faldt/stiv i benene efter foling? {{forumTopicSubject}}
hej, det skal først i fremmest sige dyrelægen er bestilt men kommer først på mandag da jeg vil bruge min egen og hun er på ferie.
når min før foling er været urentgående på venstre forben dette gik hurtigt i sig selv og jeg tror bare hun havde vredet om. vi har dog haft problemer med at løfte ben på hende, men med en kleme på næsen gik det nogenlunde.. hun folede så her den 10/7, 5 uger over tid i den tid har smeden ikke kunne tage hende da hun var meget meget stor. nu kom han her igår hun kunne overhovedet ikke det der med at løfte benene, nolge gik hun i panik med også tog han venstre forben løftede det i 5 sek og prøvede bagbenet istedet, hvilken hun ikke var glad for. han stod og rykkedé i hende altså vippede bagparten og hørte en reglmæssig klikkelyd fra krydset. han tog den ene forben igen i ca tyvw sek, hun støttede ikke på det modsatte bagben og sitrede i skuldermusklen og prøvede at lægge sig ned, da han slap trak hun bagbene fra samme side op under sig og stod der længe.. hun har ikke været halt som sådan og han har ikke beskåret hende..
nu idag hun er meget stivbenet ligner det og let halt på det ene forben som om hun aflaster. det skal siges hun er kun 10 år gammel og ikke redet.
hvad kan det være?
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 72 Heste: 21 Emner: 17 Svar: 142
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.383
jeg ved det faktisk ikke, jeg modtog hende som ret så mishandlet hest i pasken hvor hun har været panisk overfor berøring, det problem er der ikke mere, men ikke engang en bremse, klemme og eller lidt beroligende har været nok..
feb 2008
Følger: 59 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 127
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Svar: 14
vis hun kommer til kiroprakter kan du risiker at hun er stork halt lige bag efter
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
men det lyder lidt som at hun har fået nogle nærver i klemme under gravlitet og fødsel
maj 2005
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 155
Min gamle frederiksborg var lige på vippen dengang til at blive forfangen dengang hun havde folet.
maj 2005
maj 2005
faldt/stiv i benene efter foling?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside