for mange heste {{forumTopicSubject}}
Jeg har tre heste en lille gammel (20år) kat. 2 pony yil derssur og spring. En stor kat.1 fjord hest 17år som er hygge hest.
Og en dressur og spring hest 164cm 11år fik ham før sommerferien
Jeg har et rigtig godt forhold til dem alle tre men kun tid til en. (Har part til den lille overvejer salg.)
Nå. Men min veninde mener at hvis man sælger sin hest betyder den ik noget. så er det bare en ting og at man så skal lave noget andet med den hvis man er blevet for stor.
Jeg vil gerne ride konkurrencer osv. Derfor fik jeg en ny hest til det.
Var det forkert at købe en ny når jeg så ik har tid til fjord hesten?
Er det hjerte løst at sælge min gamle pony til hendes part så hun ville blive brugt mere og få det bedste ud af de sidste ride år? betyder det jeg ik elsker hende?
Ville have gjort som min veninde mener jeg skulle have.
Træne fjord hesten udanset hvor lang tid det ville tage og om det var noget hesten ville egne sig til eller ej
Og ride den til den skulle på pangtion
Og aldrig komme ud og starte fordi hest og rytter blev for gammel.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
og hvis parten er den rigtige ja så er det tiden til at den lille skal videre.
så skal du hellere ikke have det dårligt over ikke at have den nødvendige tid.
har selv to, og det er nok for mig
sep 2007
Følger: 67 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.058
Hvis du stoler på parten og ved at hesten får det godt sine sidste år og vil få en værdig død når tiden kommer, så ser jeg det netop som kærlighed til dyret at du vil den det bedste og det er for mig altid nærkontakt og kærlighed som pigen vil kunne give den
Med hensyn til fjordhesten så er det synes dig du skal gøre op med dig selv om du også vil finde en anden ejer til den. måske det hjælper når der kun er to at give opmærksomhed/kærlighed.
Personligt ønsker jeg ikke at have to, før jeg har mulighed (plads/råd) for at købe en avlshoppe som så skal have en part
Alt held og lykke med valgene
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Jeg synes godt du kan sælge din fjordhest. Min gamle haflinger/fjordheste blanding betød da også meget for mig, men jeg ville mere, jeg ville ride hest.. Så købte jeg frederiskborger og hun var fantastisk, men da mine dårlige knæ var så slemme at jeg ikke længere kunne få foden i bøjlen holdt jeg op med at ride og solgte hende.. har redet få gange siden - men vil gerne igang igen
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Payback havde jeg haft i 2,5år, kendt hende siden fødsel (hun var 4,5år da jeg solgte), stået på jorden under tilridning osv..
Men jeg valgte at sælge fordi jeg savnede en hest som kunne tingene og ikke skulle lære dem, og fordi jeg var for stor til hende, og det kunne tage år før jeg var kommet langt nok ned i vægt for at ride hende, og det synes jeg var syndt at hun bar skulle stå og glo..
Jeg elsker hende over alt på jorden og har forkøbsret på hende, men alligevel valgte jeg at sælge for hendes og min skyld og købe det jeg drømte om..
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 439
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 150
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 86
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 801
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3037 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Men derfor kan hesten jo godt have betyder en del alligevel.
Selv sælger jeg ALDRIG mine, for det betyder de netop for meget til. Jeg har én jeg har til salg, og det er netop af den ærlige årsag at han aldrig har betydet 'nok' for mig. Han betyder nok til jeg er skeptisk med hvem der skulle få ham, også grunden til han stadig ej er solgt. Men heller ikke mere end det. Det tog mig alligevel nogle år at indse.
for mange heste