{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Hvilken forsikring?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har en super dejlig fjordhest på 14 år. Og da det snart er 3 måneder siden jeg har fået ham hjem, vil jeg gerne tegne en forsikring på ham! Men da han er min første hest, har jeg desværre ingen erfaring med hvad der er dårligt og godt, billigt og dyrt smiley

Så jeg håber at du kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål:

Hvilke erfaringer har du med forskellige forsikringer?
Hvilke forsikringer kan det bedste betale sig for mig at tegne? (Livs, sygdoms osv.)
Hvad giver du om året?
Hvor mange procent dækker dit forsikringsselskab hvis min hest bliver syg?
Kan du fortælle lidt om hvad de forskellig forsikringer går ud på? (livs, sygdoms osv.)

Hmm tror det var det! Hvis der er noget andet du synes jeg skal vide, så hold dig ikke tilbage! Alle råd er velkomne smiley

På forhånd tak, mvh. Mikala

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken forsikring??
  • #1   23. jul 2012 Jeg har topdanmark på min fjordhest

• #2   23. jul 2012 Okay, har du tid til at besvare nogle af de spørgsmål jeg har skrevet ned? Så ville det være super smiley

Mvh.

• #3   24. jul 2012 Jeg har livs forsikring 1500. Ansvar og sygforsikring der dækker 80% af regningen.
    Har haft ringet rundt for og høre hvem der kunne tilbyde det jeg søgte til mig. og der fik jeg bedst tilbud ved Topdanmark.

Giver lidt over 500 hver 3 måned smiley

Håber det hjælper smiley

• #4   24. jul 2012 Mange tak Day dreamer, og tak fordi du gider skrive hvad din forsikring hedder i morgen smiley

Mvh.

• #5   24. jul 2012 Wow det var billigt Dorthe Tine J, har du nogensinde gjort brug af din forsikring? Det er jo meget godt at vide om det tager en kamp at få penge ud af dem, eller om de er lyn hurtige ;-)! Mange tak for det fine svar smiley

Mvh.

• #6   24. jul 2012 Har næsten lige tegnet den. smiley

men de er rigtig søde vis man har spørgsmål. smiley

• #7   24. jul 2012 Min kæreste har indbo forsikring og den dækker uantal heste / ponyer i ansvar og vi gir ikke noget for det (:

• #8   24. jul 2012 Om uanvendelighed kan svare sig er op til den enkelte. Jeg er lykkelig for at jeg havde det da jeg måtte sige farvel til min ridehest .
    En uanvendeligheds forsikring dækker hvis hesten pludselig ikke kan bruges til det formål den er indkøbt til, det kan være ridehest eller avlshest .
    Livsforsikringen dækker KUN hvis hesten skal aflives akut i henhold til dyreværnsloven, eller falder død om en dag.
    Så vil du have dækning, hvis den en dag bliver urimelig skal di have uanvendelighed!

Sygeforsikring dækker så sygdom, hvor mange procent den dækker afhænger af det enkelte forsikringsselskab og hvad du vælger .
    Du skal bare være obs på at nogle forsikringsselskab har en aldersgrænse for hvor gammel hesten må være når du nytegner en forsikring .. Og ved nogle forsikringer ophører sygesikring også ved en bestemt alder ..

• #9   24. jul 2012 Jeg har Dansk Hesteforsikring og er MEGET glade for dem. De få gange jeg har haft brug for dem, har de været der uden nogle problemer. Jeg har fornylig arbejdet i forsikringer selv fordi jeg købte hest nr 2. Men fandt ud af, at jeg ikke lige kunne få noget billigere end hvor jeg har hest nr 1 forsrikret. Fx ville TopDanmark have omkring 6000 kr samlet set for min hoppe, hvor jeg ved Dansk Hesteforsikring betaler ca 4000 kr. Det er så for liv, ansvar, føl/foster og sygeforsikring. Har haft dårlige erfaringer med Tryg for mange år siden, men har dog hørt at de sku være blevet bedre (vi har også Tryg på vores husforsikring og der er de fine nok).

• #12   24. jul 2012 Mange tak alle sammen, tror jeg vil vælge at bruge Dansk hestefosikring, da jeg kun har hørt godt om den smiley

• #13   25. jul 2012 Daydreamer: ved uanvendelighed har du to muligheder: behold hesten og få halvdelen af Forsikingssummen eller lad den sove ind oh få 100 % . Sådan er det ved både tryg og dansk heste forsikring. Den dækker hvis hesten en dag ikke kan bruges til det den oprindelig var indkøbt til .

Sakser direkte fra dansk hesteforsikring om livsforsinkring:

Hvad dækker forsikringen?

Hvis hesten dør eller må aflives som følge af sygdom eller som følge af uheld i henhold til dyreværnsloven.
    Tyveri eller bortkomst, transportulykke, brand eller lynnedslag.
    Endvidere dækkes 25% af hoppens forsikringssum - dog max. 10.000 kr. ved:
    Dokumenteret tab af foster eller dødfødt føl efter 70 dages drægtighed.
    Tab af føl ved død eller aflivning i henhold til Dyreværnsloven, tyveri eller bortkomst, transportulykke, brand eller lynnedslag indtil føllet er 30 dage gammelt. Tvillingeføl dækkes som et føl.

Læg mærke til øverste linie, hvis hesten dør ( af sig selv) eller bliver aflivet af dyreværns mæssige årsager som følge af sygdom eller ulykke ...

• #14   25. jul 2012 Og her snuppet fra forsikringsbetingelserne:
    HVAD DÆKKER LIVSFORSIKRINGEN?
    Forsikringen dækker med forsikringssummen i tilfælde af hestens:
    a. død eller pa°budt aflivning i henhold til Dyreværnsloven
    b. tyveri eller bortkomst, transportulykke, brand og lynnedslag, der ikke er dækket af anden forsikring, idet dækningen er subsidiær
    c. Ved tyveri eller bortkomst udbetales erstatning tidligst 4 uger efter, at selskabet har modtaget anmeldelse. Efter udbetaling af erstatning overga°r ejendomsretten til den erstattede hest til selskabet.
    d. Endvidere dækkes med 25 % (maks. kr. 10.000) af den forsikrede hoppes forsikringssum ved tab af foster efter 70 dages dræg- tighed ved dokumenteret kastning eller fødselsvanskeligheder samt tab af føl, hvis føllet dør eller skal aflives i henhold til Dyreværnsloven inden 30 dage efter fødslen, hvor forsikringen ophører. Tvillingefoster eller -føl erstattes som et, og der ydes ikke erstatning, hvis et af dem overlever.
    e. Erstatning for foster/føl ydes kun, hvis forsikringen har været i kraft i mindst 30 dage før skadens indtræden og højst 2 gange for samme hoppe.
    f. Der udbetales ikke erstatning for fosteret eller føllet i forbindelse med kastning eller foling, hvis fosterets eller føllets død er en følge af hoppens død.

• #20   10. aug 2012 Skal lige siges, at jeg har oprettet denne gruppe, da jeg efterhånden virkelig synes vi mangler en!
    http://www.hestegalleri.dk/grupper/hesteforsikringer

Kommentér på:
Hvilken forsikring??

Annonce