Anskaffelse af hest? {{forumTopicSubject}}
Spørgsmål til jer alle sammen:
Siden I fik jeres første hest hvordan har det så gået?
Har heste været meget syg. Selvom I elsker jeres hest meget højt har I så fortrudt at I købe den pga. pengemangel og I så blev nød til at sælge den igen?
Jeg ved godt at der er "stor" "stor" forskel på at have den hjemme hos en selv end at have den på hestepension eller rideskole, hvor de for det meste tager en god sum penge for det.
Dem som har deres heste på en rideskole eller hestepension, hvor meget giver I for at få jeres hest opstaldet?
Kan I give nogle gode råd og evt. fortælle nogle fejltrin som helst skal undgås??!
Har I nogensinde oplevet at I ikke kunne betale dyrlægeregningen?
-og hvad skete der så?
Hvor meget betaler I for foder, hø og halm og tilbehør for jeres hest hver md.?
-og hvor meget betaler I pr. år for jeres hest i det hele taget?
Mange smil fra Ida .
Håber mange gode svar og råd!!!!
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
Dyrlæge regninger har vi altid råd til
Vi betaler 1½ kr. for en lille balle halm, og 3½ kr. for en lille balle hø. Foder kan jeg ikke lide huske xD
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
okt 2004
Følger: 118 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.061
han har aldrig været halt eller syg ..
han blev købt som hyggepony men er nu blevet en lille stævnepony (:
ikke den store stævnepony men vi starter da lidt (:
Det er gået rigtig got og fremad !
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.452
Det er gået rigtig godt
Har heste været meget syg. Kun en gang, hun havde vist fået forstoppelse, dog ikke alvorligt
Selvom I elsker jeres hest meget højt har I så fortrudt at I købe den pga. pengemangel og I så blev nød til at sælge den igen? Min mor fortrød det i starten, fordi jeg ikke hunne holde hende - Hun har været solgt i 2 mdr, hvilket jeg fortryder af hele mit hjerte, hun var kun på fold 2 timer om dagen! og hun er blevet hård i munden, så nu skal hun gå hjemme og slappe af resten af hendes liv
Kan I give nogle gode råd og evt. fortælle nogle fejltrin som helst skal undgås??! Køb en læder sadel, drop kunstlæder sadler, min er 4 år gammel og ligner en på 10
Har I nogensinde oplevet at I ikke kunne betale dyrlægeregningen? nej - der har ikke rigtig været andet end hendes vaccination
Hvor meget betaler I for foder, hø og halm og tilbehør for jeres hest hver md.? min far har landbrug, så Polly for mad der, så det bliver ikke til meget på et år, hun står hjemme
- håber du kan bruge det
okt 2006
Følger: 44 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 309
Det lyder rigtig rigtig dejligt, det lyder til at du har været heldig, men så kan jeg også forstå på det hele at du har passet godt på ham?
Har du ham der hjemme eller på rideskole/hestepension?
okt 2005
Følger: 137 Følgere: 114 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 456
la mig starte med at sige at jeg aldrig har fortrudt, men han blev på et tidspunkt SÅ hingst så jeg virkelig overvejede at sælge ham da han var direkte farlig.. men jeg blev enig med mig selv om at det var min fejl jeg havde jo forkælet babyen så meget så han troede at ligemeget hvad han lavede var han bar DYGTIG!!! se det var grunden til jeg var nødtil at kastererer min hest, da det ikk kunne redes at han var så forkælet (det kan altså være farligt med en hingst!!) da han så havde fået kappet bollerne, begyndte jeg på meget stor opdragelse, og nu er der rettet op på ham.. ja han er jo en plag på 1,5år så han har nogle drengestreger... men han kan styres og kan hvad han skal... hihi..
alfred var jeg dog mere i tvivl med da han jo var sultedet og mishandlet, desværre.. han var ikke til at komme til og der var sdå meget arbejde med ham... de første 3måneder kunne jeg intet med ham.. men nu glider det som olie...så man kan jo altid ændre sin mening og noglegange fortryde man ikk har gjordt anderledes.. men hey man kan jo ikk spole tiden tilbage så man må få det bedste ud af de dejlige hypper også hjælpe sig selv lidt,, altså:::: tænk dig om før du gør noget, så man ikk fx forkæler dem så man får poblemer..
og ellers er det vel bar at se hvad der sker også håbe man gør det rigtige ellers må man gøre det på en anden måde... også er der jo altid 98555552,33meninger om hvordan man skal holde hest, så lyt til dig selv...
ja det var vist det
okt 2006
Tak for svaret! (:
maj 2004
Følger: 85 Følgere: 131 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 1.379
Jeg købte Deshabell for ca 3 år siden, og jeg har aldrig fortrudt det. Hun er dygtigere end jeg nogensinde havde regnet med at hun kunne blive. Jeg er glad for at have en pony som jeg selv har fået lov at præge, og uddanne. Og når hun er så glad for at arbejde som hun er, så er det jo bare fedt
Jeg har Deshabell opstaldet tæt ved hvor jeg bor. Der giver jeg 1000 kr i mdr. incl alt. Hun bliver lukket på fold om morgen, og kommer ind igen om aftenen. Så det er rigtig dejligt.
Ang dyrlægeregninger. Nej, jeg har aldrig oplevet ikke at kunne betale en dyrlægeregning. Så det ved jeg ikke.
Håber du ku bruge noget af det. Ellers må du spørge igen
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
Siden I fik jeres første hest hvordan har det så gået?
Har heste været meget syg. Selvom I elsker jeres hest meget højt har I så fortrudt at I købe den pga. pengemangel og I så blev nød til at sælge den igen?
** Wariant er 1 åår og et par måneder.. har haft hende i 10 måneder Nej hun har ikke været syg mens jeg har haft hende...
Jeg ved godt at der er "stor" "stor" forskel på at have den hjemme hos en selv end at have den på hestepension eller rideskole, hvor de for det meste tager en god sum penge for det.
Dem som har deres heste på en rideskole eller hestepension, hvor meget giver I for at få jeres hest opstaldet?
** Hmmm jeg giver 750 kt om måneden.. hun er opstaldet hos en veninde...
Kan I give nogle gode råd og evt. fortælle nogle fejltrin som helst skal undgås??!
** Hmm jeg har i hvert fald erfaret at jeg skal have mine dyr hjemme! ikke fordi det er dårligt hos min veninde eller noget, men det fungere bare ikke for mig Så heldigvis skal vi flytte på gård i det nye år Glæder mig
**Nej Har aldrig nogensinde oplevet at I ikke kunne betale dyrelægeregningen.
Hvor meget betaler I for foder, hø og halm og tilbehør for jeres hest hver md.?
-og hvor meget betaler I pr. år for jeres hest i det hele taget?
**750 kr...
-Håber at du kunne bruge det til noget
okt 2006
De er god viden, især hvis man skal have hest!
Håber der kommer mange fler.!!
okt 2006
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
dec 2005
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 35
Ang. dyrlæge regninger har vi ik et problem, mine forældre betaler dem, sååå ik noget jeg mærker, og på de 4 år jeg har haft Macqui har dyrlægen været ude en gang pga kolik, men self også når han skulle vacc.
Med hensyn til foder, har vi heldigvis nogle venner hvor han står, 300 m fra mig
Mine forældre betaler vidst kun 600 for brug af hestetrailer, foder, og alt det der høre me til det, så det er rigtig dejligt.
Håber du kunne bruge det til noget
KnuQ
Anskaffelse af hest?