5. mar 2013 Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Føj og atter føj {{forumTopicSubject}}
Var her i lørdags på nysted efterskole .
Da min kærestes lillesøster går der, så i lørdags var der åbent hus så vi skulle da selvfølgelig der ned
Vejret var varmt og solen stod lige på, så det var en fantastisk vejr til at se hvordan livet for de unge der nede forgik med diverse fremvisninger og "udstigninger" ...
MEN jeg spotter hurtigt 3 ponyer og en brygger .
Som står i en lille firkant, hvor børne kunne blive trukket rundt.
Vi havde en lille pige med på alderen af 8 år som ikke er så erfaren og rider lidt på en rideskole pony. Men som med lyst og glæde, gerne vil ride en tur på den lille pony.
Der blive smidt sadel på, og de skridter lidt rundt i den her firkant og begynder at trave lidt.. Lidt efter etre der en pige som skal op på den her brygger for at blive trukket rundt.
Når men så da vores lille pige rider på den her pony går pigen helt op i røven på den store brygger, så ponyen flere gange slår hovedet ind i røven på den og trækker hovedet op.. (Ikke specielt betryggende)
Jeg siger så til pigen om hun ikke vil holde en hest mellemrum mellem den pony vores pige rider på og den pige som rider på bryggeren.
Pigen siger bare "ja jeg prøver, bare bland dig udenom ikke!!" I en råbende og flabet tone.
Ja hold da op ! Det er da ikke specielt ansvarligt ! Og slet ikke professionelt !
Efter et par timer de her ponyer og bryggen havde redet rundt kan jeg se at de næsten er lige ved at give efter.
De sveder helt igennem ned til hovene og under maven og i hovedet .. Det er helt vildt, samtidig det er varmt.
Der er en lille spand med vand, som de ikke fik specielt meget brug af da de skulle rides hele tiden.
Min kæreste siger til en af pigerne det er sgu snyd at de bliver redet så meget uden at få en pause eller blive spulet med noget vand. Vi fik stadig bare nogen flabet svar tilbage .. Og hendes den vokse som er stald pigen og er ansvarlig for disse stakkels ponyer sagde ingenting.
Ikke nok med det efter 4 timers ridning og i den bagende sol skal der være noget opvisning på dem, og de hiver i munden på dem, så de hele tiden havde åben mund samtidig med de pisket flere gange fordi de ikke vil frem, og ikke nok med det, så rider de med kæder og nogen stærke bid samtidig med de river så de går med åben mund hele tiden ...
Jeg spørg dem så hvordan de kommer hjem, pg de fortæller mig så at de har kørt i sulky her ned i 8 km og skal tilbage på samme måde på 8 km... !!
Hestene sveder ekstremt meget og har gået rundt i den bagende sol i flere timer samtidig med de er blevet redet opvisning på !
Da de trækker ud med den ene pony og skal spænde den for kl 16:00 efter de har været redet uden pauser siden kl 12:00 ser jeg den ene halter på bagbenet .. Jeg siger så derfor ikke noget, fordi mine undtagelser tidligere ikke havde fået nogen resultater ..
De spænder den så for vogn for det første sveder den alle steder og flere steder skum sveder den, den halter og er blevet redet på i 4-5 timer og kørt for vogn ned til stedet på 8 km og skal tilbage for vogn på 8 km..
Jeg synes slet ikke det er gennemtænkt og slet ikke iorden ! Jeg var vildt skuffet over deres holdning, og en pige kan snakke sådan til mig da det er vores pige som rider på den pony hun trækker rundt !
At hun kan råbe på den flabede måde tilbage til mig, burde hun virkelig skamme sig over !
Skulle lige ud med det, da min dyre hjerte gjorde så ondt !
Håber de har det bedre i hverdagene end de havde det den dag !
jan 2009
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 252
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Jeg tænkte lige præcis på det samme, mit dyre hjerte gjorde så forfærdeligt ondt den dag og tanken om at jeg ikk kunne gøre andet en at kigge på ...
Føj
feb 2006
Følger: 90 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 128
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Og jeg var der nede for at se min kærestes lillesøster ikke heste.
Ja det gjorde ondt og det var synd, men kan ikke gøre så meget nu.
Har fået en backup der nede, så hvis det forgår sådan der, bliver de meldt .
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 371
maj 2006
Følger: 94 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 69 Svar: 399
Så hvis du kontakter dem, kan man jo håbe på at det ikke sker igen .
Men skrækkeligt at man kan te sig så uansvarligt når man har med dyr at gøre ! .
nov 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 321
jan 2010
Følger: 153 Følgere: 161 Heste: 8 Emner: 34 Svar: 765
Føj og atter føj