{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

"forskel" på heste og pony LC dressur {{forumTopicSubject}}

ja nu har jeg set en masse pony dressur klasser på LC niveau....

og er faktisk begyndt at blive ret CHOKERET over niveau forskellen på det der bliver vist i en pony LC dressur og en heste LC dressur..

MANGE af ponyerne der går LC dressur klasserne, alle 3 faktisk, går med snotten lige i vejret... ryggen smidt langt væk.. (ikke alle går sådan, men største delen af dem jeg har set gør)....

og så kommer jeg selv til stævner, og rider LC klasserne på isabella... sikke et kultur chok...

i pony dressur klasserne går ponyerne slet ikke til biddet..

og i heste dressur klasserne går største delen af hestene 90% stabilt.. slår måske fra eller spænder op en enkelt gang i mellem....

kan blive noget så chokeret over at se en video her inde, med en pony rytter der rider en LC dressur, som ser herrens ud, men alligevel har vundet??

og bagefter ser man en heste dressur hvor hesten går roligt, næsten stabilt... og den red måske kun til 50%????

hold da op der bliver dømt anderledes....

dømmer dommerne ponyerne højere end hestene??

for jeg synes ABSOLUT ikk at mange af de pony dressur jeg har set (LC klasserne), at de har været ret mange %ér værd....

burde der ikke blive dømt ENS på pony og hest?? kravene er de samme om det er pony eller hest.. men ponyerne går ofte til høje procenter, uden det egentlig har set særlig godt ud....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "forskel" på heste og pony LC dressur
  • #2   10. jul 2008 Det er fordi de i LC-klasserne ikke SKAL gå til biddet.. Det står øverst på krittikken, hvad der bliver forlangt.
    Dog går ponyerne ofte også virkelig godt i en LC-klasse.. Og så kan man risikere, hvis man står som alene med hesten der stikker snotten i vejret, at man bliver dæmt rigtig meget ned (har erfaring med dét.)

• #3   10. jul 2008 der er rigtig meget forskel,

katja mærkeligt nok, har jeg altid fået af vide de steder jeg har været at starte at de skal gå ned i lc2 og opefetr.
    men det skal de jo rent faktisk ikke-

• #4   10. jul 2008 nej de SKAL ikke gå til biddet konstant i LC klasserne..

hesten skal vise at den kan give korrekt efter på biddet, og være afslappet...

og hvis en hest giver efter og går afslappet hele programmet, og en pony kun gør det moment vis..

så burde hesten da efter min mening vurderes højere????

• #5   10. jul 2008 det er fordi LC er uddannelses klasser, hvor dommeren går mere op i om øvelserne bliver lavet ordentlig og om hesten/ponyen går roligt og rimelig stabilt. i hvert fald hva jeg har fået at vide af min underviser.

• #6   10. jul 2008 Hvis det skal være helt rigtig skal hesten/ponyen jo heller ikk gå i holdning i LC'klasserne.. Næseryggen skal være lidt foran det lodrette plan, mener jeg der står (;

• #7   10. jul 2008 Der er <b>kæmpe</b> niveuforskel i pony og hesteklasserne!

• #9   10. jul 2008 JEG RED SLEL i lc klasse som hest
    så tit åben fortil

men har også en hest der meget svær ved gå til bid

• #10   10. jul 2008 Okay, i det område hvor jeg rider kan næsten ALLE ponyerne der går LC klasserne LET starte Lb , de fleste ponyer går stabilt, men der kan man bare se smiley

• #11   10. jul 2008 Ja, også som Josefine C. Borrye(Phoebe&Zedan) . siger, så er der en helveds masse der rider ponyen LANGT under lod, og de vinder som regel ,

• #14   10. jul 2008 jeg rider / har redet både pony og hest o LC klasserne og der er meget forskel på det.. jeg red fx på min pony i en LC 3 jeg vandt klassen med 67,69 procent.. og min pony rendte med 100 km i timen og spadsrede egentlig ok men det gik meget stærk men samme dag der red jeg min hest i LC3 og der lagde jeg næsten nederest og min hest havde gået fortræffeligt bedre end min pony havde men jeg blev dømt helt ned på 62 % på min hest der gik mere stabilt end ponyen ?

• #15   10. jul 2008 HEsteryttere er altså også ofte noget ældre og har mere erfaring. LC ponyklasser er ofte små ryttere/yngre ryttere der måske er ude og starte stævne for første gang. smiley

• #16   10. jul 2008 Jeg fik kun 42 % i min første LC klasse på Lotti, så i kan godt forestille jer hvordan det så ud, haha xD og det var endda til et fjordhestestævne!

Jeg giver dig helt ret!

• #17   10. jul 2008 Giver dig ret!

Der er stor forskel på heste & ponyer i LC klasserne.
    Synes generelt konkurrencen ved heste er hård (;
    Men LC er jo også for urutinerede ryttere og heste.

<i> - Jette

• #18   10. jul 2008 Jeg vil give dig helt ret - jeg var skriver i ponyklasserne til stævne i foråret, og jeg var chokeret...

men når det er sagt, så skal min pige på 8 år og vore 4 års pony ud og starte LC1 her efter sommerferie. Og vores pony går heller ikke konstant til biddet. Men hun går der i skridt og efterhånden også en god del i trav. Hun mangler dog stadig bæring og balance til at holde det i galop. Men de bliver kun bedere af at komme ud og se og opleve verden...

• #19   10. jul 2008 Det handler jo i en LC ikke om om hesten går 100 % korrekt, det er vigtigt den er let til biddet, lidt foran lod og eftergivende. Rytteren skal ride præcist med en god opstilling og en blød og rolig hånd.

Mange heste og for den sags skyld også ponyer er savet ned på plads, det gør dem tit alt for samlede på den forkerte måde og det trækker altså rigtig meget ned i uddannelseklasserne

• #20   10. jul 2008 Tjah... der må være forskel på hvor i landet man bor. De dressurklasser jeg har været ude at se, har ponyerne gået ganske nydeligt.

Især når man tænker på at rytterne i de klasser ofte har ingen eller meget lidt erfaring/træning i fordel tilo de fleste ryttere der starter hest på samme niveau.

• #21   10. jul 2008 Man må vel formode at en dygtig erfaren voksen rytter ikke starter LC klasser med mindre det er en 4 års?????

Jeg ville da aldrig ride LC på en ældre hest, så ville jeg vente til den minimum var LB klar.

Mange hesteryttere der rider LC klasser er jo også uerfarne og måske nye ryttere.

Er det virkelig kun mig der tænker sådan??????

Kommentér på:
"forskel" på heste og pony LC dressur

Annonce