1.498 visninger
|
Oprettet:
En hest der rækker tunge. {{forumTopicSubject}}
Hej mennesker!
Er der nogle herinde der måske har erfaringer med en hest der rækker tunge? Og ved om der findes noget der kan 'stoppe' det, eller i hvert fald mindske det? Har prøvet at google det, men er ikke rigtig kommet frem til noget.
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 97 Svar: 1.943
feb 2012
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 13
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 97 Svar: 1.943
feb 2012
Men altså, det er ikke min hest, det er bare en jeg skal op og prøve nu her og måske købe. Tungebid lyder heller ikke rart og har også kun hørt dårligt om det, så det er slet ingen mulighed!
Men er det en handelsfejl eller noget andet?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Christina fra hestemund.dk har lige lavet en blog om det :o)
http://www.hestemund.dk/blog/
Det sker pga. for hård kontakt ( hvilket man let kan finde ud af ved om hesten gør det for helt løse tøjler, eller når man tager kontakt og "rider dressur" ), pga. bidet. pga. indstillingen af bidet.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
feb 2012
Kan det være at den rækker tunge for at slappe af, når tungen er skæv?
Har set flere videoer af den hvor den IKKE gør det. Men de plejer da at gøre det altid, eller ikke?
Tak til jer der hjælper, I have no clue...
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Jeg tror ikke at hestens tunge er sklv men at den reagerer på en skævhed et andet sted i kroppen, ligesom at skæv haleføring tit betyder skævhed i ryggen.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Med tiden bliver det en dum vane og svært at få væk, men det kan lade sig gøre. Min datter fik ny underviser og efter 6 mdr gjorde han det ikke rettigheder mere. Desværre fik jeg part på ham og han startede igen, så nu skal hele træningen starte forfra igen. Øv.
Alt efter hvad du vil med din ridning og om det er spring eller dressur, så må jeg tilstå at jeg altid igen ville købe min dejlige hest.
Vil du dog starte masse af dressur og nå de høje klasser, så er det nok ikke en tungerækker du skal satse på... Det kræver bl.a. en virkelig rolig og følsom hænd og stadig ingen garanti for du kan ride det væk.
feb 2012
En hest der rækker tunge.