Stress hos hest Stress hos hest
Vi får kontaktet dyrlæge i morgen. Jeg har fået ny hest, en som jeg virkelig er glad for.
----
Men den har pludseligt ændret adfærd, den går op og ned langs hegnet hele tiden, frem og tilbage hele tiden. Hvis jeg lukker ham ind i en boks, farer han bare rundt hele tiden. Som om han ikke kan lide og være der.
Ved I evt. hvad det kan være?
Nogle der har prøvet det før? Hvad gør man?
Ja jeg er lidt på bar bund men man bliver virkelig fustreret af at se han ikke har det optimalt.
----
Men hvis jeg går og trækker rundt med ham, er der overhovedet intet, jo selvfølgelig er han opmærksom og går og kigger rundt, men det plejer han,
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
Hvor længe har du haft ham? Altså hvis han lige et ankommet skal han jo også lige have en chance for at falde til
jun 2007
Følger: 173 Følgere: 159 Heste: 8 Emner: 199 Svar: 208
Han er på samme måde lige meget om der er andre heste i stalden eller ej.
Har haft ham i en uge, men det er først her de sidste 2 dage han har været som han er nu.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Nogle heste reagerer mere voldsomt på flytning, nye kammerater osv. end andre.
Prøv at giv ham lidt tid. Gå ud og snak med ham, hav nogle godbidder med, nus om ham, berolig ham.
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 140 Svar: 536
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Alt er jo nyt for ham, nye mennesker, heste, dufte, omgivelser, rutiner og lyde.
Du kan ikke forvente at han er helt normal i starten. Tag den lidt med ro, gå nogle ture med ham og brug masser af tid på ham, så han bliver tryg ved dig og stedet. Om nogle dage er han sikkert normal igen.
Stress hos hest