{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

spat heste {{forumTopicSubject}}

Har jeres spat heste gode og dårlige dage? må indrømme jeg har lidt svært ved at bedømme. nogle dage er han frisk og andre dage knap så frisk. Han halter ikke og er rentgående.
Hvornår skal man reagere`? altså have dyrelæge ud,eller at han skal på smertestillende? hvad gør i? og hvor meget mærker i til at jeres hest har spat?

Jeg giver ham glycosamin hcl og msm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spat heste
  • #2   2. nov 2012 Det er meget forskelligt fra hest til hest men som regl er de ret stive i bagbenen smiley
    Og har brug for meget smidigheds træninng.
    Som du fx får ved at ride dressur.

• #3   2. nov 2012 jeg går tur med ham hver dag i 30-60 min.
    Han er stiv i bagbene og træder ikke ordenligt ind under sig.Men jeg tror lige jeg ringer til dyre lægen og hører deres mening.

• #4   2. nov 2012 Min får stive bagben her i den kolde tid og kræver mere opvarmning når vi skal ride...
    Han har gode og knap så gode dage, men har ikke dyrlægen ude normalt..
    Han får glucosamin og det hjælper smiley

• #6   2. nov 2012 Jeg kan godt mærke når min hest har en spat dag som jeg kalder det smiley så gider hun ikke noget, men det sker meget sjældent at hun har en dårlig dag. Jeg longere hende inden jeg starter for og se om hun har spat dag smiley men jeg bruger hendes også kun til hyggeture, for jeg vil ikke risikerer at hun skal stå stille i 8-9 måneder fordi jeg har overbevisende hendes spat smiley

• #7   2. nov 2012 min kan ikke have fri max 4dage ellers er han urentgående:D

• #10   7. nov 2012 Min har generelt dårlige ben, og det skulle undre mig meget, hvis hun ikke har spat, hun går ligesom andre jeg har set med spat.

Smeden kan snart ikke løfte hende bagben mere, meget stiv, og går også sådan, og går meget småt.

Men jeg rider hende ikke mere, hun er på pension i løsdrift. Men JA, der er stor forskel på min, selvom det ikke er konstateret ved røntgen, men altså går ligesåm andre spatheste.

Kommentér på:
spat heste

Annonce