{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Meget positiv over hestemassage!!! :o) {{forumTopicSubject}}

Ja så har min lille hest fået massage for første gang, grundet at han under ridning begyndte at virke ret stiv på venstre volte og da han i højre galop blev ved med at changere eller lave krydsgalop. Så jeg besluttede mig i søndags for at nu skulle det prøves.

Har aldrig før haft en massør ude til en hest, men må indrømme at jeg er positivt overrasket. ALDRIG har jeg set min hest nyde noget så meget som det her, på trods af at han havde nogle spændinger der gjorde rigtig ondt, så strålede det bare ud af ham at det var enormt dejligt.

Så nu er jeg meget spændt på om jeg kan mærke nogen forskel i ridningen og hvis, så skal han helt sikkert have en tur hver anden måned fremover.

Ville bare lige dele min oplevelse med nogen, blev nemlig så glad indeni over at jeg havde besluttet mig for at han skulle forkæles lidt! Så nu er jeg stor tilhænger af at hesten skal have massage! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget positiv over hestemassage!!! :o)
  • #1   27. nov 2012 Ej hvor pudsigt!

Det var lige præcis det samme min pony gjorde (stiv på venstre volte og i højre galop changere eller krydsgalop). Så jeg fik også en hestemassør ud.. Og det hjalp! smiley

• #2   27. nov 2012 Ja det var da lidt pudsigt, kan være de har haft de samme spændinger? smiley

Er godt nok bare spændt på at skulle ride ham, om jeg der kan mærke nogen forskel. For kunne sagtens se at det hjalp udfra hvad hun beskrev for mig. smiley

• #3   27. nov 2012 Har prøvet det samme.. Mystiq var stiv på højre volte, og ville ikke gå i rigtig galop, efter hun blev masseret er det forsvundet. smiley

• #4   27. nov 2012 Hmm smiley må prøves hvis man kan bruge det også bare for at være god ved hesten

• #6   27. nov 2012 Snakkede også lidt med hende omkring det med at det ikke er så udbredt endnu at bruge en massør og hun mener at det er fordi vi nok stadig er lidt gammeldags, må indrømmer at jeg også selv var lidt skeptisk, da jeg aldrig har haft en hest til massør før, men nu fortryder jeg helt at jeg ikke har benyttet mig af det noget før. Men hun anbefaler faktisk at alle burde få en massør ud til sin hest en gang i kvartalet og hvis hesten skal yde en præstation, så hver anden måned og at man på den måde i mange tilfælde kan undgå skader og gener senere i hestens liv. smiley

• #8   27. nov 2012
    Super dejligt, håber at tingene hun kom ud for er forsvundet når du skal ud og ride :o)!
    Men jo, jeg tror mange stadig har indstillingen " den skal bare ride igennem/den er fræk/den skal bare bøjes af/det skal bare trænes " til tingene, kombineret med at det måske er uvidenhed, at folk ikke ved at der findes det til heste?

• #10   27. nov 2012 Team hygge-måse: Du har helt ret, vi beder dem gøre så meget for os, så skal vi altså også huske at give noget tilbage smiley Har også godt hørt om equine toutch, kender en der har fået en ud til sin hest, da den havde et meget hidsigt temperament, og det var vidst også ret godt.. smiley

Krikken: Det håber jeg godt nok også, kunne i hvert fald være dejligt hvis det bare var det der skulle til smiley Tror jeg desværre også at der er rigtig mange der har den indstilling, efter i dag synes jeg det er en skam. Min skal i hvert fald forkæles med massage engang imellem fremover smiley

• #12   27. nov 2012 Ej hvor skønt! smiley
    Hvem havde du ude? smiley

• #13   27. nov 2012 Min han fik også en lille smule nældefeber af det, i og med at affaldsstofferne begyndte at komme ud, men det sagde hun var helt normalt og at nogle heste slår helt vildt ud over hele kroppen pga. de affaldsstoffer der kommer ud..

Jeg har haft hende her ude: http://lock-hestemassage.dk/hestemassage
    Hun brugte en time på at give ham massage og til sidst hjalp hun ham med at strække ryggen ud..

Kan klart anbefale hende, hun var god til at forklare hvad hun gjorde og hun havde et rigtig godt tav på min hest. Han er lidt en en-mands hest, som normalt ikke er så vild med fremmede, men hende her var han da bare lige helt vild med, så næsten ud som om han gav hende et kram med sit hoved lige på et tidspunkt, for ligesom at sige tak smiley

• #15   27. nov 2012 Det er ellers ret almindeligt i de stalde, jeg har været. Der har hestene fået massage regelmæssigt. Ja, selvfølgelig ikke alle, men det har været et normalt syn med heste massør.

Min var et muskelbundt, fik jeg at vide. Var bange for, om hun var spændt, men nej.

• #16   27. nov 2012 Kan jeg godt forstå du glæder dig til, skal selv til fysioterapeut på fredag igen og have massage og akupunktur, mod skuldersmerter smiley

Der hvor jeg står er der ikke mange der benytter sig af en massør, hvilket efter min mening er en skam..

• #17   27. nov 2012 Der bliver også brugt massør ude ved os (:

Domi skal også snart have en omgang (:

Kommentér på:
Meget positiv over hestemassage!!! :o)

Annonce