{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Vil folk ikke have løsdrift eller?? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg syntes jo selv jeg tilbyder et luksus liv i min løsdrift, og til en fair pris.. Men er markedet for løsdrift bare ikke lige i tiden eller? Er det pga mit område hvor der ikke går bus til døren??

Jeg vil jo rigtig gerne have en lege kammerat til både mit hingsteføl og min 2 års plag, så de kan have jævnaldrende at tumle med... Har annonce herinde osv...

Er der nogen med input til hvor jeg kan søge henne, eller kender nogle avlere i mit område (trekantsområdet), som jeg kunne kontakte for at høre om de vil have deres ungdyr opstaldet ude til billige penge??

Har sat opslag op i den lokale land og fritid, tror også jeg skal have sat op i daglivare butikkerne og den lokale rideudstyrsbutik nu..... Kan jeg gøre mere?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil folk ikke have løsdrift eller??
  • #2   4. okt 2012 altså da jeg lavede opslag om jeg havde plads til 6 hestei stalden. blandt andet løsdrift, var alle 4 løsdriftpladser taget inden der var gået14 dage, også de to bokse jeg har.. og her går hverken bus eller andet. og jeg bor virkelig langt ude, så måske det bare handler om held, og om der er nogen i området der mangler opstaldning..

• #3   4. okt 2012
    Tror dit problem er at ejendommen er til salg :o)

• #4   4. okt 2012 Mine heste vil blive meget ulykkelig i en løsdrift.
    De står ude 24/7 sommeren over og selv der har jeg oplevet de ikke vil ud af deres boks igen, efter jeg havde dem inde (ridning/fodring) når vejret var træls.

Har nok en slags chihuahua-heste. *lol*

MEN så er der jo dem som elsker at være ude og de hesteejer som VIL have deres heste ude hele året rundt, så der burde være interesse for det.

• #5   4. okt 2012 Jeg ville elske at have min hest i løsdrift, men i det område jeg bor, er det vil de kun have islændere ind! Så jeg har fundet et skønt sted, hvor de går ude ca 12 timer i døgnet, og så godt nok står inde om natten om vinteren.

• #6   4. okt 2012 Prøv evt. at sætte flere billeder af faciliteterne og området ind i annoncen smiley

• #7   4. okt 2012 Krikken: Ja det kan selvfølgelig tænkes, men igen, til ungdyr er det jo sjældent et permanent sted man søger, det er ihvertfald min opfattelse at folk søger et sted 1-2 år til deres føl-plage... Og som skrevet, liggetiden på ejendomme af den kaliber i området er ca 2 år, minimum... Men kan godt forstå hvis det afskrækker smiley

Jeg har bare sat alle hestefolk jeg kender på sagen, men indtil videre er der ikke noget seriøst på bud... Ville så gerne der kom nogle inden vinteren sætter ind med frost og glat føre smiley

• #8   4. okt 2012 the vegan: God ide med flere billeder! Det har jeg da helt svedt ud igen... Det får jeg gjort! smiley

Guro: Ja det er spøjst, de fleste løsdrift steder er til islændere.... smiley

• #9   4. okt 2012
    Jeanette H - Hvis hesten er 1-2år så ville jeg minimum placere den der i 1år :o).
    Og hvis man lige gik og troede opstaldningen var sikker i 1-2år så duer det jo ikke hvis ejendommen er solgt i marts.

• #10   4. okt 2012 jeg vil ikke have mine i løsdrift, jeg kan se når de kommer ind til sep, at de er vældig glade for deres egen private boks, hvor de er i fred og ro for sig selv. smiley

• #11   4. okt 2012 hvor jeg er opstaldet er det modsatte problem vi er kun 3 boks heste 7 bokse ledige og alle 4 løsdrifte er fyldte

• #12   4. okt 2012 Synes også du skal sætte en pris som er inkl. hø/wrap for du kan ikke afregne efter forbrug når alle heste står på samme fold, for du ved ikke hvilken hest spiser hvor meget.
    Du kan dele det op i pony/hest pris hvis det nu skulle være - de spiser jo ikke lige meget. smiley

Og fler billeder er en fantastisk ide. smiley

• #13   4. okt 2012 Krikken: Nej, jeg kan godt se hvad du mener? Men jeg kan jo ikke love der går 2 år før ejendommen er solgt og jeg kan jo ikke ændre på situationen smiley

TickTack: Ja, det var måske en ide med priserne... Men ikke pony-hest, for med fri adgang til grovfoder, spiser de i realiteten det samme og krybbefoder er også efter alder og huld, ikke pony-hest smiley

Jeg må lige lure på det! smiley

• #15   4. okt 2012 Ellen: Det er nu også nemt at tage en ud herfra og træne/ride, og foder får de i separate bokse... smiley
    Og det har fungeret super med mine rideheste i løsdrift, det handler om management og ordentlige forhold smiley

• #16   4. okt 2012 prøv HN og gul og gratis, opslag i de lokale burikker er en god ide,
    mine heste går i løsdrift, det bedste jeg har gjort for dem og min pengepung;-)

• #17   5. okt 2012 Jeg vil foreslå du eventuelt sætter en adresse ind- eller bare et gadenavn da et postnummer område godt kan være stort er det svært for interesserede at udregne hvor langt der egentlig er.

• #19   5. okt 2012 Tror desværre også dit problem ligger i at ejendommen er til salg, jeg ville ihvertfald ikke turde at flytte mine heste ud på en gård som stod til salg. Man ved jo aldrig om køberen pludselig står der.

Jeg ville elske at have mine heste i løsdrift, det er det mest naturlige for dem samt min den ene har Spat. Desværre har vi ikke mulighed for det, men de går på døgn fra maj-oktober (vis vejret tillader det) og nu hvor de er kommet på stald er de på fold i min 12 timer, så heldigvis har mine heste stadig massere af fold tid.

• #20   5. okt 2012 Tak for jeres input smiley

Ja det er selvfølgelig ærgerligt at ejendommen er til salg, men jeg må jo bare håbe at der dukker nogen op som har mulighed for at tage deres ungdyr hjem eller lign, hvis den skulle blive solgt, som derved tør stille dem hos mig..Også derfor jeg eftersøger eventuelle avlere, som kan se fordelen i at jeg tilbyder fuldpas med håndtering osv, tænker det må være attraktiv hvis man har mange heste og måske ikke tiden til hver enkelte som man gerne ville smiley

Jeg får styr på billeder, priser og vejnavn og hører gerne fra flere, især hvis i kender en eventuel avler i trekantsområdet smiley

• #21   5. okt 2012 Nu har jeg sat flere billeder ind, skrevet pris og vejnavn, er den mere tiltrækkende nu som annonce? smiley

• #22   5. okt 2012 Tina: Det er da nogle triste forhold de heste har haft i de løsdrifte du har set... Nu har jeg haft hest i løsdrift i 4 år og de har alle set bragende godt ud, og gør det stadig smiley
    Langt de fleste heste egner sig til løsdrift, forudsat at flokken er harmonisk, forholdene gode og nok plads.. Et lille skur på en lille firkantet mark er ikke nok...

• #23   5. okt 2012 Johanne: Se hvor er det typisk ik... Enten er der ikke nogle steder i ens område, eller også er der ingen heste smiley

Kommentér på:
Vil folk ikke have løsdrift eller??

Annonce