{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.704 visninger | Oprettet:

Sur under ridning? :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Ja jeg ved snart ikke hvad det kan være... Min dejlige vallak har siden starten af oktober været meget sur under ridning, og går pt. også og er lidt halt (ømme skulder muskler mener min ridelære ). Lige inden han blev halt har der faktisk været en rigtig god periode, hvor han kun var lidt sur i galop anspring, men her de sidste par uger har det været ret slemt. Han har på det sidste også lagt øre, og vendt røven mod de andre heste når vi red dressur i ridehuset, dog aldrig sparket - det er han ikke typen til. Den sidste halvanden uge har han ikke lavet det store andet end at skridte lide, pga. haltheden, men nu er han begyndt at blive sur når jeg ligger benene til i skridt også, før var det kun i trav og galop. og i dag da jeg skridtede tur gik det slet ikke godt. Red tur bare i rebgrime, (men tror dog ikke det betyder noget) og han ville bare slet ikke høre for shenklerne. Skulle sparke ret kraftigt for at han reagerede, og ellers reagerede han bare ved at bakke, eller løfte røven lidt.

Kan ikke forstå det, for han har aldrig været sådan er sur hest før. Synes ellers han har de perfekte omstændigheder for at være glad: Han står i en stor, udendørs, luftig boks - går på mark nogle timer hver dag, oftest med min venindes pony som han er meget gode venner med, får hø, wrap, halm 3 gange dagligt samt kraft foder tre gange dagligt.

Han havde kirugpraktor i starten af oktober, da jeg først lagde mærke til hans opførsel. Han sadel er tjekket af én, der har været på et sadeltilpasnings kursus, men bliver forhåbentilig også snart tjekket af en rigtig sadel mager, tror dog ikke det er den, da det er det samme med eller uden sadel. Og han har lige fået ormekur.

Har overvejet mavesår eller bare vinter deprimeret. Ved ikke rigtig hvad symptomerne er ved mavesår, så det er rent gæt.

Hmm... ja jeg bør nok snart få en dyrlæge ud hvis det bliver ved, men ville lige høre om nogen har oplevet/hørt om noget lignende... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur under ridning? :(
Kommentér på:
Sur under ridning? :(

Annonce