1.835 visninger
|
Oprettet:
Folk vil ikke bruge tid på transport? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har igennem længere tid kigget part annoncer, og ofte ser jeg at folk ikke ønsker at bruge mere end 15-20 min i bus, gå mere end et par hundrede meter eller ikke vil køre mere end de samme 15-20 min.
Jeg ved ikke om andre bare er mere priviligerede end mig, men personligt har jeg altid måttet bruge lang tid i bus (1 time +-) og så gå et stykke, for at komme ud til mine parter - hvilket har været ok, for det var umuligt at finde noget tættere på.
Hvor lang tid har i ud til hesten/parten, og hvor lang tid er i villige til at bruge på transport?
dec 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 12 Emner: 40 Svar: 651
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Men i min søgning efter part har jeg også oplevet at folk max vil bruge 30 minutter i offentlig transport, men andre ord vil folk have part indenfor cykelafstand af og de bor. Offentlig transport tager altid en krig om man skal være heldig for at de lige kører den ideelle rute. Jeg synes snildt man kunne bruge 45 min. Jeg har selv næsten 1,5 time bare til mit studie
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
et døgn har kun 24 timer, og ved mange er der bare ikke tid til 2 timers transport..
Transport er nok det mest unødvendige at bruge tid på..
Hvis jeg skal ride en hest/have part/have hest opstaldet, skal det max være 10 min væk. Jeg gider ikke bruge længere tid på transport, for det har jeg ikke tid til
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Jeg har selv haft min stående 1,5 time væk med offentligt transport og det fungerede udelukkende fordi jeg var sygemeldt og derfor gik hjemme, havde jeg været i arbejde, havde jeg simpelthen ikke haft tiden til det. Så havde jeg først været hos hesten tidligst ved 18 tiden, for så at skulle fodre, ride etc ( det tager gerne nogle timer jo), så hjem igen, handle ind, gøre rent lave aftensmad, gå med hund , så ville jeg først være færdig med dagen når kl. var over midnat, for så at skulle op igen kl. 6-7 næste morgen. Det ville ikke hænge sammen.
Nu står min 20-25 min væk på cykel.
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
F.eks. hvis jeg havde en bil så skulle jeg kun bruge halvt så lang tid på at komme til mit studie
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Generalt har jeg altid haft min hest stående nogle få km fra min bopæl, inden jeg fik mulighed for at have dem gående herhjemme.
Så jeg ville synes at en times transport ud til hesten/parten lyder af ret meget.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Da jeg flyttede hjemmefra og fin hesten med, havde jeg mellem 40 minutter og halvanden time med bus ud til hesten. Jeg kom sjældent derud, og når jeg gjorde, så gad jeg ikke lave andet end det, jeg skulle (fodre, muge og strø), fordi jeg allerede havde brugt så lang tid på transporten, og jo længere tid jeg brugte på hesten, desto senere vsr jeg hjemme...
Så jeg flyttede hende hjem til sit gamle opstaldningssted, og nu står hun 1 time og 15 minutter fra mig (i bil nu). Så jeg kan sagtens forstå, at man ikke gider bruge lang tid på transport. De fleste har jo ogås andre ting, de skal have til at fungere, og der er jo ikke et uendeligt antal timer i døgnet.
jun 2009
Følger: 54 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 551
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Vores hverdag er heller ikke til flere timers kørsel, absolut ikke, så jeg forstår det godt
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Jeg har og har altid haft mulighed for gratis opstaldning, selvfølgelig skal jeg selv betale forbrug, men det er 30 min kørsel hver vej, den time vil jeg hellere bruge på min hest end bag et rat! Jeg hader at køre bil!
Det er det længste jeg har haft til hest, 30 min pr. vej.
Næste gang jeg får hest, skal jeg bare lige uden for døren
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Meen jeg er også rigtig glad for det sted jeg er nu og det er kun 20 min på cykel. (Det tager ca. 45 min i bus derud)
Jeg forstår godt folk ikke vil bruge tid på transport for at være sammen med en hest. Der er meget andet der skal passes.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Jeg er så heldig, at have mine heste hjemme - men skulle jeg opstalde dem ud, så er 30 min maks, hvis jeg skal have mit hjemmeliv og arbejdsliv til at hænge sammen med min hobby.
Mvh Charlotte
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Man kan heller ikke sige at man må forvente at offentliggøre til transport er langsommere og man derfor skal bruge tid. 30 minutter er 30 minutter og jeg kan ikke lave noget fornuftigt i en bus på vej ud til hesten på 30 minutter.
aug 2013
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Som så mange andre, har jeg en meget travl hverdag - og transporttid sluger allerede alt for meget tid.
Jeg kan så absolut sagtens forstå dem, som ikke vil have egen hest eller part for langt væk. Det ville jeg heller ikke selv.
aug 2013
maj 2007
Nu ved jeg ikke hvad du har af forpligtelser i din hverdag, Men hvordan vil du få presset hest og 1-2 timers transport ind i en hverdag med børn, fuldtidsarbejde/studie og huslige pligter, uden at ødelægge din krop, og udkører den??
Ja, men vælger selv om man vil have part, men at være realistisk, og sætte kriterier for hvad der er muligt, og hvor længe man vil bruge på transport er en helt reel sag.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Ja, det har du ret i - det giver jo sig selv.
Hvis jeg selv søgte part, så ville jeg dog også takke nej til parter længere væk, men stadig søge efter det tættere på. Det er jo meget individuelt, hvordan ens "tidsbudget" ser ud. Jeg synes, at jeg får flere og flere tidsmæssige forpligtigelser ,jo ældre jeg bliver. Og jeg ved, at det naturligvis kun kommer til at forøges, når jeg engang får børn.
maj 2007
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Men hvis man har er hjemme kvart over hel, og næste afgang er ti minutter i hel, så har man 35 minutter ineffektiv ventetid....
Så, er man realistisk kan der komme mange dage man ikke kan nå frem og tilbage, hvis transport tiden er længere end x minutter. Simpelthen fordi ventetiden bør være inkluderet i den effektive transport tid.
Og så synes jeg at det er yderst sympatisk at være ærlig med det...
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Ind jeg flyttede min hest til hvor han står nu, havde jeg 20-25 min. det blev faktisk for meget engang imellem.
Pt har jeg 5 min i bil, det er passer mig godt, at ka bruge det mere til i stalden.
Jeg har skov og 20x60 baner, så det er endda som jeg ønskede.
Sku jeg nogen sinde hoppe på en bus, kør bussen foran døren, til stalden, det tar nok 10 min. Det er osse ok, hvis man kør med bus.
feb 2009
Følger: 126 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 33 Svar: 1.008
Jeg er lige flyttet fra et sted hvor jeg betalte mere end hvad jeg synes var fair i forhold til hvad de kunne tilbyde. Nu er jeg flyttet lidt længere væk, men har nu to ridehaller, to udendørsbaner, indendørs rotunde, skridtmaskine, skridtbånd osv osv.. Hvilket jeg er sindssyg glad for!
Hvis jeg skulle tage bussen derud, så havde jeg ikke flyttet derud, da jeg ikke gider bruge så lang tid i bus.. Egen hest eller ej.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Jeg gider ikke mere end MAX 30 minutter hver vej. Jeg har simpelthen ikke overskuddet til - efter studie der tidsmæssigt svarer til fuldtidsarbejde - at sidde 1+ time i bus ud til en part, et par timers ridning og staldarbejde, og derefter sidde 1+ time i bus tilbage igen.
... Og først DEREFTER skal jeg tænke på aftensmad, vasketøj, huslige pligter osv. Og her er deltidsarbejde for at få råd til alle udgifter ikke engang med i ligningen.
Det er da nok lettere hvis man bor hjemme hos mor og far der sørger for aftensmad og rengøring og hvad der ellers hører under. Men i en hverdag, hvor jeg ikke bare har "fri" når jeg kommer hjem, ville jeg ikke kunne overskue så lang transporttid med de andre forpligtelser jeg også har.
Det er forresten også derfor jeg netop ikke har valgt at bosætte mig langt væk fra alt Men thumbs up for at du kan. Det er fedt for dig og så skal man da bare køre videre sådan, hvis det fungerer.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Mine egne ponyer har jeg - når jeg er hjemme ved dem (bor pt. 350 km fra dem, sååå ) - omkring 8-900 m hen til Skal jeg derop med min mor/søster, ja så kører vi i bil (egentlig bare fordi det er mest behageligt, og vi er to der har lidt dårlige knæ, så det kan hurtigt blive hårdt at gå/cykle ), skal jeg alene derop går jeg dog oftest
Jeg læser til dyrlæge inde på Københavns Universitet - men jeg bor altså i Sengeløse Så jeg har 1-1½ times transport hver vej til/fra studiet, så jeg ville ikke have tid til at skulle ud til en part, hvor jeg skulle bruge 1 time med offentlig transport - og jeg har hverken bil eller kørekort, så at det er i "køreafstand" der tager kortere tid end med det offentlige ville jeg heller ikke kunne bruge til noget
Jeg slapper af ude ved hestene - men jeg har ikke tid til at bruge mange timer på transport
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Nej, jeg bruger ikke lang tid på transport og kommer aldrig til det. Min har stået ½ time væk i bus - det var pisse hamrende irriterende, især når bussen kun går en gang i timen og man så skal tilpasse tingene. Så enten når du ingenting, eller også når du det du vil men så er bussen lige gået og du har 55 minutter i mørkt, koldt og vådt vejr i en kold stald til at lave ingenting.
Min står 5 minutter væk nu og før de stod hun i 2 år samme sted som jeg boede - og det er SKØNT, at man kan smutte hen til sin hest, flere gange om dagen hvis man har tid. At jeg kan tage ned og lukke tidligere eller senere ind, uden det er en kæmpe omvej.
At jeg kan kører der ned kl. 20-21 om aftenen, uden det betyder jeg kommer mega sent hjem fordi der er lang transport tid.
Eller som da hun sidste vinter, hvor jeg boede amme sted som hun stod - kunne være i stalden flere gange om dagen/i løbet af aftenen fx da min nægtede at spise fordi hun frøs eller i det hele taget bare hvis den er syg. Så ville jeg ikke have det godt med at min stod en time væk.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Nu har jeg bil og min nuværende lånehest står 30 min kørsel fra mig. Det ville være tæt på umuligt at komme dertil med offentlig. Jeg er MEGET glad for hvor vi står, og ville ikke flytte bare for at spare 10-15 min transport (som er det tætteste man kan have hest i kbh). Så hellere holde en fridag en gang imellem, velvidende at ens hest bliver passet godt på desuden er min opstaldning meget billig, så det ekstra det koster i benzin, er intet mod at betale en masse mere for at stå et sted tættere på.
Jeg ville da ønske jeg kunne være i stalden på 5 min., men når man bor i byen, er det ikke en mulighed.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Som barn havde jeg hest først 5 og siden 9 km fra mit hjem. Det stykke cyklede jeg dagligt (eller tog bussen en sjælden gang), og det var helt fint. Som voksen har jeg haft hest både længere væk og tættere på. I dag står hesten ved de gamle cirka 5 km væk, og det passer mig rigtig godt. Hvis den stod en halv eller hel time væk, så var jeg hurtigt stoppet med at have hest, for det ville jeg ikke kunne finde tid og overskud til i hverdagen. Jeg arbejder 35 timer/ugen cirka 40 min væk og har en kronisk sygdom, der betyder at jeg altid er træt og jævnligt har ledsmerter. Hvis jeg så oveni skulle bruge guderne må vide hvor meget transporttid til og fra hesten, så ville jeg slet ikke kunne hænge sammen og rent faktisk ride eller for den sags skyld lufte hunden, gøre rent i hjemmet og alt det andet man nu skal.
Da jeg var barn var listen over forpligtelser bare væsentlig mindre og dermed var tiden til at bruge på hest inkl. transport bare større.
aug 2013
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
aug 2013
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Jeg forstår ikke helt om du selv søger en partshest eller du søger en part til din hest?
aug 2013
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Jeg håber du finder en snart
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
maj 2007
Jeg bliver ærligt, sådan lidt .... provokeret .... over at man ikke har den forståelse.
De fleste voksne - og børn for den sags skyld har reserveret 8 timer til skole/arbejde/SFO dagligt, så skal der også være plads til at spise, sove, forberede sig på den kommende dag mm. Også bliver 24 timer altså hurtigt fyldt ud..
mar 2013
Følger: 66 Følgere: 52 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 26
Det tog virkelig lang tid, men red dem i 4 år hver dag inden jeg tog på efterskole.
Blev dog også kørt en del gange derud, og det tog mellem 30-40 min i bil hver vej
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
mar 2013
Følger: 66 Følgere: 52 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 26
aug 2013
#42 - Du behøver skam ikke blive provokeret, jeg spørger blot hvorfor folk ikke er villige til at bruge tid på transport, jeg siger ikke at det er noget man skal eller burde. Det er blot en undren, da jeg altid selv har set f.eks 30 min som meget kort transporttid, og ville føle mig heldig hvis jeg kunne få noget så tæt på.
jan 2008
aug 2013
okt 2011
Følger: 48 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 1.139
jan 2008
jul 2016
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 1 Svar: 62
Jeg forstår godt folk ik vil ha lang transporttid, for de unge skal også ha tid til lektier, venner osv, og folk med familie skal naturligvis også ha tid til at få det til at hænge sammen.
Folk vil ikke bruge tid på transport?