Hvilken forsikring? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og vil gerne have lavet min hesteforsikring om.
Lige nu er min hest forsikret hos Dansk Hesteforsikring som en følforsikring (dækker indtil sommeren 2016), hvor hun er forsikret for den sølle sum af 20.000 kr.
Det er sådan at jeg på det sidste har været meget uheldig med min kære hyp, som er kommet til skade 2 gange med benene i løbet af de sidste 3 uger (En gang et stort sår på bagbenet, som forvoldte hævelse i begge bagben + nedsat funktion i det ene knæ, hvilket gjorde at hun ikke kunne gå ordentligt. Anden gang var til nytår, hvor hun formentlig har trådt forkert og ikke kunne gå på forbenet, da hun ikke kunne strække det mere end 50% frem.)
Derfor vil jeg gerne have lavet en sygeforsikring og i den forbindelse også hæve den alm. forsikring og evt. lave en rideuanvendelighed, nu hvor jeg alligevel er i gang.
Hvilke forsikringer kan I anbefale og hvilken sammensætning? Ville I lave en uanvendelighed på hende?
Hesten fylder 2 år d. 28. maj
Tænker at hæve forsikringen til 45-50.000, hvis der skal uanvendelighed på, da hun begynder at tegne godt, men desværre bare er lidt en ulykkesfugl.
Men med hensyn til sygedækningen, hvad kan I så anbefale? Hvor mange % dækkes der, og hvis der er selvrisiko på, hvad er den så på, samt om det er pr. regning eller på årsbasis.
Har Tryg i tankerne, som vi ellers har været nogenlunde ok tilfredse med, men vil gerne se, om der kunne være andre gode muligheder, som evt også var lidt billigere, når nu jeg som 17 årig (snart 18) ikke har den største indtægt
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Ift. Valg af forsikringsselskab ville jeg kigge på Dansk Hesteforsikring, KDH, Alm. Brand (vi er meget tilfredse) og så ville jeg holde mig langt væk fra First Horse, men det er jo en smagssag.
Hvis jeg var i dit sted, synes jeg, det er meget fornuftigt at have en uanvendelighedsforsikring. Jeg har fx kun en lille fjordhest, så jeg tror tilgengæld, jeg vil droppe uanvendelighedsforsikringen, da de jo ikke er specielt dyre.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
dem har jeg og er glade for dem, samt de ligger i den billige ende af forsikringer..
Når nu den er så ung ville jeg bestemt lave en uanvendelighedsforsikring os, for hvis hesten en dag ikke kan bruges som ridehest, må den ikke aflives, den skal enten falde død om, eller det skal være i mod dyreværnsloven at holde den i live..
ellers for du ikke pengene udbetalt, men tilgengæld, hvis du har uanvendelighed og hesten kun kan gå som foldbums kan du få pengene udbetalt..
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.229
Mener at First Horse har et ry for at være svære at få penge ud af, hvis man kommer til uanvendeligheden. Har som skrevet kun har KDH, så har ikke egen erfaring med First Horse, måske nogle kan komme mere konkret omkring dem, så det ikke bare er "rygter".
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
nov 2004
Følger: 132 Følgere: 134 Heste: 5 Emner: 231 Svar: 4.020
De har langt de bedste forhold og priser. Det stemmer utrolig godt overens. Tilmed har de en fornuftig sygesikring der også dækker kiropraktik udført af autoriseret dyrlæge som en af de eneste forsikringsselskaber.
Ville helt klart vælge dem!
Kan så ikke forstå du vil lave en ride uanvendeligheds forsikring før hesten er i ridning. Det er mange penge at bruge på det nu? Så er det noget billigere at få lavet en ny handelsundersøgelse på hesten når den er i ridning og så først der opgraderer liv og sygeforsikringen med uanvendelighed også
mar 2010
mar 2010
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Uanvendelighed koster 8,5% hvis man forsikre for mellem 41000 og 50000
Sygeforsikring I koster 4000kr om året (dækker 100% med selvrisiko på 2.500kr pr. forsikringsår)
Sygeforsikring II koster 2500kr om året (dækker 65% ingen selvrisiko)
Hos Dansk hesteforsikring koster en livsforsikring på 0-50.000kr 6%, og 51-100.000kr 4,5%
Uanvendelighed koster 7,5% for mellem 10-100.000kr
Sygeforsikring koster 1796, 2070, eller 3244kr alt efter hvilken man vælger (den første på 1796 har en selvrisiko på 1105kr og dækker 80%)
Så hvis man sætter det op mod hinanden vil jeg mene at Dansk hesteforsikring er billigst af de 2..
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 100
mar 2010
Har undersøgt KDH - efter min mening er de for dyre, besværlige og vil da slet ikke sælge. Kom hen til dem ved JBK - virkelig dårlig service man fik og de sagde dårligt nok hej - mange gange var de der ikke en gang.
Hvilken forsikring?