{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Kapsun {{forumTopicSubject}}

Kalder alle kapsun brugere!
Sagen er den at jeg har fået lært min hoppe at blive longeret nu og hun er blevet så god til det efter et par måneder. Hun søger let ned fortil. Jeg har for 100 år siden købt en kapsun, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal bruge den. Hvordan skal den sidde? Skal hesten kunne noget specielt eller smider man den bare på og bruger den? Kom med alt jeres viden og hvad I synes jeg skal vide omkring kapsun smiley håber I har en vidunderlig påske!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kapsun
  • #1   14. apr 2017 Kommer an på, hvad du skal bruge kapsunen til. Vil du bare ride med den, som en sidepull, så sætter du dig bare op og rider. Har du derimod et ønske om, at hesten skal sænke hovedet (ikke "gå i holdning", men holde hovedet lavet!) med hjælp fra kapsunen, så bør du lære den signalet for at sænke hovedet, inden du begynder at ride - og så overføre signalet til fra ryggen smiley

• #2   14. apr 2017 Hippie - jeg vil bruge den til at gå hende til at sænke hovedet og arbejde bedre hen over ryggen, træde bedre ind under sig og blive stillet bedre - i longen. Hvordan vil du indlære sænke signalet? smiley

• #3   15. apr 2017 Min unghest fik som 3 årig en kapsun på. Han fandt lige ud af, han bare kunne smutte, når man longerede i grime. Han er meget lærenem, (både på godt og ondt). Så det gjorde han 2-3 gange på 15 min. Så købte jeg en kapsun, på med den, og så har han ikke gjort det siden.

Synes han var for ung til trense. Derfor kapsun. Da han fik trense på, brugte jeg ikke kapsunen mere, og i dag er den solgt.

Skulle jeg longere med noget, så ville jeg longere med trense, sadel og så en gammeldags chambon, (IKKE dem med elastik). Det er klart det, jeg synes, fungerer bedst. Den gør lige præcis det, du gerne vil have.

Du kan finde info om den her hos Fyns hestefys, (hun er både fys og osteopat). http://www.fynshestefys.dk/pdf/fynshestefys-gamchambon.pdf#zoom=90

• #4   15. apr 2017 Anna - min hest longeres ikke i trense og sadel smiley og da slet ikke med hjælpemidler. Det er netop IKKE hvad jeg søger, nej. Men tak for svaret smiley

• #5   15. apr 2017 Søg på Kapriole longering på YouTube! Henrik har nogle fantastiske videoer hvor du får lært din hest den korrekte trædning, bøjning og hovedets placering smiley

Mvh TT

• #6   15. apr 2017 Giv et tryk i kapsunen (sæt torvet i midterste ring), og så snart den sænker hovedet, så ros og giv evt. godbid. Det er sådan min lærte det smiley

Kommentér på:
Kapsun

Annonce