føj siger jeg bare! {{forumTopicSubject}}
hej hg.
jeg har for nogle et par måneder siden solgt en hest.
der ringede nogle intr. som faktisk ville have hesten uden at have set på den,jeg ville gerne have de kom og prøvede ham så de ikke fik en hest som de ikke kunne bruge,og for hestens skyld et godt hjem. De ville så komme og prøve ham, og hvis han var noget tage ham med hjem. de prøvede ham og det skulle bare være den, selvom pigen der faktisk skulle have hesten ikke engang selv var med,hun var på bakken med kæresten, lidt underligt. jeg forklaret hesten har trailer skræk og der skal et mirakel til han ville gå op, så de skulle få en lastbil til at hente ham. men nej det kunne de godt så de stod og kæmpede med den stakkels skræmte hest i flere timer til de så opgav, jeg gik med til at sælge hesten til 9.000kr for så betalte vi halvdelen af lastbilen,selvom de godt var klar over en lasbil skulle til inden de kom. men de lovede hesten skulle få det bedste hjem for han var den perfekte hest. og bla bla bla...de havede jo så kun taget en kontrakt med, så aftalen var at vi kunne komme og besøge hesten og hente kopien eller de sendte den til os.hesten blev sendt afsted med lasbil et par dage efter.
Hesten er solgt til 9.000kr med fuldmonteret udstyr. en trense som var helt ny aldrig set en hest,og fuld´montret sadel, jeg fortalte sadlen var brugt som tilridnings sadel og den ikke passe 100% så når han tog på, og fik muskler. skulle han have en ny.
efterfølgende,er de meget glade for hesten,og vi ville komme og hente kontrakten snarest muligt når vi fik tid.
2mrd efter begyndte de at cikenere mig med sms besker, om hvad hesten fejlede for de kunne ikke ride på den efter den havede taget på. og virkelig beskyldte mig for at havede solgt dem en syg hest. de havede den så til dyrelægen, hesten var selfølige sund og rask, men sadlen passede ikke. DET HAVEDE JEG LIGESOM FORKLARET menneskerne! men jeg fik stadig smser om de håbede jeg behandlede mine andre dyr bedre og jeg ved ikke hvad. de ringede ikke engang som voksne mennesker. jeg blev til sidst meget vred og deres opførelse så jeg bad dem om at sende kontrakten for vi ville jeg besøge sådanne mennesker. de har nu haft hesten i højst 3 måneder vi har ringet og skrevet flere gange efter vores kontrakt, men vi høre intet. Nu er hesten til salg igen, deres grund er at pigen er for stor. hesten har jo hele tiden været den samme højde? og de har haft den i højst 3måneder.
plus han er sat til 15.000kr og 148 i stg. den har de regnet godt ud for hesten er mere værd som pony.
hesten er målt til min 149,5 og er sandsynligvis højre.
jeg syntes det er så egoistisk for at få flere penge, hesten bliver jo hurtigt solgt igen når folk finder ud af at han på ingen måde han måles ned til pony. skriver jeg på anoncen efter kontarkten bliver det bare slettet.
føj! siger jeg bare.
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
jun 2009
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 157
Skide egoistiske man!
jan 2008
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 5 Emner: 136 Svar: 383
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 371
jan 2008
aug 2011
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 383
Ved du hvor hesten står henne? For hvis du ved hvor den står så kunne du jo prøve at tage derud og spørge dem hvad der " sker for dem"
Hvor er den sat tilsalg henne?
jan 2008
han er til salg herinde, ved ikke om han også er andre steder.
jun 2009
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 157
jan 2008
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Men du har solgt hesten, og kan ikke gøre noget ved det. Du kan måske tilbyde dem de 9000 de gav for hesten, også tage den tilbage igen.. Hvis de er så utilfredse må de jo også være interesseret i at sælge den til dig igen. Men det er sikkert sådan nogen, der forsøger at tjene penge, hvilket godt kan tyde på det..
aug 2011
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 383
Jeg tror jeg ville oprette en ny bruger, skrive til annoncen på den få opstaldnings stedet at vide og så tage der ud.
jun 2012
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 318
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
" gange har jeg været ude og se på hest (og købt) uden at mine døtre har været med, selv om det var til deres ridebrug.
Hvis datter ikke kunne komme med og forældre ellers har "hesteforstand" og/eller selv er ryttere, så ser jeg ikke den store fejl i det.
Jeg har selv gjort fejl både ved salg og ved køb, og det eneste gode man kan sige er at man lære af sine fejl.
Jeg har også købt hest ubeset, med stor held.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
og begge 2 gik her til de skulle til de evige jagtmarker
jan 2008
de kunne lige så godt have været det fantastiske hjem, da jeg selv har købt heste uden at have set dem.
min ide med tråden var at advare folk mod at sælge hest til dem.
og fortælle at twilight på ingen måde kan gå ind som pony som han er til salg som.
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 788
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 177 Svar: 1.005
apr 2008
apr 2008
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 158
De kontakter dig via sms og skriver alt ikke er ok og derefter får de selv undersøgt hesten som viser sig at være rask - bortset fra noget sadeltilpasning, her kunne du jo have tilbudt at købe den tilbage til de 9000,- i stedet for at have ondt over de nu vil have 15.000 for hesten.
De mener ponyen holder mål, det mener du ikke- men de er hverken de første eller sidste der forsøger at sælge en hest lige over mål som pony og hvis det betyder meget for køber den holder ponymål må man formode de selv møder op med stangmål eller får den proff målt inden køb.
Hvis man ser annoncen ser hesten pæn og velholdt ud det ligner en hest der er veltilpas så der er du da heldig - her er ikke tale om manglende pasning osv.
At de begrunder salg med rytterens størrelse, tja der kan være 1000 grunde til salg og måske ønsker man ikke lige at skrive alt i fuld offentlighed, kan ikke se hvorfor du har ondt over det.
Hvis man kan købe en pony/hest 6 år gammel sund og rask, redet og uden andre problemer end trailer for 15.000,- så synes jeg da det er billigt, der er mange der køber en meget dyrere hest som så viser sig syg eller andet.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
At de sælger den for mere og mener den har pony mål det jo op til dem selv.. Jeg ville se positivt på det.. at hesten kommer væk fra dem..
mar 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 733
Men træls de ikke bare kan ringe på en ordentlig måde istedet for, et godt råd næste gang du sælger så skriv i kontrakten hesten er købt som beset for så kan du ikke hænges op på noget.
mar 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 733
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.314
Og hvis folk vil have en pony, der er så tæt på at være hest, så tager de vel et stangmål med?
Forstår godt du er ked af at se din hest til salg igen, vi ønsker alle gode og blivende hjem for vores heste, men er desværre svært at stole på folk, måske de ikke passer sammen, og så er det jo synd for hesten, hvis den ikke får den opmærksomhed den fortjener, og så kan nyt hjem måske være bedre for hesten?
Synes også det er noget underligt noget at købe en hest uden at have set den, det er jo ikke bare en "ting" men et levende dyr.
Måske har de kigget mere på at det er en køn lille hest, end om den har de ting de søger, og forelsket sig i et par billeder, siden de ville have købt den ubeset?
Tror der er rigtig mange forældre der køber heste til deres børn, uden at vide hvad de egentligt skal se efter.
Det jeg mener er, hellere et nyt godt hjem, end et hjem hos nogen der ikke ønsker den, om de så vælger at sælge den lidt dyrere, må jo være deres sag, du har fået det du forlangte.
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 55 Heste: 7 Emner: 50 Svar: 593
Men føler med dig. Øv øv. Er træt af uærlige mennesker. De ødelægger det for så mange andre.
jun 2007
jun 2007
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Hvis den er 149,5 ka den sagtens blive pony.
Der findes desværre en del af de typer, der "tjener" penge på den måde.
okt 2006
Følger: 257 Følgere: 221 Heste: 9 Emner: 80 Svar: 438
føj siger jeg bare!