{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Jer med spat heste ? :s . {{forumTopicSubject}}

rider i som i gjorde før den fik det eller ?
hvad er jeres behandlet med ?
kan i ride stævnet?
kan i små springe ?

frej er behandlet med noget der hedder bio et og landet, der blev spøjtet ind i benet på ham .
vi skal til tjek igen på onsdag for at se om han er rengående ! :).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med spat heste ? :s .
  • #1   16. mar 2009 Man kan simpelthen få behandling for det?:O
    Vores Sarabi har spat i venstre bagben, og hun gik distrekts staævner før, men nu skal hun bare bruges til avl pga. spatten smiley
    Kunne da være skøn hvis ikke hun halter mere en dag..

• #2   16. mar 2009 det kommer an på hvor slemt det her.
    Jeg har redet en hest, og den kan næsten ikke gå i dag, men starten skulle den rides lidt hver dag for ikke at være halt. Og har da hørt om nogen der stadig rides, men selvfølgelig ikke så hårdt som før.

• #3   16. mar 2009 Libell har spat i ventre bagben.. Hun fik det konstateret som 3 årig hvis nok.. Og hun er 5 i dag... Mærker ikke rigtig noget til det i det dagligt.. Har valgt ikke at springe på hende, da glideledet næsten er vokset sammen.. Men ellers er hun på fold med andre heste, og bliver redet normalt..

• #4   16. mar 2009 Malene t : den milde grad sagde dr. dyr smiley

• #5   16. mar 2009 Kavello har også spat i bagfusserne smiley
    Men mærker ikke noget til det (Han fylder 17 i år) Han skal bare varmes grundigt op - er lidt stiv i bagbenene i starten - ellers lever han et helt normalt hyggehest's liv - jeg rider lidt dressur, ture og springer en gang i mellem - alt sammen på hyggebasis - men kunne sagtens starte et par LC stævner, hvis det var mig smiley Han nyder at lave noget

• #6   16. mar 2009 Held & Lykke Melissa Håber på det bedste for Frej smiley

• #7   17. mar 2009 Vi har en med spat i begge bagben. Og vi har bare fået at vide han aldrig kommer op og går høje dressurklasser. Han kan ikke finde ud af at springe, så det ved jeg ikke om han ville kunne pga spatten, men prøver stille og roligt. Når han rides varmes han bare lidt grundigere op, og så går han med kielsko, men ellers ingenting. Og han fungerer fint, Stor rund hest der elsker mad smiley

• #8   17. mar 2009 Min store hest har spat.
    Og han har haft det i mange mange år.
    Han bliver normalt redet helt normalt..
    Det er "groet sammen" eller hvad det nu gør.
    Nu har han så haft en pause, pga manglende tid, men vi har sprunget og redet normalt.
    Han skal bare varmes mere op, end andre heste. FX skridte i 20 min.

- Han får nogle billeder mod led. MSN fra Solanum og glucusamin,.

• #9   17. mar 2009 Og jeg har sprunget 110 på blå.
    (se videoklip)
    Om sommeren er han så ikek så stiv som han plejer, men det er pga varmen smiley
    Derfor vil de have godt af nogle staldbandager, fx backontrack

• #10   17. mar 2009 min har spat i begge bagben.. han har haft det siden han var 5 og han er 10 nu,, jeg rider ham helt normalt i både spring og dressur os til stævner.. han er ikke blevet behandlet med noget, udover han går med bagsko med kiler under..dog er han stiv i bagbenene og kræver derfor mere opvarmning,.

• #11   18. mar 2009 Ja, og Camilla's monark må være et blændende eksempel på hvor godt det kan gå heste med spat smiley

• #12   18. mar 2009 Har to med spat. Den ene har gået med føl, men skal egentlig til at rides op igen, dyrlægen vil bare gerne holde øje med hende. Den anden er stort set kommet på pension.

Der hvor jeg arbejder har vi flere med spat, og de går dressurlandsstævner osv, den ene med placering hver gang.

Kommentér på:
Jer med spat heste ? :s .

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce