{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Folk vil ikke bruge tid på transport? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har igennem længere tid kigget part annoncer, og ofte ser jeg at folk ikke ønsker at bruge mere end 15-20 min i bus, gå mere end et par hundrede meter eller ikke vil køre mere end de samme 15-20 min.
Jeg ved ikke om andre bare er mere priviligerede end mig, men personligt har jeg altid måttet bruge lang tid i bus (1 time +-) og så gå et stykke, for at komme ud til mine parter - hvilket har været ok, for det var umuligt at finde noget tættere på.
Hvor lang tid har i ud til hesten/parten, og hvor lang tid er i villige til at bruge på transport?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk vil ikke bruge tid på transport?
  • #1   1. sep 2018 har ca 20-25 min. ud til min hest i bil. hvilket jeg godt kan syntes at være lidt træls men er glad for at være der hvor jeg er så betyder tiden ikke så meget. men vil heller ikke bruge længere tid end det. da jeg har 2 små børn også og når barsel er slut er der også arbejdet, så hvis jeg så skal bruge 1 time hver vej så er der ikke meget tid tilbage at gøre godt med på hesten og det gider jeg ikke så kan man ligeså godt lade være.

• #2   1. sep 2018 Så lidt tid som muligt specielt når det er mine egne ponyer og jeg vil derud meget ofte smiley
    Men i min søgning efter part har jeg også oplevet at folk max vil bruge 30 minutter i offentlig transport, men andre ord vil folk have part indenfor cykelafstand af og de bor. Offentlig transport tager altid en krig om man skal være heldig for at de lige kører den ideelle rute. Jeg synes snildt man kunne bruge 45 min. Jeg har selv næsten 1,5 time bare til mit studie smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #3   1. sep 2018 Nogle mennesker har en hverdag med 8 timers job dagligt, familie, huslige pligter og andre ting der skal passes.
    et døgn har kun 24 timer, og ved mange er der bare ikke tid til 2 timers transport..

Transport er nok det mest unødvendige at bruge tid på..

Hvis jeg skal ride en hest/have part/have hest opstaldet, skal det max være 10 min væk. Jeg gider ikke bruge længere tid på transport, for det har jeg ikke tid til smiley

• #4   1. sep 2018 Jeg forstår det nu godt, de fleste ældre teenagere og voksne har en ret travl dag og har ikke tid til at skulle bruge 1 time på transport hver vej.
    Jeg har selv haft min stående 1,5 time væk med offentligt transport og det fungerede udelukkende fordi jeg var sygemeldt og derfor gik hjemme, havde jeg været i arbejde, havde jeg simpelthen ikke haft tiden til det. Så havde jeg først været hos hesten tidligst ved 18 tiden, for så at skulle fodre, ride etc ( det tager gerne nogle timer jo), så hjem igen, handle ind, gøre rent lave aftensmad, gå med hund , så ville jeg først være færdig med dagen når kl. var over midnat, for så at skulle op igen kl. 6-7 næste morgen. Det ville ikke hænge sammen.

Nu står min 20-25 min væk på cykel.

• #5   1. sep 2018 Jeg synes også at bil er noget helt andet end offentligt. Med en bil kan man køre direkte og spare en masse tid, med offentlig er man nødt til at følge bussens rute og det tager bare længere tid. Når man er afhængig af offentlig transport så skal man generelt være forberedt på at transport tager længere tid smiley
    F.eks. hvis jeg havde en bil så skulle jeg kun bruge halvt så lang tid på at komme til mit studie smiley

• #6   1. sep 2018 Jeg har i forvejen en time hver vej til job, så jeg ville ikke bruge ret lang tid på transport.. Så jeg forstår det godt.. smiley

• #7   1. sep 2018 Jeg har 20-30 meter fra stuehuset ud til hestestalden, der finder jeg ret passende.

Generalt har jeg altid haft min hest stående nogle få km fra min bopæl, inden jeg fik mulighed for at have dem gående herhjemme.

Så jeg ville synes at en times transport ud til hesten/parten lyder af ret meget.

• #8   1. sep 2018 Jeg forstår det nu også godt. Jeg har været vant til at min hest stod 800 meter fra hvor jeg boede.
    Da jeg flyttede hjemmefra og fin hesten med, havde jeg mellem 40 minutter og halvanden time med bus ud til hesten. Jeg kom sjældent derud, og når jeg gjorde, så gad jeg ikke lave andet end det, jeg skulle (fodre, muge og strø), fordi jeg allerede havde brugt så lang tid på transporten, og jo længere tid jeg brugte på hesten, desto senere vsr jeg hjemme...

Så jeg flyttede hende hjem til sit gamle opstaldningssted, og nu står hun 1 time og 15 minutter fra mig (i bil nu). Så jeg kan sagtens forstå, at man ikke gider bruge lang tid på transport. De fleste har jo ogås andre ting, de skal have til at fungere, og der er jo ikke et uendeligt antal timer i døgnet. smiley

• #10   1. sep 2018 Jeg bruger mellem 1-1,5time pr vej smiley Selvfølgelig er det ikke optimalt, især fordi jeg også har fuldtidsjob. Men nu har jeg prioriteret at finde en lækker løsdrift, hvor jeg kan stå inde for måden at holde hest, samt hvor der samtidig er gode ridefaciliteter, og dem er der altså ikke særlig mange af på sjælland.... Men både hesten og jeg stortrives på opstaldningsstedet, og så går jeg gerne på kompromis med transporttiden smiley

• #11   1. sep 2018 Vi har 12 min derud i bil, skulle det være længere væk, ville faciliteterne spille ind : ) Dog står vi efter min mening perfekt, med perfekte turmuligheder, lille ridehal og lige den måde jeg gerne vil holde hest på smiley

Vores hverdag er heller ikke til flere timers kørsel, absolut ikke, så jeg forstår det godt smiley

• #12   1. sep 2018 For mig er muligheden enten at jeg bruger cirka 1 time på transport, eller at jeg ikke kan ride, fordi der er simpelthen ikke noget tættere på. Da jeg ikke har bil, ligger der ikke engang en netto kun 10 minutter væk. Man skal virkelig bo i et tætpakket område, hvis 10 minutter skal være maks transporttid. smiley

• #13   1. sep 2018 Jeg gider ikke bruge tid på kørsel, så jeg har altid gerne ville have min hest så tæt på som muligt, jeg har aldrig været kræsen med faciliteter, så det har været nogenlunde nemt at fine. Jeg betaler hellere lidt mere, for at det er tæt på end jeg gider køre efter det.
    Jeg har og har altid haft mulighed for gratis opstaldning, selvfølgelig skal jeg selv betale forbrug, men det er 30 min kørsel hver vej, den time vil jeg hellere bruge på min hest end bag et rat! Jeg hader at køre bil!
    Det er det længste jeg har haft til hest, 30 min pr. vej.
    Næste gang jeg får hest, skal jeg bare lige uden for døren smiley

• #14   1. sep 2018 jeg har tidligere cyklet 45 min ud til mit tidligere sted (og gør det gerne igen). Det var virkelig et rart sted med mange muligheder.
    Meen jeg er også rigtig glad for det sted jeg er nu og det er kun 20 min på cykel. (Det tager ca. 45 min i bus derud)

Jeg forstår godt folk ikke vil bruge tid på transport for at være sammen med en hest. Der er meget andet der skal passes.

• #15   1. sep 2018 Hvis jeg skulle søge en part i en annonce, så ville jeg da også sætte en ønsketransporttid på - og i mit tilfælde er 30 min maks hver vej.

Jeg er så heldig, at have mine heste hjemme - men skulle jeg opstalde dem ud, så er 30 min maks, hvis jeg skal have mit hjemmeliv og arbejdsliv til at hænge sammen med min hobby.

Mvh Charlotte

• #16   1. sep 2018 Jeg havde 30 min hver vej næsten hver dag i et halvt år. Det var på grænsen. Sammen med staldvagter så blev det simpelthen for presset og jeg var hjemmefra 12 timer i træk næsten hver dag. Det skal jeg ikke igen. Enten meget kortere transporttid eller fuldpas hvor man kan skippe vagter/en dag ved hesten når det er presset.

Man kan heller ikke sige at man må forvente at offentliggøre til transport er langsommere og man derfor skal bruge tid. 30 minutter er 30 minutter og jeg kan ikke lave noget fornuftigt i en bus på vej ud til hesten på 30 minutter.

• #17   1. sep 2018 For mig er 30 minutter kort tid, jeg har langt til alt, min skole ligger 1-1,5 time væk, veninder bor 2 timer herfra i bus.. Enten så bruger jeg masser af tid i bus, eller også sætter jeg mig derhjemme og laver ingenting. smiley

• #18   1. sep 2018 Jeg har min hest 7 minutter i bus (+5 min. gåtur) væk og lidt mindre i bil. Jeg bruger hver uge rigtig mange timer på transport frem og tilbage til universitet, og jeg kunne ikke forestille mig at have hesten længere væk og dermed få endnu mere transporttid hver uge, end jeg allerede har.
    Som så mange andre, har jeg en meget travl hverdag - og transporttid sluger allerede alt for meget tid.
    Jeg kan så absolut sagtens forstå dem, som ikke vil have egen hest eller part for langt væk. Det ville jeg heller ikke selv.

• #19   1. sep 2018 Hvis man vil have part så må man jo tage det man kan få, eller lade være med at have part smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#20   1. sep 2018 Amalie: Nu er det ikke alle der hverken kan eller vil bruge 1-2 timer i transport for at ride en andens hest.

Nu ved jeg ikke hvad du har af forpligtelser i din hverdag, Men hvordan vil du få presset hest og 1-2 timers transport ind i en hverdag med børn, fuldtidsarbejde/studie og huslige pligter, uden at ødelægge din krop, og udkører den??

Ja, men vælger selv om man vil have part, men at være realistisk, og sætte kriterier for hvad der er muligt, og hvor længe man vil bruge på transport er en helt reel sag.

• #21   1. sep 2018 Amalie

Ja, det har du ret i - det giver jo sig selv. smiley

Hvis jeg selv søgte part, så ville jeg dog også takke nej til parter længere væk, men stadig søge efter det tættere på. Det er jo meget individuelt, hvordan ens "tidsbudget" ser ud. Jeg synes, at jeg får flere og flere tidsmæssige forpligtigelser ,jo ældre jeg bliver. Og jeg ved, at det naturligvis kun kommer til at forøges, når jeg engang får børn.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#23   1. sep 2018 Og ud over spild tiden ved transport, så er der også et økonomisk aspekt som man skal tage højde for..

• #24   1. sep 2018 Hvis jeg skal være helt ærligt så var jeg ikke kommet ud til dyret hvis jeg havde 30+ min derud. Jeg arbejder fra 13-21/23. Og står op ved en 8-9 tiden, får ryddet op og gjort rent, ordnet katte, lavet madpakke og ud til hestene som står 5 min væk fra mig hos min far smiley

• #25   1. sep 2018 Problemet med transport tid er, at det regnes i "fra bus/tog stopper ved nærmeste stoppested/station fra hjemmet til nærmeste stoppested / station ved målet".

Men hvis man har er hjemme kvart over hel, og næste afgang er ti minutter i hel, så har man 35 minutter ineffektiv ventetid....

Så, er man realistisk kan der komme mange dage man ikke kan nå frem og tilbage, hvis transport tiden er længere end x minutter. Simpelthen fordi ventetiden bør være inkluderet i den effektive transport tid.
    Og så synes jeg at det er yderst sympatisk at være ærlig med det...

• #26   1. sep 2018 Sku jeg bruge mere end 20-30 i bil, gad jeg ikke.
    Ind jeg flyttede min hest til hvor han står nu, havde jeg 20-25 min. det blev faktisk for meget engang imellem.
    Pt har jeg 5 min i bil, det er passer mig godt, at ka bruge det mere til i stalden.
    Jeg har skov og 20x60 baner, så det er endda som jeg ønskede.
    Sku jeg nogen sinde hoppe på en bus, kør bussen foran døren, til stalden, det tar nok 10 min. Det er osse ok, hvis man kør med bus.

• #27   1. sep 2018 Jeg har ca 20 min i bil når jeg kører direkte efter skole, og 15 min hjem til mig selv.

Jeg er lige flyttet fra et sted hvor jeg betalte mere end hvad jeg synes var fair i forhold til hvad de kunne tilbyde. Nu er jeg flyttet lidt længere væk, men har nu to ridehaller, to udendørsbaner, indendørs rotunde, skridtmaskine, skridtbånd osv osv.. Hvilket jeg er sindssyg glad for!

Hvis jeg skulle tage bussen derud, så havde jeg ikke flyttet derud, da jeg ikke gider bruge så lang tid i bus.. Egen hest eller ej.

• #28   1. sep 2018 Enig med AMT.

• #29   2. sep 2018 Da jeg havde to parter før jeg købte Tindur, havde jeg 30 minutter hver vej i bil. Det var sådan det var. Da jeg havde Tindur i ridning hos Camilla Stormont i tre måneder. Havde jeg 40 minutter hver vej. Jeg havde arbejde, hus og børn.. Som så meget andet handler det om prioritering. smiley jeg har altid været bidt af en gal hest. For mig er det en livsstil jeg ikke kan undvære. Også må man tage alt det sure der også hører med smiley

Mvh TT

• #30   2. sep 2018 Det kan godt være at du selv har 2 timer til veninden og halvanden time til skole, men det kan andre jo ikke rigtig bruge til noget. Surt for dig - ændrer ikke på andres hverdag.

Jeg gider ikke mere end MAX 30 minutter hver vej. Jeg har simpelthen ikke overskuddet til - efter studie der tidsmæssigt svarer til fuldtidsarbejde - at sidde 1+ time i bus ud til en part, et par timers ridning og staldarbejde, og derefter sidde 1+ time i bus tilbage igen.

... Og først DEREFTER skal jeg tænke på aftensmad, vasketøj, huslige pligter osv. Og her er deltidsarbejde for at få råd til alle udgifter ikke engang med i ligningen.

Det er da nok lettere hvis man bor hjemme hos mor og far der sørger for aftensmad og rengøring og hvad der ellers hører under. Men i en hverdag, hvor jeg ikke bare har "fri" når jeg kommer hjem, ville jeg ikke kunne overskue så lang transporttid med de andre forpligtelser jeg også har.

Det er forresten også derfor jeg netop ikke har valgt at bosætte mig langt væk fra alt smiley Men thumbs up for at du kan. Det er fedt for dig og så skal man da bare køre videre sådan, hvis det fungerer.

• #31   2. sep 2018 Jeg har ca. 3 km ud til min part - nogle dage cykler jeg (der er cykelsti hele vejen), og andre dage tager jeg bussen. Bussen kører en omvej (som jeg dog gerne kører, hvis det står ned i lårfede stråler;) ), og det tager ca. 15 min. at tage bussen, hvor det tager 10-15 min. at cykle smiley

Mine egne ponyer har jeg - når jeg er hjemme ved dem (bor pt. 350 km fra dem, sååå smiley ) - omkring 8-900 m hen til smiley Skal jeg derop med min mor/søster, ja så kører vi i bil (egentlig bare fordi det er mest behageligt, og vi er to der har lidt dårlige knæ, så det kan hurtigt blive hårdt at gå/cykle smiley ), skal jeg alene derop går jeg dog oftest smiley

Jeg læser til dyrlæge inde på Københavns Universitet - men jeg bor altså i Sengeløse smiley Så jeg har 1-1½ times transport hver vej til/fra studiet, så jeg ville ikke have tid til at skulle ud til en part, hvor jeg skulle bruge 1 time med offentlig transport - og jeg har hverken bil eller kørekort, så at det er i "køreafstand" der tager kortere tid end med det offentlige ville jeg heller ikke kunne bruge til noget smiley
    Jeg slapper af ude ved hestene - men jeg har ikke tid til at bruge mange timer på transport smiley

• #32   2. sep 2018
    Nej, jeg bruger ikke lang tid på transport og kommer aldrig til det. Min har stået ½ time væk i bus - det var pisse hamrende irriterende, især når bussen kun går en gang i timen og man så skal tilpasse tingene. Så enten når du ingenting, eller også når du det du vil men så er bussen lige gået og du har 55 minutter i mørkt, koldt og vådt vejr i en kold stald til at lave ingenting.

Min står 5 minutter væk nu og før de stod hun i 2 år samme sted som jeg boede - og det er SKØNT, at man kan smutte hen til sin hest, flere gange om dagen hvis man har tid. At jeg kan tage ned og lukke tidligere eller senere ind, uden det er en kæmpe omvej.

At jeg kan kører der ned kl. 20-21 om aftenen, uden det betyder jeg kommer mega sent hjem fordi der er lang transport tid.

Eller som da hun sidste vinter, hvor jeg boede amme sted som hun stod - kunne være i stalden flere gange om dagen/i løbet af aftenen fx da min nægtede at spise fordi hun frøs eller i det hele taget bare hvis den er syg. Så ville jeg ikke have det godt med at min stod en time væk.

• #33   3. sep 2018 Jeg har altid boet (og bor) i København. Da jeg havde egen hest havde jeg et sted mellem 40 min og 1,5 time i offentlig transport derud. Han nåede at stå fire forskellige steder. Det ene sted lå i retningen af min skole på daværende tidspunkt, så det tog mig en halv time til skole, og så yderligere end halv time til ham bagefter og så en time hjem. Det virkede ikke så slemt, nu jeg var "deroppe af".

Nu har jeg bil og min nuværende lånehest står 30 min kørsel fra mig. Det ville være tæt på umuligt at komme dertil med offentlig. Jeg er MEGET glad for hvor vi står, og ville ikke flytte bare for at spare 10-15 min transport (som er det tætteste man kan have hest i kbh). Så hellere holde en fridag en gang imellem, velvidende at ens hest bliver passet godt på smiley desuden er min opstaldning meget billig, så det ekstra det koster i benzin, er intet mod at betale en masse mere for at stå et sted tættere på.

Jeg ville da ønske jeg kunne være i stalden på 5 min., men når man bor i byen, er det ikke en mulighed.

• #34   3. sep 2018 Jeg forstår ikke helt, hvorfor du synes, det er problematisk hvor meget/lidt tid andre vil bruge på transport. Hvis det er fordi du selv søger part til din hest, så er det jo meget nemt, så er det bare ikke dem, der skal have part på den.

Som barn havde jeg hest først 5 og siden 9 km fra mit hjem. Det stykke cyklede jeg dagligt (eller tog bussen en sjælden gang), og det var helt fint. Som voksen har jeg haft hest både længere væk og tættere på. I dag står hesten ved de gamle cirka 5 km væk, og det passer mig rigtig godt. Hvis den stod en halv eller hel time væk, så var jeg hurtigt stoppet med at have hest, for det ville jeg ikke kunne finde tid og overskud til i hverdagen. Jeg arbejder 35 timer/ugen cirka 40 min væk og har en kronisk sygdom, der betyder at jeg altid er træt og jævnligt har ledsmerter. Hvis jeg så oveni skulle bruge guderne må vide hvor meget transporttid til og fra hesten, så ville jeg slet ikke kunne hænge sammen og rent faktisk ride eller for den sags skyld lufte hunden, gøre rent i hjemmet og alt det andet man nu skal.
    Da jeg var barn var listen over forpligtelser bare væsentlig mindre og dermed var tiden til at bruge på hest inkl. transport bare større.

• #35   4. sep 2018 Michelle: Jeg har aldrig sagt at jeg finder det problematisk, blot at jeg ikke forstår at folk ikke er villige til at bruge mere end 10-15 min på det. Da der er så få parter som der er, er det jo nærmest umuligt at få noget hvis man er bare den mindste smule kræsen.

• #36   4. sep 2018 Amalie: få parter? absolut ikke mit indtryk. Det nytter ikke noget at få en part der er en 1 time væk hvis det smadre resten af ens dag fra hinanden

• #37   4. sep 2018 Jeg har ledt efter part i omkring 2 år, i mit område er der absolut intet smiley

• #38   4. sep 2018 Jeg kan godt forstå at mange ikke vil bruge lang transporttid til en partshest (eller egen hest for den sags skyld). Det er i forvejen en tidskrævende hobby/livsstil, så hvis det skal gå op med andre ting må man prioritere.
    Jeg forstår ikke helt om du selv søger en partshest eller du søger en part til din hest?

• #39   4. sep 2018 #38: Jeg søger selv en partshest lige nu smiley

• #40   4. sep 2018 Okay smiley
    Jeg håber du finder en snart smiley

• #41   4. sep 2018 Hvor bor du henne af? Kunne jo være man kender nogen, der kender nogen osv.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#42   4. sep 2018 Amalie: De færreste har tid til 1-2 timers transport for at kunne ride en hest.

Jeg bliver ærligt, sådan lidt .... provokeret .... over at man ikke har den forståelse.
    De fleste voksne - og børn for den sags skyld har reserveret 8 timer til skole/arbejde/SFO dagligt, så skal der også være plads til at spise, sove, forberede sig på den kommende dag mm. Også bliver 24 timer altså hurtigt fyldt ud.. smiley

• #43   4. sep 2018 Da jeg havde part, stod de 45 min i bus væk + 10 km på cykel hver vej.
    Det tog virkelig lang tid, men red dem i 4 år hver dag inden jeg tog på efterskole.
    Blev dog også kørt en del gange derud, og det tog mellem 30-40 min i bil hver vej

• #44   4. sep 2018 Caroline Det er godt nok også meget engageret at have sådan en lang transporttid. Hvor lang tid tog det at cykle de 10 km? smiley

• #45   4. sep 2018 Det tog mellem 30-40 min. Men red også mange ponyer og elskede stedet smiley

• #46   4. sep 2018 #41 - Jeg bor i østjylland, tæt ved Galten (Lidt udenfor Århus) smiley

#42 - Du behøver skam ikke blive provokeret, jeg spørger blot hvorfor folk ikke er villige til at bruge tid på transport, jeg siger ikke at det er noget man skal eller burde. Det er blot en undren, da jeg altid selv har set f.eks 30 min som meget kort transporttid, og ville føle mig heldig hvis jeg kunne få noget så tæt på.

• #47   5. sep 2018 Du kan jo sagtens få ungdomsboliger i fine omgivelser men tættere på Århus end Galten - hvis du siger at du gerne vil tættere på alting smiley Det er derfor, jeg har valgt at bosætte mig hvor jeg har.

• #48   5. sep 2018 #47 Jeg bor hjemme endnu smiley

• #49   5. sep 2018 Jeg har ca. 4-5 min på cykel smiley

• #50   5. sep 2018 De fleste gymnasieelever der bor hjemme har ikke helt de samme forpligtelser - bortset fra lektier har man fri, når man kommer hjem, for man har som oftest ikke ansvar for bolig, mad, indkøb, evt. børn osv. hver eneste dag. Der er altså en lidt anden rådighedstid ift. transport og fritidsaktiviteter, vil jeg vove at påstå smiley

• #52   7. sep 2018 Jeg har min hest hjemme, men da hun var opstaldet ude, havde jeg ca 15 min i bil. Jeg vil ik ha mere end max 30 min i bil, for jeg vil ku komme hurtigt ud til hende, hvis hun blev syg.
    Jeg forstår godt folk ik vil ha lang transporttid, for de unge skal også ha tid til lektier, venner osv, og folk med familie skal naturligvis også ha tid til at få det til at hænge sammen.

Kommentér på:
Folk vil ikke bruge tid på transport?

Annonce