1.101 visninger
|
Oprettet:
Hest der løber {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg har indtil videre haft en pony der løber lidt i spring. Jeg bruger tre-ringsbid og det har hjulpet. Jeg ønsker ikke at bruge andre bid end denne. Jeg har bare brug for metoder til at få ham til at lytte til mig og sænke farten en smule. Har du en pony der gør det samme eller har du nogle råd eller metoder, så skriv til mig eller skriv i kommentarfeltet herunder:??????????????
aug 2008
Følger: 77 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 1.885
Så masse trav-galop-trav og veksle mellem om hesten skal gå hurtigere eller langsommere, når du beder den om det.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Når man springer på en hest, sætter man i gang hestens flugt instinkt da heste fra naturens side ikke springer medmindre de er på flugt.. Så det er hans flugt instinkt der har taget overhånd, og dette tager tid at træne således at han ikke forbinder spring = flugt..
Mvh TT
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 339
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
Det er utrolig svært, at rådgive over nettet, fordi vi kan give dig alle mulige råd, men det vil sansynligvis kun gøre ondt værre, hvis du ikke ved hvordan du skal udføre de råd vi giver.
Jeg vil til gengæld ikke anbefale one rein stop til sådan noget. Overhovedet! Det er godt, at hesten har lært det, men det bør ALDRIG praktiseres som en regulær del af træningen. Det er et nødstop. At en hest hiver hen imod et spring, er ikke en nødsituation. Hvis man vil afbryde springet, fordi man ikke føler det er under kontrol, så lav en helt normal volte i stedet/rid væk fra springet.
Kun hvis hesten løber totalt panisk afsted og er ved at rive mennesker eller spring ned, så kan one-rein stoppet bruges. Men aldrig rutinemæssigt.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Heste, der er trygge er mindre tilbøjelige til at løbe.
Hvis hesten stresser op, så sæt tempoet= ambitioner i træningen ned.
Find ud af hvor meget / lidt den kan kapere uden at stresse op.
Træn på det niveau, hvor at den ikke stresser.
Ja. Det er måske bare bomtræning.
Og sæt så gradvis ambitionerne op, men gradvist nok til, at du ikke komme derop hvor dyret stresser og løber.
...
Og så grundridning og dressur.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 443
Hest der løber