{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

kapsun {{forumTopicSubject}}

jeg skal have købt og lært at bruge en kapsun - kan se at der er ihverfald 2 forskellige slags en hvor der kun er 2 ringe på næsebåndet et på hver side også en hvor der er min 3 ringe - en pige i stalden bruger et med flere ringe på og træner sin hest i den miderste ring - hvilken kapsun er bedst ??
på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kapsun
  • #1   8. nov 2012 Den med to ringe er udelukkende til ridebrug. Så sætter man tøjlerne i de to ringe smiley
    Den med tre kan også bruges til longering og træning fra jorden.

Når man longerer, sætter man longen i den midterste ring.

Jeg vil råde dig til, at finde en kapsun med bevægelig 'cykelkæde' i, da det er de eneste, der er noget ved at bruge smiley

• #2   8. nov 2012 Nå.... :0) jeg faldt nemlig lige over en kapsun/hackamor og tænkte det da var smart da jeg rider med hackemore og gerne vil have et nyt - den med de 2 ringe hvordan er den at ride med iforhold til kapsun ??

• #3   8. nov 2012 ej iforhold til hackamore

• #4   8. nov 2012 En ridekapsun uden cykelkæde fungerer ligesom en sidepull.

En hackamore er skarpere end en kapsun, da der er vægtstangseffekten i den. En kapsun ligger derfor et mildere pres på næseryggen. smiley

• #5   8. nov 2012 Og jeg har desuden hørt godt om hackapsunen(den som er en kombination imellem hackamore og kapsun) - men kun til ridebrug, hvis du også gerne vil bruge den til jordarbejde vil jeg råde dig til at købe en kapsun med tre ringe og cykelkæde i smiley

• #6   8. nov 2012 http://www.hestegalleri.dk/marked/udstyr/806441-hackamorekapsun
    hva syntes du om denne ?? altså kun til ridning er det sådan en du mener - jeg har fundet en bent brenderup til longe træning

• #7   8. nov 2012 Jeg har hørt, at den du har linket til, skulle være super god til ridning smiley Jeg kunne godt selv tænke mig at købe en på et tidspunkt. Har dog ikke prøvet den selv endnu, men vil gerne smiley

• #8   8. nov 2012 Den du linker til er kun til ridning.. Den er det bidløse forsøg på at afterligne kandaren:
    Kapsuntøjlen bruges til bøjning og stilling og Hackamoretøjlen bruges til at sænke hestens hoved.

• #9   8. nov 2012 synes du skal have en læderkapsun med cykelkæde i næsebåndet. Cykelkæden i næsebånder gør, at den let former sig efter enhver hests næseryg og dermed fordeler trykket meget ligeligt og hensigtsmæssigt og påvirker hesten optimalt.

Du skal have en med tre ringe. Den midterste ring bruger du i arbejdet fra jorden når du eksempelvis longere, går tur og indlære de basale ting fra jorden. Når du skal op at ride, sætter du tøjlerne fast i de to yderste ringe på siden, og så fungerer den som en ridekapsun. Du kan bruge kapsunen sammen med en hackamore eller et bid hvis du føler for det.

Cavesson på www.klassisk-dressur.dk er en rigtig god kapsun, og det er absolut sådan en type jeg vil anbefale dig. Der findes billigere alternativer på andre netsider, eks. hooks har også et godt bud på en klassisk kapsun.

Kommentér på:
kapsun

Annonce