{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

forskel på blå og rød heste pas?? {{forumTopicSubject}}

hejsa. jeg kan simpelthen ikke huske hvad forskellen på blå og rød heste pas er. mig og min veninde er ved at købe en shetter inkl føl vi kan vælge mellem en med rød heste pas fuld stamtavle og en med blå heste pas også med fuldstamtavle. vil gerne vide hvad forskellen er og kan virkelig ikke huske det. det er en vi vil avle på og tage til kåringer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskel på blå og rød heste pas??
  • #1   26. maj 2010 står det ikke på dansk rideforbundts hjemme side

• #2   26. maj 2010 er ved at kigge men kan ikke finde noget om det.

• #3   26. maj 2010 mia b. det er den med det blå vi er mest intra i kan vi få hende kåret her i danmark? hun er ren shetter og mangler ingen led. og kan vi kåre hendes afkom.

• #4   26. maj 2010 de røde er når forældrene er kåret i det samme avlsforbund, blåt er når forældrene er kåret i forskellige avlsforbund .. Grønt er når heste har ukendt afstamninig

• #5   26. maj 2010 Hvis I vil avle så skal I satse på den med rødt!

• #6   26. maj 2010 Tja.. at den har blåt pas (her i DK) betyder at den er reg. i LU, dvs. at den er LU mærket evt. da dens mor ikke er kåret, mor og far er kåret i forskellige forbund og der ikke er søgt om at bruge en af dem til indkrydsning, der kan mangle et led eller en kåring længere bagude så den kun bliver placeret i F1, F2 eller f3 ved kåring.
    For at kunne svare på det præcist skal jeg se dens afstamning evt. på hestedata ;o)

• #7   26. maj 2010 Hos shetterne er det sådan at det kun er ponyer hvor forældrene ikke er kårede der får afvigende farvet pas (altså ikke rødt)
    Så hvis i påtænker at avle, ville jeg bestemt holde mig til den med det røde pas.

I er velkommen til at skrive en pb til mig hvis der er mere i gerne vil vide.

Her er avlsforeningens regler:
    (link fjernet)

MVH Anna

• #8   26. maj 2010 Og nej i kan så vidt jeg har forstået ikke stille til skuer og kåringer i avlsforeningen med den med blåt pas.

"Kun afkom efter hingste fra afsnit A og afsnit B kan fremvises ved foreningens arrangementer - kåringer, materialprøver, plageskuer og lign."

Hingsten må i dette tilfælde være i afsnit C siden passet er blevet blåt.

Send mig evt. stambogsnavnene, så skal jeg tjekke dem for jer.

• #9   26. maj 2010 *Nina Nielsen *: Shetlænderne har lukket stambog og derfor intet forregister. Så det kan ikke lade sig gøre at kåre noget der mangler nogen led.

• #11   26. maj 2010 anne f den mangler ingen led. men sender oplysningerne til dig i aften. er utrolig glad for at du vil hjælpe da vi er helt nybegyndere i shetlænder avl. kender kun til dv. da min far avler dem. men der har vi også blåt heste pas til nogle af afkommende da vi ikke har fået moderen kåret i dv og hun er kåret i tyskland.

Kommentér på:
forskel på blå og rød heste pas??

Annonce