Hvilken hest? {{forumTopicSubject}}
Ved ikke hvad jeg skal gøre.
Har min skønne hoppe som passer perfekt til mig i størrelse og hvis hun bliver okay ville hun blive en super fin ride hest.. men det kræver ekstremt meget træning. Desværre kan jeg ikke ride hende lige nu fordi vi er bange for hun har nogle muskel spændinger i nakken eller i værste fald er sammen vokset. så lige nu laver vi en masse longe arbejde med hende indtil vi finder den rigtige kiropraktor til hende.
Er virkelig glad for hoppen men vil så gerne bare igang med min ridning.
Så lige nu rider jeg min undervisers store hest som virkelig er stor i forhold til mig. en hest som kan alle øvelser til M klasser, som helst skal rides hver dag. en hest der elsker en tur i skoven og bare hygge ridning. desværre kan han ikke klare at gå stævner eller blive presset da han så bliver stresset. også en super sød hest som jeg virkelig er sikker på jeg kan lære en masse af. desværre skal han sælges eller aflives inden 1 december da min underviser ikke vil ofre på ham mere og han kan ikke bare gå som foldhest.
så jeg går lidt og overvejer om jeg skal gribe muligheden og købe ham og give ham et forsat godt liv med ridning næsten hver dag så han kan holdes igang og så jeg også kan lære noget. men har desværre ikke råd til to heste. så ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. om jeg skal finde en som vil overtage Dino så jeg kan købe den store eller om jeg skal beholde Dino satse på hun bliver okay igen og glemme den store.
Er så forvirret.
mar 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 733
Men det er jo dit valg, held og lykke
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
Du skal osse tænke på at hvis du bliver ved med at "spilde tid" på at træne en hest der i længden aldrig vil fungere for dig som ridehest vil du ende med at blive bitter på den og det fortjener den ikke. Så heller finde et hjem der vil ha den som den er og blir
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
Vil jo aldrig komme ud og starte de store stævner på den store hest. og det vil jeg jo også gerne prøve en gang. Så enten kan jeg vælge ham KUN som lære hest hjemme på banen. eller krydse fingre for hoppen kan "laves" og udvikle mig sammen med hende.
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
Jeg tænker måske du kunne få en part på den store sammen med dig så du kan få dækket nogen af udgifterne så du evt. har råd til at ha dem begge?
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
Har tænkt på part. men det er desværre ikke alle der kan ride ham. da han har så mange knapper til alle øvelser at man skal vide hvad man laver.
dec 2010
Følger: 49 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 120
så skal du også tænke på dyrlægeregninger og kiropraktor det koster også mange penge... ved selvfølgelig ikke hvad du har og hvad du vil ofre men det er min personlige mening
ved godt det lyder lidt hård men du kan jo også tage ham i lad os sige ca. 2-3 år og så skifte ham ud med en der kan gå de store stævner så har du også som rytter lært en masse og er klar
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Hvis hun har været fantastisk ville jeg satse på at få hende rask, istedet for at kunne ride rundt på en gammel hest, der så om et år når du har lært det du kan af ham ikke kan komme ud og udvikle jer mere sammen. Øvelser til M-klasserne kan rigtig mange heste, måske skulle du finde en helt anden, som du også vil kunne starte stævner på (o:
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 34
Jeg ville mærke efter i maven og vælge den hest jeg føler mest for.. De andre skriver godt nok at du kan lære mere af den der kan øvelser til M, men for mit vedkommende er det jo ikke det det handler om.. Det handler om kemi og hvilken hest der siger en mest...Der er jo sats ved ligegyldigt hvilken hest man vælger..
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.282
Men jeg er sådan at der skal faktisk meget til før jeg vil sælge mine heste
For knytter et bånd til en hest første gang jeg ser den og jo længere og mere jeg ser den jo mere elsker jeg den
Jeg ville satse, og se om hoppen blev rask
Du kan evt ikke have part i den store? Altså så din underviser beholder ham men du betaler et beløb om måneden også er han som din?
Held og lukke
Husk at følge dig selv, ikke bare gøre det vi her på hg siger, for det er kun dig der ved hvordan du har det
Hvilken hest?