For mange heste = Fattig Familie {{forumTopicSubject}}
Kender i det?
Din familie har lidt for mange heste og derfor ingen penge at lever for....
Så hvad kan du gøre ved det? Du kan jo sælge et par stykker af hestene og få lidt ud af dem på den måde. FORKERT!!!
Man kan ikke sælge heste i dag, på grund af en krise der får folk til at holde på deres penge, fordi de ikke ved hvornår eller hvordan den kommer til at ramme dem selv... Måske med en anden idiotisk form for FedtAfgift eller forhøjet afgift på brændsel.
Og salg af heste er jo heller ikke nemt, når folk vil have det bedste af det bedste, for deres penge, og hvem vil ikke det? Men når de så kommer og ser på Danmark bedste hest, som bliver solgt til den Halve pris, så vil de alligevel ikke købe den, bare fordi den er i en forkert farve eller bare en cm. for kort!!
Når.... Hvad har man så tilbage af mugligheder?.... Slagtning, aflivning, give dyrene væk? Ja alting har sin pris. Og hvem vil tag imod en hest, der bare bliver givet væk Gratis? Så må der jo være noget galt med dyret. Og hvis det er tilfældet, hvordan kan man så vide, at dyret kommer et godt sted hen?
Så hvad skal det ende med?
Jeg skal ikke komme her og spille klog og fortælle, hvad der er galt med vores samfund eller noget.. Det er jo bare min mening;)
- Men jeg vil gerne høre Jeres mening?
- Høre om lignende problemer, med et for stort antal af heste?
og evt. hvordan i har løst det?
- og ikke mindst, om fok der vælge heste ud fra deres farve og højde, selvom hesten har alt andet?
Tak
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Så ingen undskyldning for ikke at aflive sine heste hvis man ikke har råd og ikke kan få dem solgt.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
nov 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 129
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Og man kan ikke bare sætte det op sort mod hvidt.
Der er mange ting der ikke fungerer i samfundet, men sådan vil det altid være. Der vil altid være naturlige konjunktursvingninger, det kan man ikke lave om på - og det skal man heller ikke!
Selvom det går nedad nu, så går det opad igen om nogle år. Sådan vil det altid gå.
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Men aflivning er jo ikke let, når man har en kærlighed til dyrene og på samme tid ved et de meget mere værd.
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Emner: 31 Svar: 672
Jeg kan nu ikke have ondt af at nogle er fattige fordi de har for mange heste - det har ALTID været dyrt at have hest - det ER dyrt at have hest, så har man anskaffet sig en masse heste og ikke har råd til dem er det ikke så klogt! (ikke særligt rationelt i hvert fald) Så må man jo prioritere om man vil have nyt tøj, mad på bordet osv. eller have glæden af mange heste.
Det er svært at sælge heste til den pris de faktisk er værd - men det er bestemt ikke umuligt at sælge en hest, bare det er til rette pris. Og som nogen nævner - man kan også låne en hest ud!
Jeg selv har "kun" én hest - og det er af økonomiske årsager! Hvis jeg svømmede i penge ville jeg da helt sikkert have et par stykker mere.. og det kunne jeg nok også godt få råd til.. men så ville uforudsete regninger være en killer! Generelt må man jo slå fornuften til.. ingenting er umuligt, og det dér med at skyde skylden på samfundet.. den holder sq ikke!!
jul 2005
aug 2007
jul 2005
feb 2008
jeg har lige så lidt råd til at have hest nu, som før krisen
jul 2005
feb 2008
feb 2008
feb 2008
Skal siges at jeg er opvokset med min mor som var meget fattig, og som var alene om at forsørge os! Vi havde ingen som helst luksus og nyt tøj var en by i Rusland - Men det er altså ikke samfundets skyld, og det var op til os at klare os - og det gjorde vi! Jeg var endda så heldig at få lov til at beholde min dejlige pony på trods af alting - hvilket betød at jeg ikke kunne få andre ting! Igen sådan er vilkårene jo!
mar 2011
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 30
feb 2008
jul 2005
Og mine forældre var nu bestemt heller ikke ved muffen da de fik mig da de ikke var ret unge. Og så blev de skilt, og hun har aldrig bedt om hjælp til noget, fik ikke engang børnepenge af min far, fordi hun ville og kunne selv. Og pony var der bestemt slet ikke penge til.
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Hvad gør man så, når man har for mange heste og er arbejdsløs?
jul 2005
feb 2008
eller også er det mig der har læst helt galt..
Krise eller ej, i mine øjne er det hverken værre eller bedre at have hest nu end før krisen! Man kunne også blive arbejdsløs før krisen.
Tina det er nu heller ikke fordi jeg antager at du har heste hængende på træerne - men med mine udtalelser vil folk måske nok tænke "den forkælede ..." og det er absolut ikke tilfældet Jeg er min lykkes egen smed
feb 2008
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
Det handler om hvordan man vælger at bruge sine penge!
Der er mange der burde droppe de dyre forbruger-vaner og undvære en caffé latté eller et nyt cover til deres Iphone hver måned.
En bytur mindre eller lade være at købe nyt tøj til hver fest man skal til.
Har man anskaffet sig dyr, så har man et ansvar! Så må egne behov vente til økonomien er ovenpå igen. Som Lisette så smukt siger: " Det er vilkårene":)
Og det har intet med krisen at gøre.
Der er ting man må tage stilling til inden man anskaffer sig dyr.
Man ville jo aldrig give sine børn væk fordi man valgte at få dem inden krisen... De er sgu også dyre og det er heller ikke blevet lettere efter krisen.
Jeg har selv to heste opstaldet, barn og stort hus.
med en månedlig indtægt på 10.000 kr, er der bare ting jeg har valgt fra.
Jeg tager cyklen ud til hestene, og når jeg henter min datter.
Jeg spiser ikke ude, men handler fornuftigt og laver mad selv
Jeg køber ikke dyrt nyt tøj hver måned, men bytter med veninder.
Ingen skal sige at det ikke kan lade sig gøre.
Den handler om hvordan man planlægger, og hvordan man bruger sine penge.
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
Står selv i en situation nu, jeg er kommet uforskyldt i (sådan er det vel altid) og skal sælge en af hestene. Og dette er bestemt ikke til. Desuden skal en hest i dag jo nærmest være halv enhjørning og tisse guld, for at folk vil købe dem, skavanker er ihvertfald ilde set, også selvom de ikke betydning har for brugen.
feb 2008
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 1.493
Men hvordan hulan kan man betegnes som fattig, hvis man har haft råd til seks heste på et tidspunkt? I øvrigt syntes jeg ikke man i DK kan betegnes som fattig under alle omstændigheder. Vi har det dybest set godt her.
aug 2008
Jeg er på kontanthjælp pga. sygdom og har derfor ikke råd til andet end husleje og min hest. Så tøj, rejser, byture og den slags gør jeg ikke i, da jeg hellere vil have min hest end den slags.
Kunne da aldrig drømme om at kalde mig selv fattig! Den dag jeg sidder uden penge til husleje, tøj og mad og har solgt alt hvad der hedder hest, cykel, computer og mobil.. SÅ er jeg FATTIG!
Er meget chokeret.. sikke en ynk!
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 348
så der kan dælme hurtig ske noget der gør at man står i noget helt uforudset
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Det hurtigeste måde er aflivning, nr. 2. er sælge billigt, under prisen og nr. 3. sælge til prisen og vente - hvis man betragter sig selv som fattig, har man ik råd til det.
Men man vælger jo selv, hvordan man bruger sine penge.
feb 2008
dec 2005
Man ka jo ik bruge penge man ik har, hvert fald ik uden det ik rammer én i røven igen.
Har set luksusfælden.
Hvis man bor i et hus til 15.000.000, men ligepludselig ku har råd til et til 4.000.000, blir man da oss nødt til at sælge, ellers blir der problemer.
Dem der ska ha penge til lån og terminer, tar ik hensyn til alle mulige ting, de vil bare ha deres penge.
Og man ser vel dig selv som fattig, når man ik har råd til sine faste udgifter (forhåbentlig ik fordi man ik lige har råd til 6! heste)
DD@
Men hva gør du, hvis du ik får SU mere, men måske ska på kontanthjælp, og derfor nok ik må eje 6 heste, ved godt man ka ejerskifte dem til famillie osv.
Men ku man/du i terorien nøjes med fx 3 heste? (ren nysgerrighed)
dec 2005
Jeg har selv en foldbums, som jeg heldigvis ka ha stående gratis, der hvor hun er født.
Men ku jeg ik det, havde aflivning, eller ingen ny hest været mulighederne.
Forstår det udmærket, men man ka komme ud i, at der ingen vej er tilbage.
Jeg er heller ik fattig, men ville aldrig ha råd til, at betale for 2 heste, som tingene er nu.
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
feb 2008
Det dér med at nogen har det værre end mig osv.. ja selvfølgelig er der nogen der har det værre - jeg har rejst og set hvordan folk end ikke kan få noget at spise, jeg arbejder til daglig med mennesker med store psykiske vanskeligheder, mennesker som er blevet omsorgssvigtet på det groveste og hvis selvværd og selvtillid er helt i bund, og som har svært ved at komme videre i deres liv.. jeg ved hvad det handler om, har oplevet det selv, og hjælper mennesker med netop de problemstillinger i dag!
Derfor ved jeg også at "man ikke bare kan tage sig sammen"... men der er ingen andre til at gøre det for én!
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
feb 2008
Uanset psykisk tilstand holder jeg stadig på at det er luksus at have hest, om det bare er én eller flere, og at man af den grund ikke kan klage hvis ens økonomi ser træls ud! Og jeg tror stadig på at man er meget værd uanset hvad samfundet render rundt og pådutter én - man må finde den lykke der er rigtig for én selv - om det er på arbejdsmarkedet eller om det er at nusse om egne heste dagen lang er for så vidt ligemeget! Det vigtige er da at gøre det man er glad for - det gør jeg!
pointen i alt mit ævl er i bund og grund at har man hest, så har man ikke grund til at klage over ens økonomi! Igen uanset hvem man er.
aug 2007
Jeg klager tit over min økonomi selvom jeg har hest, men det er fordi min bank er en idiot.
aug 2008
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 883
Har selv været nødt til at sælge en hest pga økonomi.. det er ikke sjovt..
Som Katrine P siger, man må ikke eje noget af værdi (over 10.00 kr) på kontanthjælp
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 167 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.825
Men krisen er skyld i at folk ikke kan komme af med deres heste, men så må man jo indse at man ikke kan få den pris man ville have for hesten hvis man ikke har råd til at fodre den og andet pasning.
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 167 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.825
har også sat 400 kr. af til mad:) og skralder også lidt, man kan faktisk godt leve for så lidt. og bruger endda sjællendt alle pengene til det.
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 219
Vi sætter 2000 kr til side hver måned til mad til 2 personer og 2 hunde, og synes kun lige vi kan få det til at løbe rundt..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
De skralder :o). Men det er bare svært hvis butikkerne låser deres skraldescontainere ;o)
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Jeg er veganer, og det sparer man rigtig meget på (hvis man altså ikke lever af tofu og andet rigmands mad ), og det er selvom jeg køber overvejende økologisk. Så bruger jeg ingen penge på drikkelse, drikker kun vand - ingen juice, sodavand, osv.
Btw. mit øl budget er ikke med i de 400
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Min far døde for snart 3 år siden, og havde det ikke været for god pension og livsforsikring havde det godt nok heller ikke været muligt! Den er også grunden til at min søster har kunnet kommet på efterskole hvilket virkelig har været og er rigtig godt for hende!
Og vi lever under fattigdomsgrænsen med den mængde penge vi har udbetalt månedligt.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 13 Emner: 41 Svar: 615
wrap, 2100,-
Halm 150,-
Staldleje 200,-
Totalt 2450,-
Ganger med 6 for vinter mdr. dividere med 12 for 12 mdr på et år.
Mdr udgift. 1225,- det er altså ikke dyrer at have 7 heste end en på rideskole.
Hertil kommer der dyrlæge, smed og en sliksten af og til, men dem der siger det er dyrt at have hest, har dem blot et forkert sted.
Det der er dyrt ved at have hest er når de lige laver nye love, nu skal alle heste have pas, ok udgift på over 6000,- nu skal du lige leve op til de nye vaccinationsregler, når man så er opdateret, ja så laver de reglerne om igen udgift på over 6000,- men nu er det jo sket havde jeg været ko bunde kunne jeg sikkert få dækket mit tab i større eller mindre grad, men det er jeg jo ikke
Jeg laver alt arbejdet selv og med i den pris har jeg to køer, så jeg får godt kød der ikke er pumpet med vand og medicin.
Jeg er nu nok fattig, men ville ikke bytte mine heste for noget andet og jeg anser det ikke for dyrt.
For mange heste = Fattig Familie