{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Muk ? {{forumTopicSubject}}

Hej min hest har muk ved begge bag hove smiley
og hun sparker ud efter mig når jeg prøver at vaske det og butte atamon på så det ret svært at gøre det smiley nogen der virkelig har forstand på hvad der er bedst at gøre og bruge hun er den første hest jeg har haft der har fået det smiley de står på folde med ret meget mudder så tænkte er det bedst hvis hun står inde i boksen en dag's tid og jeg plejer det eksrta godt et par gange om dagen men hvor mange gange må det vaskes og plejes? smiley
er der andre midler i ville anbefale? :-
Håber i vil hjælpe mig!
og tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muk ?
  • #1   23. nov 2012 Prøv og søg i forum, der er mange mange emner om det samme smiley

• #2   23. nov 2012 har kigget kan ikke få svar på det jeg spørger om så valgte at lave et selv? smiley

• #3   23. nov 2012 Nu forsvinder det altså ikke på 1 dag, bare fordi du sætter hende på boks og vasker/plejer det 10x. smiley

Hvis hun sparker er du nød til at få en til at løfte det forben på samme side som du er igang med at vaske/smøre ind med atamon, så du ikke kommer til skade.
    Hun skal have vasket ben hver aften + blive behandlet (fx med atamon) inden hun kommer på boks.

• #4   24. nov 2012 atamon kan godt svige en lille smugle hvis huden har en lille rift, jeg bruger mug salve fra stald ren det er super godt og sviger overhoved ikke, husk at tørre hestens ben godt når du har skyllet mudder af også smør hende HVER aften :0) indtil mug er væk det kan godt tage lang tid. held og lykke

• #5   24. nov 2012 Der findes jo også produkter på markedet som fjerner det indefra som f.eks. Think Mud, det har jeg god erfaring med.. Og istedet for atamon bruger jeg først almindeligt sæbespånevand for og blødgøre det, derefter et håndklæde til og tørre og fjerne noget af det og til sidst propper jeg skinhealer på fra blue hors med rigtig god effektivitet.. Har også en hest der har fået det i en bagkode og hun bryder sig bestem heller ikke om jeg rører der, men skinhealeren kan jeg få lov og smøre på og efterhånden er det blødgjort så meget, så det ikke længere gør ondt, så jeg kan fjerne sårskorperne... Bruger desuden også Think Mud med rigtig godt resultat.. smiley

• #6   24. nov 2012 Jeg vasker i vel ultra, og smøre heel to hoof muksalve på, og det gør jeg hver 3. Dag.

Mudder har ofte ikke så meget med at gøre at hesten får muk, (min hest fik muk da den stod på sommer fold) muddern gør det svære at holde det tørt og rent.. de får muk fordi der er nogle bakterier i jorden som hestens ben ikke er bestandige over for, så hvis du ændre miljø og flytter hesten kan det hænde det forsvinder af sig selv

Min hest er utrolig tret af at få pillet ved sine ben, og stået også og laver sjove øvelser på staldgangen, og det eneste der hjælper er Massere af ros når benet er i gulvet og toldmodighed.

Når min hest bliver tilpas irriteret, holder vi en pause, og så laver jeg noget han godt kan lide så som at blive kølet striglet m.m
    For min hest hjælper det ikke at løfte et andet ben da han så panikker fordi han ikke kan komme væk.

Kommentér på:
Muk ?

Annonce