{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Hvordan varme i op? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja har snart erfaret at der er 10000 forskellige måder at varme sin hest op på, så hvordan varmer i op og hvorfor?

Selv varmer jeg op således:
<i>- Skridt for lange tøjler
- Trav for mellemlange tøjler på store volter (hele banen + 20 meter + skråt igennem)
- Galop på stor volte i frisk tempo
- Skridt i samling/bøjninger/schenkelvigninger.. Også starter jeg med dages træning.

</i>

Jeg gør det fordi at jeg altid har lært at hesten jo skal strække ud og have varme muskler før du kan bede den bruge/stække dem, ligesom når man selv træner :o).

Hvordan gør i? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan varme i op?
  • #3   21. nov 2012 skridt de først 3-4 minutter for halv lange tøjler, så samler jeg op og laver skridt øvelser. Så tag jeg en frisk galop på hver volte. Så skridter jeg 3 minutter og så traver jeg hvor jeg laver masser af overgange osv... Min hest traver bedst når du har været i galop først....!!

• #4   21. nov 2012 alle heste er forskellige så man skal gør det som er bedst for hver enkel hest....

• #5   21. nov 2012 Jeg skridter for lange tøjler
    Så traver jeg for lange tøjler
    Imens jeg rider for lange tøjler, laver jeg volter, slangegang, skråt igennem og diverse lette øvelser, for at min hest skal blive varmet godt op, og blive varm i sine muskler og led
    Og så begynder jeg at samle hende ind i skridt og bøje hende lidt, og begynder at få hende til at samarbejde med mig, og slappe af, og så begynder jeg på trav for korte tøjler.
    Og så begynder jeg på min træning.
    Og galoppen kommer til sidst, da der er meget arbejde med den endnu (:

• #6   21. nov 2012 Skridt for lange tøjler i 10-15 min
    Trave let på halv lange tøjler i 5-10min
    Galopere lidt så han bliver lidt løsere i baparten og bliver mere smidig
    og så begynder jeg at samle hesten og gøre noget smiley både trav og galop
    og så traver jeg af på halv lange tøjler og så skridter jeg af smiley

• #7   21. nov 2012 Har unghest på 3, og hele min ridning foregår stort set på samme måde som din opvarmning. Dog samler jeg ham lidt mere op halvvejs i trav og træner lidt overgange også smiley

• #9   21. nov 2012 Skridt for lange tøjler, bøje i skridt, store runder i trav, lidt samlet trav med versader, shenkelvigninger osv. galop... smiley

• #10   21. nov 2012 Skridt for længe tøjler
    Skridt med almindelig længde tøjle (kontakt til munden, men ikke samlet op) og bøjninger og volter
    Trav - letridning for almindelig længde tøjle (kontakt til munden, men ikke samlet op), volter og bøjning.
    Overgange mellem skridt og trav
    galop - letridning for almindelig længde tøjle (kontakt til munden, men ikke samlet op) langsider + 20 m volter
    overgange fra trav til galop
    skridt for lange tøjler

Og så begynder jeg nedsidning og mere samlet træning.

• #11   22. nov 2012 Jeg varmer op sådan her:

Skridt for helt løse tøjler
    Skridt hvor hesten skal gå frem og ned
    Samlet skridt.
    Trav i letridning, med skråt i gennem - frem og ned igen.
    Trav i nedsidning med samling.
    Galop hvor hesten selv bestemmer samlingsgrad smiley

Og så begynder jeg så den rigtige seriøse træning med samling og øvelser smiley

• #12   24. nov 2012 Jeg gør sådan:
    Skridter, mens jeg runder den i hjørnerne. Så laver jeg en masse volter, versader og parader. Så samler jeg den, og laver mange halve parader.
    Alt dette foregår i skridt.
    Bagefter begynder jeg så træningen.
    Det skal lige siges jeg ridder islænder. smiley

• #13   24. nov 2012 nu har jeg jo en travhest som går løb.
    vi træner på den måde
    vi skridte de første 300-500meter
    og så ellers bare trave de omgange den skal have. hvis den bare skal ud og lave lidt så et jævt tempo 10 omgang af ca. 1200m, hvis den skal gå int køre man 6 omgange i jævnt tempo og så ellerst 4 hurtige på 1400 meter.
    og så skridter vi ca 500-700m af og så ellers et bad

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #14   30. mar 2013 Jeg plejer at skridte til på forlange tøjler. Så samler jeg tøjlerne op ikke for stramme så rider jeg nogle volter og slangegange. Så ride jeg gallop på stor volte og bagefter rider jeg volter og laver nogen skridt pauser. Så traver jeg af med schenkelvininger og versader også skridter jeg af på forlange tøjler

• #15   1. apr 2013 Jeg trækker hesten mindst 10 min. inden jeg sætter mig op.

Dog mest fordi hun har tendens til nyreslag, så hun skal være GODT opvarmet først.

Og så 10 min. skridt med øvelser fra ryggen.

Kommentér på:
Hvordan varme i op?

Annonce