{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Diana J
Diana J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Hvad kan hesten mærke? {{forumTopicSubject}}

Hej hg!
Jeg har nu i nogen uger haft 2 med ud til min hest hver torsdag :-). (Min venindes mor på 38 og søster på 21) De er begge helt nybegynder og har kun siddet på en hest 4 gange. Og det har alle gane været med mig.

-Når moren sætter sig op, så går hest rigtig pæn og laver over hovedet ingen numre. På tros af, at hun sidder med hænderne helt oppe over hovedet og hopper rund :-).

-Når søsteren sætter sig op, så stopper hun op og hun kan slet ikke styre hende. Og hun sidder meget pænere og er langt dygtigere.

- Er der en logisk forklaring på det? For jeg kan slet ikke fatte det?
Håber i vil hjælpe mig, på forhånd tak smiley
på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan hesten mærke?
  • #1   30. nov 2012 Hesten kan mærke mere end vi mennesker tror..
    Hesten er klog og ved hven der har erfaring og ikke har.. der er også forskel på om man er nervøs eller bare glad når man sætter sig op. men hvis jordarbjeder ikke bliver gjort lidt udaf har både rytter og hest svært ved at danne et bånd der gør dem begge trygge

• Diana J
    Diana J Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   30. nov 2012 Det har vi prøvet, men samme resultat :-).
    Men jeg tænker lidt på om det kan mærke, at hendes mor jo er ældre. Og nok bare har lidt mere ro i sindet? For de fleste mødre er lidt mere rolige end en på 21?
    Men søsteren er bare meget mere erfaren? Der er der jeg står lidt af?

• #3   30. nov 2012 Hesten prøver den ene af, og den anden lader hesten ride.. nok fordi at hesten ved hvem kan hva

• #4   30. nov 2012 Pjat heste prøver ikke af, heste er ikke snu og beregnende som os.. Når heste ofte er flinke ved uøvede ryttere skyldes det gerne at de giver enkle logiske signaler og ikke krævet alt muligt.. Som nybegynder er det logisk kun at give et signal af gangen, gå eller stop og de sidder sjældent og laver alt muligt fiflen for at få hesten til at bukke nakken, men fokusere på at styre og blive på..
    Hesten bliver derfor ikke forvirret eller stresset, den forstår hvad den skal..
    En rytter der har redet før og mener at kunne noget prøver måske på en hel masse, og gør det sikkert anderledes end ejeren og måske modstridende signaler, hesten bliver forvirret og ved ikke helt hvad den skal og prøver sig måske frem eller vælger at gå egne vegne og ses så som genstridig og afprøvende..

• #6   30. nov 2012 Min søsters hoppe har været den største ko at ride. Smed alt og alle af.. Men min 12 årlige søster der er utryg ved heste, der er hun blid som et lam. Jeg vælger at tro at hun ved at Sille er lille og skal passes på, for hun opføre sig fra jorden af som m Sille er et føl..

• #9   30. nov 2012 Heste kan tydeligvis mærke om det er en gammel eller ung rytter som er på. Fx har jeg min hoppe som er vild sød med min mor på ryggen, men når jeg så sætter mig op så bliver der løbet,bukkede og stejlede fordi at hun ved at hun kan lave fis med mig, og jeg ikke tager nær så meget skade af at falde af.
    Dog er hun her på det sidste også blevet lidt "vild" ( Løber) med min mor på ryggen, men det er fordi at hun kan mærke at hun er blevet bedre til at ride smiley

Kommentér på:
Hvad kan hesten mærke?

Annonce