{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
506 visninger | Oprettet:

Forskel på heste ?! {{forumTopicSubject}}

Nu så jeg lige en tråd om at der var en der ville sælge sin hest også købe en frieser .. :o/

Og der var der en der skrev at der var stor forskel på den hest og en frieser ?! :o/

Spørger nok meget dumt.. men er der nogen heste der "kræver" mere end andre..??

Når jeg skal have hest.. vil jeg rigtig gerne have en Frieser eller en dansk varmblod.. :o/ derfor spørger jeg.. :o/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på heste ?!
  • #1   26. okt 2006 kigger tråden engang imorgen.. ;o)

• #2   27. okt 2006 Synes en frieser har en flottere gang end DV d;
    Men vil da ikke tro der er forskel på DV og Frieser, kun deres gang, men synes godt nok helt klart en frieser er flottest!

• #3   27. okt 2006 Jeg synes faktisk ikke at frieser er noget specielt i forhold til andre..

• #5   27. okt 2006 min personlige mening er, at en frieser fortrinsvist er kørehest, og ikke en dressurhest.
    Det skal en mere elegant og dertil bygget hest til at klare sig godt på eksempelvis en dressurbane.

• #6   27. okt 2006 ja.. der er forskel på heste... og det er bla temperament mæssigt at de er forskellige... de heste der har fuldblod i sig, er ofte mere vågen og friske heste...

Nu kender jeg ikke meget til friser men syntes de er nogle flotte heste... smiley men ja.. der er også forskel på en dansk varmblods hest og en friser... dv er jo avlet til spring og dressur.. og er bygget til konkurrancer... hvor friserne primært bliver brugt til show heste... og ja køreheste.. smiley

Når man kigger efter en hest.. skal man ofte gå efter hvilket temperament man ønsker.. og hvad man selv føler man kan magte fremfor racer... Nu har jeg så forelsket mig mest i oldenborger da de altid har et godt temperament... men alligevel.. kan jeg også godt lide heste med udfordringer i da det giver en opgave man skal prøve og løse.. og det kan jeg godt lide... smiley

• #7   27. okt 2006 Ja nu var det heller ikke sådan frieser jeg hentydede til.., men bare i det hele taget ved alle heste om der er forskel på dem lige som der er f.eks på hunde.. :o/ det var mere det jeg mente.. ;o)

Synes Frieser er en SÅ smuk hest.. og Dansk varmblod og er rigtig smukke.. men jeg har jo ikke andet og gå efter end udseendet derfor spørger jeg til om der er forskel på heste i det heletaget og ikke kun på de to racer.. :o/

• #8   27. okt 2006 Først, vil jeg lige sige, jeg har en DV på 10 år, men den er ligesom en ung hest.. derefter vil jeg sige, at min DV har en gang som P.R.E heste og friesere... så NEJ, der er ikke altid forskel på heste.. men det er der samtidig os..

• #9   27. okt 2006 Hej skiilotte.. smiley prøv at læse mit svar til dig..:)

Heste er forskellige... ligesom alle os andre.. det er jo ikke bare dyr der er forskellige.. men det er vi også selv...

Når du skal kigge efter hest.. så skal du ikke gå direkte efter en bestemt race.. med mindre du kan lide dem jo..;) men det første du bør kigge efter er hestens temperament... selvom du måske køber dig en dansk varmblod.. så er det ikke sikkert.... at den er lige som alle andre dansk varmblods heste feks..:) Ingen heste er ens.. uanset race..

Men hvis man kender til nogle racer.. så ved man nogen lunde hvad de er avlet til... feks er oldenborgerne altid nogle rar, stabile heste... men selvfølgelig vil de aldrig være ens... smiley

• #10   27. okt 2006 Tak for svarene..

Kommentér på:
Forskel på heste ?!

Annonce