bange for sin ene hest.. clairvoiant?? {{forumTopicSubject}}
håber virkelig der er nogle der kender til lignende problem og vil bruge tid på at hjælpe. . .
Jeg har min venindes hest stående hos mig..
Hun har haft ham og en anden i 2 år nu.
Det skal lige siges at hun er i midten af 30´erne og har altid haft ponyer, men dog først begyndt at ride for 1 års tid siden.
Da hun købte ham blev hun da hendes daværende 2underviser2 lokket til at skridte en tur med hende uden sadel..(dumt)
Hesten blev en smule forskrækket på turen og hoppede et lille skridt tilside, som resulterede i at min veninde røg af og slog sig
efterfølgende har hun været meget tilbageholdende overfor ham. hun skulle starte helt fra bunden af og efter 6 måneder er hun kommet op og skridte på hendes hest imens jeg trækker. men hun sidder der max i 5 minytter så vil hun af. Hun ryster og er nervøs, selvom hun ved der intet ondt er i hendes hest.
Hun har gået til ridning i 1/2 års tid hvor hun har lært at trave alene og der er hun ikke nervøs, trods det er en stor oldenborg hun ridder på der.
Hendes egen hest er en 9 årig tinker.
Hun siger selv det er hende der er dum! og hun godt ved han ikke gør hende noget eller vil smide hende af. Men alligevel gør det mindste hende nervøs og så ryger hun lige 2-3 måneder tilbage i træningen.
Har overvet om en heste-clairvoiant eller lignende kunne hjælpe dem?
det er på sydsjælland.
Håber virkelig på respons, da jeg virkelig gerne vil hjælpe hende og ønsker så meget problemet bliver løst.
mar 2012
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 41
mar 2012
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 41
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
En lang historie meget kort fortalt.:
Jeg købte en hest for efter hånden en del år siden, og da han kom hjem var han en HELT anden end lovet, og jeg røg slf. af i gallop da han bukkede. Brækkede håndledet, og kom aldrig rigtig op og ride ham igen.
Efter et års tid fik vi endelig sælger til at tage ham tilbage.
Her efter var jeg meget bange for at ride, og red kun en lille pony en sjællen gang i mellem, hvorefter jeg tog en pause fra ridningen et års tid.
Her efter har jeg så haft låneheste, og må sige der skulle meget mod til før jeg overhovedet turde at lægge benene til hestene.
Nu har jeg en lånehest som jeg har haft i 1 1/5 år nu, og det er først efter lang tid med ham, at jeg ikke er nervøs for at sætte ham i galop mere. Så det tager tid, og blive tryg igen.
For mig har det taget flere år, før jeg er helt tryg ved at ride igen, og kan ride i galop.
dec 2008
Følger: 52 Følgere: 71 Heste: 12 Emner: 43 Svar: 95
vi har haft lange snakke om hvad det er der gør hende bange og hun ved det simpelthen ikke
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg kom selv igennem min skræk, ved bare at gøre det.
dec 2008
dec 2008
hvordan foregår det?
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
jul 2007
Følger: 135 Følgere: 160 Heste: 2 Emner: 280 Svar: 2.374
Jeg var nød til at få enormt meget skub bag på, før jeg havde lyst til at tage ud til min hest, for der var jo ikke som sådan noget galt med min hest, han skulle bare lære tingene. Så jeg fik en masse opbakning og hjælp af nogle venner som tog med ud til tider og gav en hånd med når jeg ikke selv kunne klare det.
Med tiden havde jeg bare mindre og mindre brug for hjælp og jeg har det i dag fantastisk med min hest, så jeg tror ejeren af hesten her bare har brug for noget opbakning og turde tage "kampen" op
bange for sin ene hest.. clairvoiant??