{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Tegne forsikring på en andens hest? {{forumTopicSubject}}

Kan låner tegne en forsikring på hesten, mens hesten er lånt ud?
Mener at have hørt, at man ikke kan forsikre en genstand der ikke er sin egen.

Nu står jeg jo og leder efter en kommende dressur stjerne at låne, hvilket går udmærket, men mange heste ejere, vil gerne at jeg tegner en uanvendeligheds forsikring på hesten.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tegne forsikring på en andens hest?
  • #1   10. aug 2012 det kan du ikk, det er ejeren der kal tegne den og sså laves der i nogle selsaber en forsikring, der gælder i låne perioden... men ellers skal den jo bare være liv og uanvendligheds forsikret, men HUSK at ejer skal have tjekket med forsikringen at de vil dække ved e låner...da nogle selskaber smutter ud den vej...

• #2   10. aug 2012 Det mente jeg nemlig nok.

Skulle bare lige høre om det var mig, der var helt alt på den

• #3   10. aug 2012 Hmm - man da normalt låner står for alle udgifter udover forsikring?

• #4   10. aug 2012 Ja, det tænker jeg også. Nu har jeg jo selv hest og ser derfor også tingene fra ejers side. Hun siger de gerne vil have en vis forsikring for, at de ikke får en ubrugelig hest tilbage. Men syntes bare heller ikke jeg skal kaste et par tusinde kroner ud om året til en forsikring, jeg ikke selv får glæde af på et tidspunkt.

• #5   10. aug 2012 Jeg har gennem dansk hesteforsikring tegnet en, på vores låne pony. Det ville de godt da jeg snakkede med dem om det. Det er 1 år siden, men man kan da prøve at spørge dem.

• #6   10. aug 2012 Det er jo risikoen ved at have hest og især udlåne den - hvis hun vil være sikker på at få erstatning må hun selv lave forsikringen.

Jeg har min hest udlånt, uden forsikring - men har taget alt dyrelæge på mig der er udover det normale og låners egen skyld.
    Min anden hest som er i træning ( hvor jeg faktisk alt selv, har både sygesikring, og almindelig forsikring - for nemlig jeg ikke står med en ubrugelig hest der kommer hjem - men udlånt eller ej er det jo stadig min hest og mit ansvar.

• #7   10. aug 2012 Skal lige siges, at jeg har oprettet denne gruppe, da jeg efterhånden virkelig synes vi mangler en!
    http://www.hestegalleri.dk/grupper/hesteforsikringer

Kommentér på:
Tegne forsikring på en andens hest?

Annonce