{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

undervisning,gode råd {{forumTopicSubject}}

jeg er så heldig at være tæt på at score et job som underviser på en rideskole, jeg har før undervist lidt men mest eneundervisning og så en gang imellem hold.
derfor ønsker jeg lidt jeres ideer og forslag/gode råd osv.
hvad husker i som det bedste ved jeres holdundervisning?
hvis i selv har holdundervisning hvordan deler i så op så alle får lige meget undervisningstid ca smiley

på forhånd tak til jer alle dejlige sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undervisning,gode råd
  • #1   10. jan 2013 Da jeg underviste i sin tid på en rideskole så underviste jeg hele holdet ligeligt. Men ikke på den måde at jeg gav hver rytter et præcist lige antal minutter, men vurderede ved hver time hvem der havde brug for hvilke "råd", og sådan. Så nogen timer havde man meget fokus på en rytter der havde brug for mere opmærksomhed end dem hvor det bare kørte. Det skiftede fra gang til gang, og havde alle bare en kanon dag, så brugte jeg mere tid på at få alle til at lave individuelle øvelser som kunne forbedre dem. Det holder på alle niveauer når det er skolehold. For uanset hvordan man vender og drejer det så fungerer enetid naturligvis bedst ifht. hvad en rytter år ud af undervisning da det jo er meget konentreret. Men synes alt i alt det gav bedst for alle i holdene på den måde.

  • #2   10. jan 2013 *Team Miracle* Christel Ø
    Os samme måde jeg gør det på:)
    Synes os det er mere overskueligt at gøre det sådan, så man har sine øjne rettet mod en af gangen, også kan eleven lige øve sig lidt på det man har sagt til ham/hende, imens man tager den næste.. Så er det heller ikke så hårdt hvis det er nogle lidt yngre elever man har.. For en 7 årig der skal koncentrere sig i 45 min, kan godt føle det bliver for uoverskueligt.
    Jeg smider os nogle små opgaver indover. F.eks Hvad volte ender du på hvis du laver 3 buer i slange gang, den samme eller den modsatte..
    Håber det er noget du kan bruge smiley


  • #3   10. jan 2013 Præcis Louise smiley Kan se vi deler metode smiley

  • #4   10. jan 2013 Da jeg gik til holdundervisning synes jeg det var fedt når underviseren varierede i det for gang til gang, hvad man skulle øve og lære osv smiley

  • #5   10. jan 2013 Jeg synes altid det var sjovt at lave noget forskelligt, fra gang til gang. Vi havde det på et tidspunkt sådan at vi red dressur 2x om måneden og de to andre gange lavede man noget andet, som fx. spring, ponygames, ride uden sadel, tage i skoven osv. smiley det fungerede i hvertfald hodt hos os smiley

  • #6   10. jan 2013 Min ridelærer (også holdundervisning) gør sådan, at vi har 3 gange dressur, så 1 gang med noget anderledes (spring, tur, ponygames, ringridning...).

    Når vi så f.eks. springer, er der også lidt teori. Hun spørger f.eks. hvorfor man nogen gange lægger en bom lidt foran springet, hvad de forskellige spring hedder osv. Nogen gange beder hun os om at tælle de sidste tre galopspring højt, så vi lærer at måle afstande bedre og sådan smiley


  • #8   10. jan 2013 Jeg vil sige at du skal give alle en lige god oplevelse.
    Alle skal nå at have lært noget på den time.
    Og så self. være venlig selvom man måske har haft en skidt dag;)




  • #9   10. jan 2013 Synes det er rigtig vigtigt med gode, pædagogiske egenskaber. Til begynder/viderkomne/øvede børnehold, behøves rytteren ikke kunne starte Mklasser eller noget. Det er basisridningen der er vigtig, og derud over en god, pædagogisk tilgang til børnene. Der er ikke noget værre end en strid og skrap ridelære.

    Den bedste ridelærer jeg har haft, var en mand der hed Henrik. Han var super pædagogisk og god til at undervise i basisridning, og gav os ret frie hænder. Dvs., at på mit hold (et øvet hold) var eneste krav at vi red i samme volte, og så ellers skulle vi selv styre vores volter, slangegange osv., og så gav han individuel feed back.

    Derud over lavede vi også noget sjov og spas når vi skridtede af. Dette var godt, fordi det var rigtig sjovt og udfordrende på en anden måde. Derud over er der den sidegevinst, at det er rigtig god "miljøtræning" for rideskolehestene, der jo helst skal være vant til lidt af hvert og kunne håndtere mange situationer uden at panikke og blive bange. Så det var sådan nogle ting som at hoppe af hesten og hoppe op igen, mens den gik. Eller at vende rundt på sadlen. Eller at ride damesadel begge veje. Eller at beholde den ene fod i stigbøjlen, og så stige ned og hoppe hurtigt op igen. Eller at sidde mere ude på halsen. Eller tage sadlen af, mens man sad på hesten, og så skridte af uden sadel.

    Synes det var en god kombination af seriøs undervisning og så leg efterfølgende. Og så var han bare supersød og mega pædagogisk! Han forskelsbehandlede ikke, og var sød og venlig og rar overfor alle børn - også overfor møgungerne der ikke fattede en skid. Det er jo en del af det, at være pædagogisk: At have overskud til at være venlig overfor ALLE børn - også dem, man ikke kan li'.



  • #10   11. jan 2013 tusind tak alle sammen ...
    havde mest tænkt på de små de kan ikke så godt ride en øvelse selv og tit vil ponyen ikke ud af rækken eller hvad man siger og det bliver svært det med hvem der kan hvad og hvilke heste der er bedst forrest og bagerst men tuuusind tuuuusind tak for jeres råd


Kommentér på:
undervisning,gode råd

Annonce