{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med spat heste
  • #1   21. sep 2011 Kigger lige med (:

• #2   21. sep 2011 Inden jeg solgte min - som havde spat i begge bagben - fik vi konstateret spat der IKKE var nyt..

Sååå.. Han er altid blevet redet normalt til den hårde side.. altså over 1 times træning stort set hver dag.. Lagt og sprunget baner på 140 i et halvt års tid.. Gik kun med alm. sko på forhovene.. Der blev kort sagt, ikke taget nogle ekstra forbehold eller hensyn og han var ALDRIG halt..

• #3   21. sep 2011 Min gamle hoppe fik for lidt over 2 år siden konstateret spat i sin højre has.
    Efter hun fik kilesko på har hun overhovedet ik været halt..
    Har så skiftet til Heart bar sko nu..
    Hun blir brugt normalt, men ik så meget spring, kun små spring og ik så tit..

• #4   21. sep 2011 Min hoppe har haft spat siden hun var 3 år, og jeg købte hende som 4 års. Jeg tager vel en smule hensyn til hendes spat - det er meget vigtigt for mig at hun kommer ud HVER dag + at hun har en godt boks med masser af halm + at hun bliver varmet godt op til træning.

Ellers bliver hun redet hver dag, og springer baner på omkring 110 en gang om ugen.

Dog har hun lige været syg, og har stået stille i 21 dage, og nu er hun ikke 100% rent gående, men dyrlægen siger jeg skal give hende 14 dage til at blive rent gående ved bare at ride hende stille og roligt, og ikke presse hende smiley

Men hoppe er ikke behandlet, og går heller ikke med sko. Hun får dog ind imellem kiropraktik, da hun har tendens til at blive en smule skæv smiley

• #5   21. sep 2011 åhh det giver jo utroligt meget håb for min lille mand. :')

Fortæl endelig mere.

• #6   21. sep 2011 Ja og som CamillaM skriver så en rigtig god opvarming og skridte af i 20 min..
    Og på fold i rigtig mange timer hver dag..

• #7   21. sep 2011 min veninde havde en pony som havde spat og fik behandling mod det og kom i genoptræning og blev erklaret rask i det omfang at den kun havde gigt til sidst, og den kom til at fungere normalt. ved ikke noget om behandlingen den fik. hendes anden pony der imod har fået erklæret så meget spat at den skal aflives den dag den har det så dårligt. det er en lille pony og den skal bare gå og hygge sig.

• #8   21. sep 2011 For 2 år siden solgte vi vores dengang 6-års Oldenborger hoppe. Da vi købte hende havde vi hende på Kolding Dyrhospital, hvor vi fik afvide hun udelukkende kun kunne bruges som tur og hygge hest. Det skal siges at det var en hest som min far skulle kunne ride lidt på. Da vi havde haft hende i et par måneder, uden egentlig at bruge hende da vi fik besked på at hun skulle have ro, så var hun faktisk fin i sit ben, og jeg startede ud med at ride nogen små korte ture på hende, så hun lige kunne komme igang, sådan at min far kunne overtage. Da jeg havde redet lidt, endte det en dag med at jeg ikke kom hjem fra tur. Hun var STOK halt, og kunne overhovedet ikke gå. Jeg stod med hende en time, og jeg tænkte på hvad det mon ville hjælpe, men så fik jeg hende langt om længe hjem, og stod med vand på benet i rigtig lang tid. Sådan var det nogen gange med hende, og vi måtte desværre til sidst indse at det her var alt for hårdt og synd for hende. Hun fortjener ikke at blive brugt som ridehest, derfor solgte vi hende, og nu går hun så og hygger sig sammen med en masse andre, og går udelukkende kun på fold..

Mvh
    Louise

• #9   21. sep 2011 Vores pony fik spat som 4½ års og bev halt. Vi fik ham behandlet direkte i leddet nogle gange og samtidig motionerede vi ham. Efter nogle måneder aftog haltheden, og ponyen blev brugt til både spring og dressur. Som 7 årig var den B-pony i dressur og placeret i LA springning på distriktsplan. Vi brugte den fuldstændig som normalt, og sørgede for maget motion og masser af fold. Ponyen fungerede klart bedst, når den blev holdt godt i gang. Den gik med ganske almindelige sko, og blev bekåret med kort tå med 6 ugers interval. Da vi solgte den, var den OK i bøjeprøve også.

• #10   21. sep 2011 I er virkelig nogen dejlige mennesker!

I giver mig virkelig håb ... smiley

• #11   22. sep 2011 kan kun koble mig på dem med gode oplevelser!! Jeg har en vallak på 21 og har haft ham 3 år nu. Han har det i begge bagben, men det er bestemt heller ikke noget jeg har mærket noget til! han går med forsko. bruger ham til dressur og så får han lov til at springe en gang i mellem, som oftest løsspring, da han bedre selv kan sige fra der. jeg sørger for at varme godt op og skridt godt af! så der er håb forude!!

• #12   22. sep 2011 hvad har det kostet jer at behandle jeres heste?
    Hvis I selv ar skulle betale det hele selv, hvormeget var det så blevet?, og hvor meget har forsikringen betalt i det hele?

• #13   22. sep 2011 Min gamle pony fik spat da hun var solgt i tre måneder (ren i røgten da vi solgte hende, men ikke da handlen gik tilbage), da jeg var på efterskole kom hun desværre til at stå stille indtil jeg var færdig på efterskolen. Hun fik noget medicin der gjorde hendes led mere smidige igen og kunne efter 14 dage på det pulver ride hende igen, dog ikke det vilde, men nok til at holde hende i gang.
    Da jeg var for stor til hende, kom hun til at stå stille igen, og atter blev hendes led stive, på trods af at hun altid var på fold.

Valgte at aflive hende sidste år i november, hun havde ondt i hendes ben og var begyndt at få noget på lungerne. Derfor besluttede jeg, at det ville være det bedste for hende smiley

Men der er nu rigtig mange gode muligheder for en hest der har spat, spat er ikke nødvendigvis en dødsdom smiley

• #14   22. sep 2011 min er ikke blevet behandlet

• #16   22. sep 2011 synes at have hørt spat kun genere hesten mens det er under udvikling?

dvs. når det stopper med at "vokse" skulle det formentlig ikke genere hesten mere.. spørgsmålet er jo så hvornår det stopper smiley

kender flere heste der har fået konstateret spat, men som bruges fuldt ud idag smiley

Kommentér på:
Jer med spat heste

Annonce