak til jer alle dejlige sammen
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
nov 2005
Følger: 71 Følgere: 67 Heste: 13 Emner: 29 Svar: 324
Os samme måde jeg gør det på:)
Synes os det er mere overskueligt at gøre det sådan, så man har sine øjne rettet mod en af gangen, også kan eleven lige øve sig lidt på det man har sagt til ham/hende, imens man tager den næste.. Så er det heller ikke så hårdt hvis det er nogle lidt yngre elever man har.. For en 7 årig der skal koncentrere sig i 45 min, kan godt føle det bliver for uoverskueligt.
Jeg smider os nogle små opgaver indover. F.eks Hvad volte ender du på hvis du laver 3 buer i slange gang, den samme eller den modsatte..
Håber det er noget du kan bruge
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
mar 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 27 Svar: 72
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 201
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 221 Svar: 793
Når vi så f.eks. springer, er der også lidt teori. Hun spørger f.eks. hvorfor man nogen gange lægger en bom lidt foran springet, hvad de forskellige spring hedder osv. Nogen gange beder hun os om at tælle de sidste tre galopspring højt, så vi lærer at måle afstande bedre og sådan
jun 2010
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 36 Svar: 936
Alle skal nå at have lært noget på den time.
Og så self. være venlig selvom man måske har haft en skidt dag;)
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Den bedste ridelærer jeg har haft, var en mand der hed Henrik. Han var super pædagogisk og god til at undervise i basisridning, og gav os ret frie hænder. Dvs., at på mit hold (et øvet hold) var eneste krav at vi red i samme volte, og så ellers skulle vi selv styre vores volter, slangegange osv., og så gav han individuel feed back.
Derud over lavede vi også noget sjov og spas når vi skridtede af. Dette var godt, fordi det var rigtig sjovt og udfordrende på en anden måde. Derud over er der den sidegevinst, at det er rigtig god "miljøtræning" for rideskolehestene, der jo helst skal være vant til lidt af hvert og kunne håndtere mange situationer uden at panikke og blive bange. Så det var sådan nogle ting som at hoppe af hesten og hoppe op igen, mens den gik. Eller at vende rundt på sadlen. Eller at ride damesadel begge veje. Eller at beholde den ene fod i stigbøjlen, og så stige ned og hoppe hurtigt op igen. Eller at sidde mere ude på halsen. Eller tage sadlen af, mens man sad på hesten, og så skridte af uden sadel.
Synes det var en god kombination af seriøs undervisning og så leg efterfølgende. Og så var han bare supersød og mega pædagogisk! Han forskelsbehandlede ikke, og var sød og venlig og rar overfor alle børn - også overfor møgungerne der ikke fattede en skid. Det er jo en del af det, at være pædagogisk: At have overskud til at være venlig overfor ALLE børn - også dem, man ikke kan li'.
dec 2008
Følger: 56 Følgere: 43 Heste: 8 Emner: 14 Svar: 97
havde mest tænkt på de små de kan ikke så godt ride en øvelse selv og tit vil ponyen ikke ud af rækken eller hvad man siger og det bliver svært det med hvem der kan hvad og hvilke heste der er bedst forrest og bagerst men tuuusind tuuuusind tak for jeres råd
undervisning,gode råd