763 visninger
|
Oprettet:
Løfte benene under træning.. {{forumTopicSubject}}
Ja, i ved.. Når de ikke gider og hjernen er slået fra så snubler de jo en del..
Nogle der ved hvordan man "vækker" dem? fordi jeg synes ikke jeg får så meget træning ud af det når han har de dage hvor han hele tiden snubler Hvordan får jeg ham til at "vågne" så han løfter benene?
Håber i forstår hva jeg skriver..
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Men udover det - så er det fremdrift :o)
sep 2009
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 20
Ved ikke om det er det samme med dig og din hest, men det kunne være en mulighed
feb 2011
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 108 Svar: 801
feb 2011
sep 2009
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 20
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 544
Hvis det ikke er så samme ben hver gang, ville jeg ikke være bekymret.
Hvis det ER det samme ben hver gang, ville jeg kontakte min dyrlæge. Det gjorde min gamle hest, og det viste sig at han havde fået en ledskade, efter at have smidt en rytter og taget turen hjem gennem en pløjemark.Og det var det eneste tegn han udviste.
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
En hest er et byttedyr, hvilket gør at hvis hesten snubler, bliver den spist på stedet! Hvis hesten snubler er der noget fysisk galt, som Camilla skriver evt. slidgigt. Det kan også 'bare' være hesten er lettere skæv i bækkenet, nakken eller andet.
Johanne, Fordi hesten begynder at bære sig mere, skal den flytte hovene i samme hastighed end før. ofte sker der det at forparten ikke kan følge med, det lyder som om det er det der sker med din. Dette er en fejl fra rytterens side. Ja det er hårde for hesten, men så må man lave masser af skift i bæringen. Så dette ikke sker, for hvis bagbene overhaler forbenene, benytter hesten sig af de forkerte muskler.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Der KAN være noget galt - det kan også være en hest der går og sover i dens eget tempo og ikke er opmærksom, så snubler den fordi den træder på sig selv eftersom at den ikke flytter forbenet når bagbenet kommer eller den ikke ser en jordbunke o.l
Men dette er slf. kun hvis hesten er uenergisk, tøffer og "sover"
Er det i normalt tempo ville jeg bekymre mig.
feb 2011
Løfte benene under træning..