{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Hvilken hest? {{forumTopicSubject}}

Ved ikke hvad jeg skal gøre.

Har min skønne hoppe som passer perfekt til mig i størrelse og hvis hun bliver okay ville hun blive en super fin ride hest.. men det kræver ekstremt meget træning. Desværre kan jeg ikke ride hende lige nu fordi vi er bange for hun har nogle muskel spændinger i nakken eller i værste fald er sammen vokset. så lige nu laver vi en masse longe arbejde med hende indtil vi finder den rigtige kiropraktor til hende.
Er virkelig glad for hoppen men vil så gerne bare igang med min ridning.

Så lige nu rider jeg min undervisers store hest som virkelig er stor i forhold til mig. en hest som kan alle øvelser til M klasser, som helst skal rides hver dag. en hest der elsker en tur i skoven og bare hygge ridning. desværre kan han ikke klare at gå stævner eller blive presset da han så bliver stresset. også en super sød hest som jeg virkelig er sikker på jeg kan lære en masse af. desværre skal han sælges eller aflives inden 1 december da min underviser ikke vil ofre på ham mere og han kan ikke bare gå som foldhest.

så jeg går lidt og overvejer om jeg skal gribe muligheden og købe ham og give ham et forsat godt liv med ridning næsten hver dag så han kan holdes igang og så jeg også kan lære noget. men har desværre ikke råd til to heste. så ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. om jeg skal finde en som vil overtage Dino så jeg kan købe den store eller om jeg skal beholde Dino satse på hun bliver okay igen og glemme den store. smiley
Er så forvirret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hest?
  • #1   18. nov 2012 Personligt ville jeg vælge din underviseres. Men det er også personligt fordi jeg gerne vil endnu længere med min ridning end jeg er , så ville kunne se flere muligheder i den end den anden smiley
    Men det er jo dit valg, held og lykke smiley

• #2   18. nov 2012 Det er et rigtigt svært valg, men jeg ville nok osse vælge den store . Man må jo se på sin fremtid som rytter. Hvis det er din ridning du gerne vil noget med skal du ha en hest du kan ride.. Det er noget andet hvis man bare gerne vil hygge med en god ven. Vi ville nok alle ønske vi kunne ha et uendeligt antal heste fordi man gerne vil beholde dem alle og måske ha flere (mer vil ha mer?!) men i sidste ende betyder det jo osse noget hvad du vil i fremtiden.
    Du skal osse tænke på at hvis du bliver ved med at "spilde tid" på at træne en hest der i længden aldrig vil fungere for dig som ridehest vil du ende med at blive bitter på den og det fortjener den ikke. Så heller finde et hjem der vil ha den som den er og blir smiley

• #3   18. nov 2012 Er jo ufattelig glad for min hoppe. og da hun i september måned gik som en drøm var jeg slet ikke i tvivl om at jeg kunne nå mine drømme med denne hest, men så vendte det pludseligt og er kun blevet være. så hun skal tjekkes inden hun skal rides mere og ellers håber vi på vi kan longe det væk. så hun bliver mere smidig, for flere muskler i ryggen til at kunne bære en rytter.
    Vil jo aldrig komme ud og starte de store stævner på den store hest. og det vil jeg jo også gerne prøve en gang. Så enten kan jeg vælge ham KUN som lære hest hjemme på banen. eller krydse fingre for hoppen kan "laves" og udvikle mig sammen med hende.

• #4   18. nov 2012 Hvad skal du gi for den store?
    Jeg tænker måske du kunne få en part på den store sammen med dig så du kan få dækket nogen af udgifterne så du evt. har råd til at ha dem begge?

• #5   18. nov 2012 Prisen på den store er ikke problemet. Men det er mere de faste udgifter jeg har problemer med.
    Har tænkt på part. men det er desværre ikke alle der kan ride ham. da han har så mange knapper til alle øvelser at man skal vide hvad man laver. smiley

• #6   18. nov 2012 kan selvfølgelig godt forstå du er utrolig glad for din hoppe! men jeg havde nok valgt din underviseres for som du selv siger ville du kunne komme længere på ham og så tænker jeg også på om din hoppe nu også kan blive 100% rask igen, og hvor lang tid tager det mon?
    så skal du også tænke på dyrlægeregninger og kiropraktor det koster også mange penge... ved selvfølgelig ikke hvad du har og hvad du vil ofre smiley men det er min personlige mening smiley

ved godt det lyder lidt hård men du kan jo også tage ham i lad os sige ca. 2-3 år og så skifte ham ud med en der kan gå de store stævner så har du også som rytter lært en masse og er klar

• #7   18. nov 2012 Ville først og fremmest få kørt din nuværende hoppe til en dyrlæge der også er kiropraktor, få taget røntgen af nakken især inden du får en almindelig kiropraktor ud. Få en diagnose og prognose for hende og det skal du jo også have hvis du skal skille dig af med hende.
    Hvis hun har været fantastisk ville jeg satse på at få hende rask, istedet for at kunne ride rundt på en gammel hest, der så om et år når du har lært det du kan af ham ikke kan komme ud og udvikle jer mere sammen. Øvelser til M-klasserne kan rigtig mange heste, måske skulle du finde en helt anden, som du også vil kunne starte stævner på (o:

• #8   19. nov 2012 For og være helt ærlig, handler det jo også om kemi, hvilken hest man føler mest for.. Det kan godt være den ene kan gå klasser op til M, men der er jo også det minus, at det kun bliver derhjemme du kan øve det.. Og det kan godt være du har en hest der ville kunne nå op til M og komme ud og starte på den, men der er så det minus at du ikke ved om den bliver til noget eller ej..

Jeg ville mærke efter i maven og vælge den hest jeg føler mest for.. De andre skriver godt nok at du kan lære mere af den der kan øvelser til M, men for mit vedkommende er det jo ikke det det handler om.. Det handler om kemi og hvilken hest der siger en mest...Der er jo sats ved ligegyldigt hvilken hest man vælger..

• #9   19. nov 2012 Jeg havde personligt valg hoppen smiley
    Men jeg er sådan at der skal faktisk meget til før jeg vil sælge mine heste smiley
    For knytter et bånd til en hest første gang jeg ser den og jo længere og mere jeg ser den jo mere elsker jeg den smiley
    Jeg ville satse, og se om hoppen blev rask smiley
    Du kan evt ikke have part i den store? Altså så din underviser beholder ham men du betaler et beløb om måneden også er han som din? smiley
    Held og lukke smiley
    Husk at følge dig selv, ikke bare gøre det vi her på hg siger, for det er kun dig der ved hvordan du har det smiley

Kommentér på:
Hvilken hest?

Annonce